V6 öljyntiputteluongelma
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Hämmentävän hyvin se kuitenkin käy ja kyllä liikennevaloistakin liikkeelle pääsee vaikka arvot oli mitä oli. Kattelin muuten tuossa että mitähän sellanenkin tulis maksamaan jos porauttaisi + ylikoon sylinterit. Kun hintoja katseli alkoi jo vieno kakan haju tulvia nenään tuolta kalsareiden suuntimoilta.Mois kirjoitti:Joo, voi olla et parempi ettiä parempi aihio jostain... Mut senhän näkee sit kun koneen ekaks aukaseeTehro kirjoitti:voi olla ko moottorissa ikävä summa vikoja.
Mutta huomenna koneen nostoon ja sitten näkee mitä pikku-ukkoja sieltä juoksee ulos ku kannet avaa.
Poraus+hoonaus on ollu yleensä jotain 200 euron hujakoilla kutoselle, kymppejä suuntaan tai toiseen paikasta riippuen. Ihan viime hetken tietoa ei ole, kun oli tossa pari vuotta paussia näistä, mutta viimeks kun kairautin niin oli muistaakseni 210e hinta. Ylikokomäntien hinnoista en osaa kyllä sanoa juuta enkä jaata, kun mulla on aina tullut laitettua jotain kuplavolkkarin mukeja tai jotain muuta ei-alkuperäistä.
Toi hintahan luonnollisesti pompsahtaa jos vie paskaisen lohkon sinne nii että joutuvat pesemään sen. Lisäks jos tarkistuttaa samalla vaikka runkolaakerilinjan, joka on ihan fiksua eikä edes maksa paljon, mutta jos sitä joutuu korjaamaan, tulee siitäkin lisää hintaa.. kaikkeen kannattaa varautua.
Mutta ainahan voi sanoa, että pelkkä poraus ja hoonaus ja thats it, ja luottaa sitten siihen että runkolinja ja kansitasot on suoria jne.
Joskus muinoin oli yhellä koneistamolla poraus + hoonaus 60 markkaa per reikä, mutta ei taida tohon rahaan saada enää muutakun naurua missään paikassa..
Toi hintahan luonnollisesti pompsahtaa jos vie paskaisen lohkon sinne nii että joutuvat pesemään sen. Lisäks jos tarkistuttaa samalla vaikka runkolaakerilinjan, joka on ihan fiksua eikä edes maksa paljon, mutta jos sitä joutuu korjaamaan, tulee siitäkin lisää hintaa.. kaikkeen kannattaa varautua.
Mutta ainahan voi sanoa, että pelkkä poraus ja hoonaus ja thats it, ja luottaa sitten siihen että runkolinja ja kansitasot on suoria jne.
Joskus muinoin oli yhellä koneistamolla poraus + hoonaus 60 markkaa per reikä, mutta ei taida tohon rahaan saada enää muutakun naurua missään paikassa..
Hmm, siihenköhän tossa englannista ostetuissa alakerran satseissa onkin nuo pari erikokoista stefaa. Yks jää yli, ilmeisesti se toinen on sitten pienempiin kutosiin. Tilasin muuten pari satsia taas lisää, 17,50£/kpl. Kun ei ollu missään motonetin myymälässä noita 2.8l satseja kotona.Mois kirjoitti:Etupään stefa taitaa olla suurempi 2.8:ssa? Ainakin eri vuosmallien välillä on eroja, koska ostin joskus jonkun uudemman 2.3:n alapään satsin, niin siinäkin oli etupään stefa liian suuri 2.3 -72 malli koneeseen...Sultzi kirjoitti:Muuten, minkähän takia motonetin luettelossa on eri tuotenumerolla 2.0-2.6l v6 alapään sarja kuin 2.8l. Samojahan ne alakerrat niissä on
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Ainahan voin työtää taunuksen liiterin taakse ja suolavettä tulpista sisään jos väljyys haittaa. Käänteisforte-käsittely.Mois kirjoitti:2 litraseen ei taida pahemmin mäntiä löytyä, ei ees ns. Kuplan mäntiä. Mul ois yks niin tiukka 2.0 V6, et ei sit pyöri millään
Tuossa jossain vaiheessa rupesin miettimäänkin että täydellisessä maailmassa männistä voisi olla jotain standardityyppejä, eli eri merkkien männät olisivat yhteensopivia. Voiko tuo ihan oikeasti jossain pienessä mittakaavassa jopa pitää paikkansa? Vai onko tuo kuplan mäntä ihan samaa tavaraa.
Melkein olen jo alkanut harkita sellaista vaihtoehtoa, että kattelis jostain "uutta" pötpötintä sinne. Mutta tässä vaiheessa vasta punnitsen vaihtoehtoja. Enhän mä ees oo vielä sitä konetta saanut ulos sieltä. Ja pitäähän se nyt jokatapauksessa aukasta, ihan vaan jo senkin takia ku moottorin sisuskaluistakaan ku kuvia nähnyt ikuna.
Satuin muuten äkkäämään naapurin pihassa kunnon hallitunkin. Nyt ei tarvi 20euron shaissetunkin kanssa puljata ja peljätä kun hattu kourassa kävin kyselemässä lainaan. Naapurin pihasta löyty myös bobcätti jolla voi sitten työntää taunuksen suonsilmään jos joku menee poskelleen.
Jotensakin alkaa vähän tuntumaan siltä että tämä kuuluisi enemmän tonne soopa-osastolle, ainakin omien horinoitteni puolesta. Mutta tuleepa sitä väliin ihan kysymyksiäkin (ja vastauksia) ja kun ei ihaa jokaista pikkuasiaa varten omaa threadia viitti alottaa.
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Kuva puhukoon puolestaan.
Onneksi tuli myös liinoja mukaan, niillä saatiin vähän moottorin kulmaa säädettyä ku tuli tiukka paikka.
Kiitos vaan neuvoista! Koneen nosto oli loppujen se helpoin osuus koko hommasta. Vaikein oli taas nopeusmittarin vaijerin lukkoprikka Sitähän alkaa jo oppimaan ku korjausopastakaan ei tarvinnut vilasta ku kaks kertaa.
Onneksi tuli myös liinoja mukaan, niillä saatiin vähän moottorin kulmaa säädettyä ku tuli tiukka paikka.
Kiitos vaan neuvoista! Koneen nosto oli loppujen se helpoin osuus koko hommasta. Vaikein oli taas nopeusmittarin vaijerin lukkoprikka Sitähän alkaa jo oppimaan ku korjausopastakaan ei tarvinnut vilasta ku kaks kertaa.
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Näkyis löytyvän noihin mäntiin uusia männänrenkaitakin: http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm ... ic&exact=120m kirjoitti:Multa löytyy käytetyt puolen millin ylikokomännät, jos kiinnostaa. Jäi remontissa ylimääräisiksi, kun kone oli jo ylikoossa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98