Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
eli miten sais jarrusatuloista männät liikkumaan ku aivan jumissa? ei lähteny liikkumaan vaik jarrua pumppas. ja satulat irti autosta tällä hetkellä ku kävi perinteiset ja ruosteiset letkut hajos
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Perusniksi on rasvaprässi, jos on totaalisen jumissa. eli rasvanippa jarruputken paikalle ja prässillä painaa rasvaa, joko lähtee mäntä liikkeelle tai sitten murenee satula
Yleensä toinen puoli lähtee helpommin kun toinen, joten sitten ku toinen liikkuu niin vaikka ruuvipuristimella tms virityksellä lukitat sen mikä liikkuu, ja sitten painat taas että saat sen toisenkin liikkeelle.
Sit kun saat ne irti niin satuloista ruosteet pois vaikka hiekkapaperilla ja jos männät on pahasti syöpyny tiivistepinnoista niin tarviit uudet männät, olikohan 15 euroa kappale motonetissä. ja uudet tivarit samalla, maksaa jotain 3 euroa per satula.
Jos tanen satuloisen kanssa painii niin kannattaa miettiä, että hakeeko uudet kaupasta. Tosin oma työhän ei maksa mitään.
Aika suolaselle kuulosti tuo ad.een hinta.
Joo, AD:n tiivisteet on ihan sikahintaset, jos noin paljon makso! Suht halvaks ne korjatutkin jää, vaikka ostais uudet männät... Laittaa sit vaikka tommoset tilalle, jos ei viitti vanhoja korjata...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98