V6 öljyntiputteluongelma

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Pyöräytä liinat vaikka ö pohjan alta ja pakosarjan välistä ylos, sit toinen liina vaikka etupäästä konetta ettei se kone keiku niin herkkään, eläkä sit käytä niitä liinoja jotka on 20 vuotta ollu tallin nurkalla mätänemässä :lol:

Edit: kuhan saat ne liinat silleen ettei ne luiskaha nostovaiheessa.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Tolleen kun henu neuvo ni ei oikeestaan voi saada putoamaan. Vaikka kyllä nuo sarjatki kestää aika paljon.
Tosin varman kautta kannattaa aina mennä jos on epävarma :)
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Tehro kirjoitti:Tolleen kun henu neuvo ni ei oikeestaan voi saada putoamaan. Vaikka kyllä nuo sarjatki kestää aika paljon.
Tosin varman kautta kannattaa aina mennä jos on epävarma :)
Oolrait. Tuijotin läpi tuon edellämainitus DVD:n, nyt on jo jonkinmoinen käsitys siitä mitä on tekemässä. Tosin filmissä kyllä tehtiin asiat ameriikanmalliin, eli koneesta jäi alkuperäiseksi suurinpiirtein lohko ja kannet, kaikki liikkuva meni uusiksi. Ei taida ihan siihen rahat riittää.

Sellanenkin kysymys heräs, että mistäs näitä varaosia nyt sitten löytyy. Jostain motonetistä ei löydy ku ihan perustavaraa (tiivisteitä tms.) Tuolla germaanien maassa motomobilissahan näyttäisi olevan kaikkea mitä ihminen voi taunukseen haluta, mutta onko ne yleisesti ottaen suolasia hinnaltaan? 100 uuroa näyttäisi esmes maksavan täydellinen tiivistesatsi, 158 euroa männänrengassarja. En oikein osaa arvioida hintoja (vaikka tietysti arkijärjellä 158 euroa metallirinkuloista on pirun paljon rahhoo).
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

hinnat on suhteellisia :)
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Tsekkaa tiivisteasiassa gasketsforclassics.com, siellä muistaakseni oli aika kattavasti Kölniläisiin tiivisteitä, edulliseen hintaan.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

aika nihkeesti tuolki on tuohon 2.0 v6 moottoriin mitään :cry:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tehro kirjoitti:aika nihkeesti tuolki on tuohon 2.0 v6 moottoriin mitään :cry:
2.3:stahan käy muut tiivisteet paitsi kannentiivisteet.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Muuten, minkähän takia motonetin luettelossa on eri tuotenumerolla 2.0-2.6l v6 alapään sarja kuin 2.8l. Samojahan ne alakerrat niissä on :roll:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sultzi kirjoitti:Muuten, minkähän takia motonetin luettelossa on eri tuotenumerolla 2.0-2.6l v6 alapään sarja kuin 2.8l. Samojahan ne alakerrat niissä on :roll:
Etupään stefa taitaa olla suurempi 2.8:ssa? Ainakin eri vuosmallien välillä on eroja, koska ostin joskus jonkun uudemman 2.3:n alapään satsin, niin siinäkin oli etupään stefa liian suuri 2.3 -72 malli koneeseen...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

No murehdin tätä varaosien aiheuttamaa henkilökohtaista konkurssia myöhemmin. Ei toi 100 e tiivistesatsista maailmaa tässä vaiheessa kaada.

Tänään pääsin vihdoin hommiin. Aloitin sieltä helpoimmasta päästä eli kasasin nosturin. Oli jopa paketissa kaikki osatkin vaikka kiinassa vai missä lie tehtykin. Tyhjensin gykoolit autosta ja irroittelin letkuja ja syylärin jne. Sitten iskikin tenkkapoo. Aloin irrottamaan pakoputkia pakosarjoista. Eihän niihin tuntunut edes mikään avain/hylsy sopivan, niin paljon ruostetta. Loppujen lopuksi sain arvottua oikean koon hylsyn, jonka vasaralla paukutin mutteriin.

Lopulta sain kaikki irti, mutta sillä tuloksella että 3 neljästä "tapista", jotka niistä pakosarjoista törröttivät napsahtivat poikki, vaikka olin niitä liotuttanut parin yön yli.

Eli nyt asiaan. Jotenkin en huolestunut asiasta ku aikani pähkäiltyäni aattelin että siitä pakosarjan laipasta voi porata reiät läpi ja no, uskomattoman hieno paint piirustus selventäköön asiaa:

Kuva

Eli voiko tilanteen seivata ihan vaan noin yksinkertasesti? Miksi siinä alunperinkään ei ole tollasta vaan se tappisysteemi?

Mainittakoon että tämän uskomattoman suorituksen sain tehtyä ilman auton ylös tunkkaamista auton alla ryömien :lol: Parinkympin paskatunkilla ei saa autoa edes niin ylös että sais pukkia alle. Sivumennen huomautettuna, olen muuten saavuttanut oman henkilökohtaisen virstanpylvään autonrassaamisessa kun olen katkonut ekat pulttini. 8)
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kaipa se noinkii menee, kuhan saa tiiviiks ni se riittää.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Onnea ekoista katkenneista pulteista. kyl ne noin saa ihan hyvin kiinni.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Tehro kirjoitti:Onnea ekoista katkenneista pulteista. kyl ne noin saa ihan hyvin kiinni.
Kiitän. Unohdin tuossa muuten mainita että mittasin nuo puristuspaineet. Pari pyttyä näytti yhdeksää baaria, loput oli aika lailla tasasesti kuutta. Unhohdin tietysti sen öljyä tulpanrei'istä tempun että ois nähny vuotaako mistä.

Korjausoppaassa oli jotku high compression ja low compression arvot (mitähän eroa niilläkin on?) jotka muistaakseni oli siinä 10 hujakoilla. Onko nämä puristuspaineet nyt huonot vai todella huonot? Eli onko mun v6 todellisuudessa v2+risat.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kyllä se aika huonolta kuullostaa, eli enemmänkii V2 :lol:
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Ai sul on moottoripyörän kone :)
Vastaa Viestiin