scorpion A4ld kikdaun ohjaus ja nyt sitten remonttiakin.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taitaa olla tärkein asia turbiinin kaulan ja ö-pumpun keston kannalta se keskiöiminen eli jos sulla ei jo ole sitävarten asennusholkkia niin sorvaa sellanen.
Mulla kans vaihtaa aika herkästi pienempää silmään vaikka kickdown katkaisijalta johto irti.
Pitäs varmaan vaihtaa säädettävä modulaattori tai niitä taitaa olla eriksee turbomallejakin.
Mulla kans vaihtaa aika herkästi pienempää silmään vaikka kickdown katkaisijalta johto irti.
Pitäs varmaan vaihtaa säädettävä modulaattori tai niitä taitaa olla eriksee turbomallejakin.
Joo, täytyy pyöräyttää semmonen ohjain. Ei oo vielä tullut tehtyä kun ensimmäistä kertaa sorkin tämmöstä laatikkoa.
Tossa tuo syyllinen -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... va1635.jpg
Vaikea sanoa, antoiko ratas ensin periksi ja sitten turbiini sutasi, vai turbiini sutasi halkaisten rattaan, veikkaan ensimmäistä. Jälkimmäinen olis melkeen vaatinut pumpun totaalisen jumittumisen jostain syystä tai sitten se nielasi jotain. Mitään merkkejä öljykanaviin ryömineistä siiseleistä ei kuitenkaan lootan syövereistä löytynyt.
Tossa tuo syyllinen -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... va1635.jpg
Vaikea sanoa, antoiko ratas ensin periksi ja sitten turbiini sutasi, vai turbiini sutasi halkaisten rattaan, veikkaan ensimmäistä. Jälkimmäinen olis melkeen vaatinut pumpun totaalisen jumittumisen jostain syystä tai sitten se nielasi jotain. Mitään merkkejä öljykanaviin ryömineistä siiseleistä ei kuitenkaan lootan syövereistä löytynyt.
Ihmettelin myös noita amerikan poikien remonttipäiväkirjoja. Ihan vaan sattumalta osu silmään -> http://www.explorerforum.com/data/503/15286Dscn4083.jpg kuulusko tossa takaservossa olla tollanen jousi? ei mulla ollut, eikä kyl oo tuolla tiedostoissa olevassa manuaalissakaan. Tuo kuvan aski on tosin neliveto explorerista ja 4.0 kutosen perästä..
Tängjuu, selkispä sekin asia.
Ilmeisesti juurikin tuon keskitysasian takia amerikaanot sanoo että tuo pumpun hela pitäs koneistaa mittaansa ja linjaansa kun se on asennettu koppaan kiinni.
monissa projekteissa myös tapaavat isontaa noita paluureikiä pumpulta, ikäänku -> http://www.explorerforum.com/data/2/15286Dscn4336.jpg ja jotkut niitä porailee ja jyrsii jopa lisää. Onks näitten ainoo idea vain yrittää varmistella ettei toi etustefa vuoda? sekin kuulemma ollut jonkinsortin ongelma näissä.
Ilmeisesti juurikin tuon keskitysasian takia amerikaanot sanoo että tuo pumpun hela pitäs koneistaa mittaansa ja linjaansa kun se on asennettu koppaan kiinni.
monissa projekteissa myös tapaavat isontaa noita paluureikiä pumpulta, ikäänku -> http://www.explorerforum.com/data/2/15286Dscn4336.jpg ja jotkut niitä porailee ja jyrsii jopa lisää. Onks näitten ainoo idea vain yrittää varmistella ettei toi etustefa vuoda? sekin kuulemma ollut jonkinsortin ongelma näissä.
Joo on sitä nelilitrasen lootaa vähä vankistettu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Borde ... nsmissions
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Borde ... nsmissions
4.0 ja ehkä myös Cossu Scorpio askissa on 6-rattaiset planeetat (ei kuitenkaan OD:ssa muistaakseni). Kun purin 2.0 DOHC ja 2.9 12V lootat niin jälkimmäisessä oli yksi levypari enemmän muissa paitsi ylivaihteen pakassa. Servojen männissä ja vivuissa on tietty eroja ja onhan noita kovia osiakin revisioitu aina muutaman vuoden välein.
Itsellä tuli C3 Essex turbiinikoppa A4LD:n kanssa ja siinä oli kyllä huomattavan ahdas etustefan öljyreikä. Isonsin luonnollisesti. Öljypumpun keskitin siten että laitoin turbiinin ja kotelon pöydälle naama alaspäin ja pyörittelin pakettia samalla kun kiristelin öljypumpun ruuveja. Tuossa ainakin huomasi jos pumppu oli selkeästi sivussa mutta en tiedä tuliko nyt absoluuttisesti oikeaan paikkaan. Siirtelyvaraa oli vielä vähän tavallista enemmän kun A4 pumpussa on reiät M8 ruuveille ja C3 koppaan käy M6 ruuvit.
Itsellä tuli C3 Essex turbiinikoppa A4LD:n kanssa ja siinä oli kyllä huomattavan ahdas etustefan öljyreikä. Isonsin luonnollisesti. Öljypumpun keskitin siten että laitoin turbiinin ja kotelon pöydälle naama alaspäin ja pyörittelin pakettia samalla kun kiristelin öljypumpun ruuveja. Tuossa ainakin huomasi jos pumppu oli selkeästi sivussa mutta en tiedä tuliko nyt absoluuttisesti oikeaan paikkaan. Siirtelyvaraa oli vielä vähän tavallista enemmän kun A4 pumpussa on reiät M8 ruuveille ja C3 koppaan käy M6 ruuvit.
joo ylivaihteen planeetta ei ollu sen kummempi, ja kytkimen pakassakin oli yksi levy vähempi.
mutta jos on tarkotus ottaa vauhdikkaampia lähtöjä niin ylivaihdetta ja turbiinilukkoa ei niihin tartte(eikä ne sitä pitemmänpäälle kestäkkään), ne on selkeästi matka-ajoa varten. mutta keskikannakkeesta taaksepäin tavara on tuhdimpaa.(eli 1-2-3)
mutta jos on tarkotus ottaa vauhdikkaampia lähtöjä niin ylivaihdetta ja turbiinilukkoa ei niihin tartte(eikä ne sitä pitemmänpäälle kestäkkään), ne on selkeästi matka-ajoa varten. mutta keskikannakkeesta taaksepäin tavara on tuhdimpaa.(eli 1-2-3)