V6 öljyntiputteluongelma

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

V2 + V4 paineilmakompura.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Venttiilit näköjään sit vuotaa jos noin alhaalla paineet neljässä pytyssä...
Tai sit sielt on männänrenkaita poikki vähä enemmänkin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

voi olla ko moottorissa ikävä summa vikoja.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tehro kirjoitti:voi olla ko moottorissa ikävä summa vikoja.
Joo, voi olla et parempi ettiä parempi aihio jostain... Mut senhän näkee sit kun koneen ekaks aukasee :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Mois kirjoitti:
Tehro kirjoitti:voi olla ko moottorissa ikävä summa vikoja.
Joo, voi olla et parempi ettiä parempi aihio jostain... Mut senhän näkee sit kun koneen ekaks aukasee :D
Hämmentävän hyvin se kuitenkin käy ja kyllä liikennevaloistakin liikkeelle pääsee vaikka arvot oli mitä oli. Kattelin muuten tuossa että mitähän sellanenkin tulis maksamaan jos porauttaisi + ylikoon sylinterit. Kun hintoja katseli alkoi jo vieno kakan haju tulvia nenään tuolta kalsareiden suuntimoilta.

Mutta huomenna koneen nostoon ja sitten näkee mitä pikku-ukkoja sieltä juoksee ulos ku kannet avaa.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Poraus+hoonaus on ollu yleensä jotain 200 euron hujakoilla kutoselle, kymppejä suuntaan tai toiseen paikasta riippuen. Ihan viime hetken tietoa ei ole, kun oli tossa pari vuotta paussia näistä, mutta viimeks kun kairautin niin oli muistaakseni 210e hinta. Ylikokomäntien hinnoista en osaa kyllä sanoa juuta enkä jaata, kun mulla on aina tullut laitettua jotain kuplavolkkarin mukeja tai jotain muuta ei-alkuperäistä.

Toi hintahan luonnollisesti pompsahtaa jos vie paskaisen lohkon sinne nii että joutuvat pesemään sen. Lisäks jos tarkistuttaa samalla vaikka runkolaakerilinjan, joka on ihan fiksua eikä edes maksa paljon, mutta jos sitä joutuu korjaamaan, tulee siitäkin lisää hintaa.. kaikkeen kannattaa varautua.

Mutta ainahan voi sanoa, että pelkkä poraus ja hoonaus ja thats it, ja luottaa sitten siihen että runkolinja ja kansitasot on suoria jne.

Joskus muinoin oli yhellä koneistamolla poraus + hoonaus 60 markkaa per reikä, mutta ei taida tohon rahaan saada enää muutakun naurua missään paikassa.. :)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mois kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Muuten, minkähän takia motonetin luettelossa on eri tuotenumerolla 2.0-2.6l v6 alapään sarja kuin 2.8l. Samojahan ne alakerrat niissä on :roll:
Etupään stefa taitaa olla suurempi 2.8:ssa? Ainakin eri vuosmallien välillä on eroja, koska ostin joskus jonkun uudemman 2.3:n alapään satsin, niin siinäkin oli etupään stefa liian suuri 2.3 -72 malli koneeseen...
Hmm, siihenköhän tossa englannista ostetuissa alakerran satseissa onkin nuo pari erikokoista stefaa. Yks jää yli, ilmeisesti se toinen on sitten pienempiin kutosiin. Tilasin muuten pari satsia taas lisää, 17,50£/kpl. Kun ei ollu missään motonetin myymälässä noita 2.8l satseja kotona.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

2 litraseen ei taida pahemmin mäntiä löytyä, ei ees ns. Kuplan mäntiä. Mul ois yks niin tiukka 2.0 V6, et ei sit pyöri millään :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Jotain ooppelin mäntiä muistaakseni joku joskus käytti tossa koneessa, mutta en oo kyllä varma. ne oli jotain 84.3mm tai jotain sellasta. joskus löyty netistä semmonen näppärä mäntäkataloogi mutta oon hukannut sen jo jonnekin.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Mois kirjoitti:2 litraseen ei taida pahemmin mäntiä löytyä, ei ees ns. Kuplan mäntiä. Mul ois yks niin tiukka 2.0 V6, et ei sit pyöri millään :lol:
Ainahan voin työtää taunuksen liiterin taakse ja suolavettä tulpista sisään jos väljyys haittaa. Käänteisforte-käsittely.

Tuossa jossain vaiheessa rupesin miettimäänkin että täydellisessä maailmassa männistä voisi olla jotain standardityyppejä, eli eri merkkien männät olisivat yhteensopivia. Voiko tuo ihan oikeasti jossain pienessä mittakaavassa jopa pitää paikkansa? Vai onko tuo kuplan mäntä ihan samaa tavaraa.

Melkein olen jo alkanut harkita sellaista vaihtoehtoa, että kattelis jostain "uutta" pötpötintä sinne. Mutta tässä vaiheessa vasta punnitsen vaihtoehtoja. Enhän mä ees oo vielä sitä konetta saanut ulos sieltä. Ja pitäähän se nyt jokatapauksessa aukasta, ihan vaan jo senkin takia ku moottorin sisuskaluistakaan ku kuvia nähnyt ikuna.

Satuin muuten äkkäämään naapurin pihassa kunnon hallitunkin. Nyt ei tarvi 20euron shaissetunkin kanssa puljata ja peljätä kun hattu kourassa kävin kyselemässä lainaan. Naapurin pihasta löyty myös bobcätti jolla voi sitten työntää taunuksen suonsilmään jos joku menee poskelleen.

Jotensakin alkaa vähän tuntumaan siltä että tämä kuuluisi enemmän tonne soopa-osastolle, ainakin omien horinoitteni puolesta. Mutta tuleepa sitä väliin ihan kysymyksiäkin (ja vastauksia) ja kun ei ihaa jokaista pikkuasiaa varten omaa threadia viitti alottaa.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Jos pikku ukkoja näkyy niin kannattaa pistää tulppa bensaletkuun :)

Käsittääkseni tuo 2.0 on hiukan hankala osiltaan tätä nykyä. jos näyttää pahalta ni kannattaa katella sinne jotain uutta pörisijää.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Kuva puhukoon puolestaan.

Kuva

Onneksi tuli myös liinoja mukaan, niillä saatiin vähän moottorin kulmaa säädettyä ku tuli tiukka paikka.

Kiitos vaan neuvoista! Koneen nosto oli loppujen se helpoin osuus koko hommasta. Vaikein oli taas nopeusmittarin vaijerin lukkoprikka :lol: Sitähän alkaa jo oppimaan ku korjausopastakaan ei tarvinnut vilasta ku kaks kertaa.
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Multa löytyy käytetyt puolen millin ylikokomännät, jos kiinnostaa. Jäi remontissa ylimääräisiksi, kun kone oli jo ylikoossa.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

20m kirjoitti:Multa löytyy käytetyt puolen millin ylikokomännät, jos kiinnostaa. Jäi remontissa ylimääräisiksi, kun kone oli jo ylikoossa.
Pistetään tieto korvan taakse.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

20m kirjoitti:Multa löytyy käytetyt puolen millin ylikokomännät, jos kiinnostaa. Jäi remontissa ylimääräisiksi, kun kone oli jo ylikoossa.
Näkyis löytyvän noihin mäntiin uusia männänrenkaitakin: http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm ... ic&exact=1
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin