V6 öljyntiputteluongelma
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Oolrait. Tuijotin läpi tuon edellämainitus DVD:n, nyt on jo jonkinmoinen käsitys siitä mitä on tekemässä. Tosin filmissä kyllä tehtiin asiat ameriikanmalliin, eli koneesta jäi alkuperäiseksi suurinpiirtein lohko ja kannet, kaikki liikkuva meni uusiksi. Ei taida ihan siihen rahat riittää.Tehro kirjoitti:Tolleen kun henu neuvo ni ei oikeestaan voi saada putoamaan. Vaikka kyllä nuo sarjatki kestää aika paljon.
Tosin varman kautta kannattaa aina mennä jos on epävarma
Sellanenkin kysymys heräs, että mistäs näitä varaosia nyt sitten löytyy. Jostain motonetistä ei löydy ku ihan perustavaraa (tiivisteitä tms.) Tuolla germaanien maassa motomobilissahan näyttäisi olevan kaikkea mitä ihminen voi taunukseen haluta, mutta onko ne yleisesti ottaen suolasia hinnaltaan? 100 uuroa näyttäisi esmes maksavan täydellinen tiivistesatsi, 158 euroa männänrengassarja. En oikein osaa arvioida hintoja (vaikka tietysti arkijärjellä 158 euroa metallirinkuloista on pirun paljon rahhoo).
Etupään stefa taitaa olla suurempi 2.8:ssa? Ainakin eri vuosmallien välillä on eroja, koska ostin joskus jonkun uudemman 2.3:n alapään satsin, niin siinäkin oli etupään stefa liian suuri 2.3 -72 malli koneeseen...Sultzi kirjoitti:Muuten, minkähän takia motonetin luettelossa on eri tuotenumerolla 2.0-2.6l v6 alapään sarja kuin 2.8l. Samojahan ne alakerrat niissä on
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
No murehdin tätä varaosien aiheuttamaa henkilökohtaista konkurssia myöhemmin. Ei toi 100 e tiivistesatsista maailmaa tässä vaiheessa kaada.
Tänään pääsin vihdoin hommiin. Aloitin sieltä helpoimmasta päästä eli kasasin nosturin. Oli jopa paketissa kaikki osatkin vaikka kiinassa vai missä lie tehtykin. Tyhjensin gykoolit autosta ja irroittelin letkuja ja syylärin jne. Sitten iskikin tenkkapoo. Aloin irrottamaan pakoputkia pakosarjoista. Eihän niihin tuntunut edes mikään avain/hylsy sopivan, niin paljon ruostetta. Loppujen lopuksi sain arvottua oikean koon hylsyn, jonka vasaralla paukutin mutteriin.
Lopulta sain kaikki irti, mutta sillä tuloksella että 3 neljästä "tapista", jotka niistä pakosarjoista törröttivät napsahtivat poikki, vaikka olin niitä liotuttanut parin yön yli.
Eli nyt asiaan. Jotenkin en huolestunut asiasta ku aikani pähkäiltyäni aattelin että siitä pakosarjan laipasta voi porata reiät läpi ja no, uskomattoman hieno paint piirustus selventäköön asiaa:
Eli voiko tilanteen seivata ihan vaan noin yksinkertasesti? Miksi siinä alunperinkään ei ole tollasta vaan se tappisysteemi?
Mainittakoon että tämän uskomattoman suorituksen sain tehtyä ilman auton ylös tunkkaamista auton alla ryömien Parinkympin paskatunkilla ei saa autoa edes niin ylös että sais pukkia alle. Sivumennen huomautettuna, olen muuten saavuttanut oman henkilökohtaisen virstanpylvään autonrassaamisessa kun olen katkonut ekat pulttini.
Tänään pääsin vihdoin hommiin. Aloitin sieltä helpoimmasta päästä eli kasasin nosturin. Oli jopa paketissa kaikki osatkin vaikka kiinassa vai missä lie tehtykin. Tyhjensin gykoolit autosta ja irroittelin letkuja ja syylärin jne. Sitten iskikin tenkkapoo. Aloin irrottamaan pakoputkia pakosarjoista. Eihän niihin tuntunut edes mikään avain/hylsy sopivan, niin paljon ruostetta. Loppujen lopuksi sain arvottua oikean koon hylsyn, jonka vasaralla paukutin mutteriin.
Lopulta sain kaikki irti, mutta sillä tuloksella että 3 neljästä "tapista", jotka niistä pakosarjoista törröttivät napsahtivat poikki, vaikka olin niitä liotuttanut parin yön yli.
Eli nyt asiaan. Jotenkin en huolestunut asiasta ku aikani pähkäiltyäni aattelin että siitä pakosarjan laipasta voi porata reiät läpi ja no, uskomattoman hieno paint piirustus selventäköön asiaa:
Eli voiko tilanteen seivata ihan vaan noin yksinkertasesti? Miksi siinä alunperinkään ei ole tollasta vaan se tappisysteemi?
Mainittakoon että tämän uskomattoman suorituksen sain tehtyä ilman auton ylös tunkkaamista auton alla ryömien Parinkympin paskatunkilla ei saa autoa edes niin ylös että sais pukkia alle. Sivumennen huomautettuna, olen muuten saavuttanut oman henkilökohtaisen virstanpylvään autonrassaamisessa kun olen katkonut ekat pulttini.
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitän. Unohdin tuossa muuten mainita että mittasin nuo puristuspaineet. Pari pyttyä näytti yhdeksää baaria, loput oli aika lailla tasasesti kuutta. Unhohdin tietysti sen öljyä tulpanrei'istä tempun että ois nähny vuotaako mistä.Tehro kirjoitti:Onnea ekoista katkenneista pulteista. kyl ne noin saa ihan hyvin kiinni.
Korjausoppaassa oli jotku high compression ja low compression arvot (mitähän eroa niilläkin on?) jotka muistaakseni oli siinä 10 hujakoilla. Onko nämä puristuspaineet nyt huonot vai todella huonot? Eli onko mun v6 todellisuudessa v2+risat.