scorpion A4ld kikdaun ohjaus ja nyt sitten remonttiakin.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

Taitaa olla tärkein asia turbiinin kaulan ja ö-pumpun keston kannalta se keskiöiminen eli jos sulla ei jo ole sitävarten asennusholkkia niin sorvaa sellanen.
Mulla kans vaihtaa aika herkästi pienempää silmään vaikka kickdown katkaisijalta johto irti.
Pitäs varmaan vaihtaa säädettävä modulaattori tai niitä taitaa olla eriksee turbomallejakin.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo, täytyy pyöräyttää semmonen ohjain. Ei oo vielä tullut tehtyä kun ensimmäistä kertaa sorkin tämmöstä laatikkoa.

Tossa tuo syyllinen -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... va1635.jpg

Vaikea sanoa, antoiko ratas ensin periksi ja sitten turbiini sutasi, vai turbiini sutasi halkaisten rattaan, veikkaan ensimmäistä. Jälkimmäinen olis melkeen vaatinut pumpun totaalisen jumittumisen jostain syystä tai sitten se nielasi jotain. Mitään merkkejä öljykanaviin ryömineistä siiseleistä ei kuitenkaan lootan syövereistä löytynyt.
taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

Jostain ameriikanpoikain palstalta luin että suurin osa näistä pumppu/turbiininkaula vaurioista johtuu nimenomaan siitä että keskiöinti ei ole ollut kohdallaan.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Tästä voimme sitten päätellä että tän askin rempanneen pajan palveluihin minä en ainakaan tule luottamaan tulevaisuudessa :lol:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Ihmettelin myös noita amerikan poikien remonttipäiväkirjoja. Ihan vaan sattumalta osu silmään -> http://www.explorerforum.com/data/503/15286Dscn4083.jpg kuulusko tossa takaservossa olla tollanen jousi? ei mulla ollut, eikä kyl oo tuolla tiedostoissa olevassa manuaalissakaan. Tuo kuvan aski on tosin neliveto explorerista ja 4.0 kutosen perästä..
taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

ei ollu mullakaan tuolla jousta...
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Se jousi jäi pois jo C3:ssa. Haukkaa panta kiukkusemmin kiinni kun jousta ei ole.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Tängjuu, selkispä sekin asia.

Ilmeisesti juurikin tuon keskitysasian takia amerikaanot sanoo että tuo pumpun hela pitäs koneistaa mittaansa ja linjaansa kun se on asennettu koppaan kiinni.

monissa projekteissa myös tapaavat isontaa noita paluureikiä pumpulta, ikäänku -> http://www.explorerforum.com/data/2/15286Dscn4336.jpg ja jotkut niitä porailee ja jyrsii jopa lisää. Onks näitten ainoo idea vain yrittää varmistella ettei toi etustefa vuoda? sekin kuulemma ollut jonkinsortin ongelma näissä.
taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

Joo tulihan tuokin porattua isommaksi, ohjeet oli shift kitin mukana.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Onks noissa 4.0 ja 2.9 laatikoissa jotain kongreettisia eroja voiman kestävyydesä?
taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

Joo on sitä nelilitrasen lootaa vähä vankistettu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Borde ... nsmissions
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

4.0 ja ehkä myös Cossu Scorpio askissa on 6-rattaiset planeetat (ei kuitenkaan OD:ssa muistaakseni). Kun purin 2.0 DOHC ja 2.9 12V lootat niin jälkimmäisessä oli yksi levypari enemmän muissa paitsi ylivaihteen pakassa. Servojen männissä ja vivuissa on tietty eroja ja onhan noita kovia osiakin revisioitu aina muutaman vuoden välein.

Itsellä tuli C3 Essex turbiinikoppa A4LD:n kanssa ja siinä oli kyllä huomattavan ahdas etustefan öljyreikä. Isonsin luonnollisesti. Öljypumpun keskitin siten että laitoin turbiinin ja kotelon pöydälle naama alaspäin ja pyörittelin pakettia samalla kun kiristelin öljypumpun ruuveja. Tuossa ainakin huomasi jos pumppu oli selkeästi sivussa mutta en tiedä tuliko nyt absoluuttisesti oikeaan paikkaan. Siirtelyvaraa oli vielä vähän tavallista enemmän kun A4 pumpussa on reiät M8 ruuveille ja C3 koppaan käy M6 ruuvit.
taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

joo ylivaihteen planeetta ei ollu sen kummempi, ja kytkimen pakassakin oli yksi levy vähempi.
mutta jos on tarkotus ottaa vauhdikkaampia lähtöjä niin ylivaihdetta ja turbiinilukkoa ei niihin tartte(eikä ne sitä pitemmänpäälle kestäkkään), ne on selkeästi matka-ajoa varten. mutta keskikannakkeesta taaksepäin tavara on tuhdimpaa.(eli 1-2-3)
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Ja nytten sitte innostuneena niin onkostuo nelikko laatikkohelppo muuttaa takavetoseks?
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

^ Eikös se ole suurin piirtein että jakolaatikko pultataan irti ja takavetoisen häntä tilalle. Ulostuloakselista en ole ihan 100 varma mutta sehän käy kai mistä C3/A4 lootasta vain.
Vastaa Viestiin