Vetarin irroitus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
- Paikkakunta: Tornio
Vetarin irroitus
Tapahtuu helpoiten miten? Lähteekö vain irroittamalla jarrukilven akselista vai?
Re: Vetarin irroitus
Joo ne pultit auki vaan, useimmiten joutuu käyttämään liukuvasaraa akselin irroittamisessa.myllykoski kirjoitti:Tapahtuu helpoiten miten? Lähteekö vain irroittamalla jarrukilven akselista vai?
Sedan GT '73
Re: Vetarin irroitus
Neljä pulttia irti, millä vetoakseli ja jarrukilpi on kiinni perässä ja esim kuvan kaltaisella "työkalulla" vetari irti jos ei ihan käsin vetämällä lähde.myllykoski kirjoitti:Tapahtuu helpoiten miten? Lähteekö vain irroittamalla jarrukilven akselista vai?
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
- Paikkakunta: Tornio
Täältä ääni Jari H:n menetelmälle. Kaksi pulttia vetoakselin laipan reikien läpi vastakkaisiin ruuvinreikiin ja kiristää molempia tasaisesti. Kun pulttien kannat ovat vetoakselin laipan taustaa vasten niin pultit pysyvät kovassa puristuksessa paremmin suorassa. Jossakin vaiheessa kuuluu vain kova "naks" ja vetoakseli on irti.
Tai sitten käy niinkuin mulla ja kuuluu kova PAM ja laakerin kuulat ovat pitkin kenttää ja ulkokooli edelleen banjossa jumissa. No vetari oli irti yhtä kaikki...teekoo kirjoitti:Täältä ääni Jari H:n menetelmälle. Kaksi pulttia vetoakselin laipan reikien läpi vastakkaisiin ruuvinreikiin ja kiristää molempia tasaisesti. Kun pulttien kannat ovat vetoakselin laipan taustaa vasten niin pultit pysyvät kovassa puristuksessa paremmin suorassa. Jossakin vaiheessa kuuluu vain kova "naks" ja vetoakseli on irti.
Mertie pub & 3D
quote]
Tai sitten käy niinkuin mulla ja kuuluu kova PAM ja laakerin kuulat ovat pitkin kenttää ja ulkokooli edelleen banjossa jumissa. No vetari oli irti yhtä kaikki... [/quote]
...Joo näinkin on käynyt...pultit takakautta pänninkiin,lämpöjä annettiin ja liukuvasaralla piestiin toista tuntia...
Lähtihän se vetari irti,mutta tosiaan sisäkooli jäi kiinni ja kuulat pitkin lattioita
Tai sitten käy niinkuin mulla ja kuuluu kova PAM ja laakerin kuulat ovat pitkin kenttää ja ulkokooli edelleen banjossa jumissa. No vetari oli irti yhtä kaikki... [/quote]
...Joo näinkin on käynyt...pultit takakautta pänninkiin,lämpöjä annettiin ja liukuvasaralla piestiin toista tuntia...
Lähtihän se vetari irti,mutta tosiaan sisäkooli jäi kiinni ja kuulat pitkin lattioita
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!
Taunus 2.0i -72
Taunus 2.0i -72
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
- Paikkakunta: Tornio
tää kikka on hyvin suosittua meillä duunissa, potilaana vain on raskaan kaluston lakru mutta samassa paikassa niissä on kartiolakrut ja se koolihan jää aina sinne pesään.. meillä on siihen oikeen joku hieno ulosvetäjäkin, jota on käytetty kerran, sillonku sen myynyt heppu näytti miten se toimii paljon nopeampi konsti toi sauman vetäminen, ei tosiaan jaksa puljata tommosen lelun kanssamyllykoski kirjoitti:koolinki lähtee kyllä irti helposti hitsaamalla sen sisään isolla virralla pienen palon.
jep ulkokooli pois hitsillä ja sisäkooli noin niin kun yleisesti taltalla (no vähä vinkua tms..)
yhteen väliin meni mondeon pyöränlaakerin vaihtoon 45min.. kun muisti kaikki työkalut mitä tarvii..
ja tossahan käy usein niin että noita laakerin puolikkaita jää vähä sinne tänne..
yhteen väliin meni mondeon pyöränlaakerin vaihtoon 45min.. kun muisti kaikki työkalut mitä tarvii..
ja tossahan käy usein niin että noita laakerin puolikkaita jää vähä sinne tänne..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..