Granadan jarruremppaa. neuvoja?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Ei siinä mitään hardcorea ole :D iahn normi proceduuri tuommosen erikoisemman kierteen kohalla, kun niihin ei pakkoja ihan joka pajasta löydy. Sama hommahan tehään lyhennetylle pultille, yleensä vaan mirkelissä, jokku tykkää sen mutterin laittaa ennen katkasua mutta mun mielestä silleen se pultin pää jää aika tökerön näköseksi.
Tarkennetaan viel sen verta, että hiot ensin vaan sitä ensimmäistä kierrettä, voi olla että joutuu vähän vielä toista hiomaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Jos siinä jengassa ei paha vika oo, ja kädet tärisee, niin viilallakin voi toki saada hyvän ja vähemmän vahinkoja aikaseksi..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Joo, suositan kanssa viilaa, rälläkällä menee mutteri ja sormet....
Ford johtaa.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

:lol: saa toki viilaakin käyttää, mutten kyllä ymmärrä miten sen akselinpään saa pilattua lamellilaikalla kun nätisti hioo, puhumattakaan että sormet tarvii väliin tukkia :roll:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

kokeilin jotain viilaa mutta laihoin tuloksin. mikä on lamellilaikka? mulla on rälläkän päässä nyt sellainen perus laikka millä peltiä pilkotaan... onko se huono? rempparepe töissä ehdotti kierreviilaa ja näyttikin sellaista. kierteet on kuitenkin mennyt ihan siitä päästä joten tokko sellaisesta apua on. pitänee hommata pienempi ja terävämpi perusviila tai jos se katkaisulaikka saa täältä ok-tuomion ni sitten sillä 8)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyl sil katkasulaikallakin saa, kunhan on varovainen... Riippuu tietenkin taidoistasi miten onnistuu :wink:
Oiskohan joku 45 asteen hiontakulma sopiva suhteessa "pulttiin"? Sit voi viel sen jälkeen ihan pienellä "sulkaviilalla" viimeistellä, jos ei vieläkään ota kierteelle...
Lamellilaikassa on hiomapaperilamelleja limittäin, miten sitä nyt sit muuten osais selittää :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Sir Taunus kirjoitti:mikä on lamellilaikka?
http://www.ironsec.fi/webmarket/images/ ... IR1016.jpg ton näkönen.
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

henu kirjoitti:
Sir Taunus kirjoitti:mikä on lamellilaikka?
http://www.ironsec.fi/webmarket/images/ ... IR1016.jpg ton näkönen.
jaa tommonen! oon mä tollasen joskus nähnytkin!
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

Kerkesin ihan itse tajuamaan ton kulmaan hiomishomman! katselin toiselta puolelta mallia ja AHAA! hehe.. präiskisin katkaisulaikalla (Manowarin antaessa rohkeutta taustalla) sellaset hulppeat 3 kierrosta pois ja mutteri nappasi viimein kierteestä kiinni! :D viilalla sai vielä raaputella sellaisen "alkukohdan" siihen kulmaan hiottuun osaan. Taas oon kokemusta rikkaampi. nyt olis sit jarruremppa suurinpiirtein valmis takapään osalta, etupäässä ei mikään junnaakkaan mutta avaan silti ja putsailen. Jälleen kerran suuret kiitokset neuvoja antaneille! Tanariklubi on parasta!
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Pikku vinkki, jos vetaria irroittaessa joutuu siihen akselin päähän lyömään niin selviää huomattavasti pienemmillä vaurioilla kun käyttää 2 lekaa. toinen akselin päätä vasten ja sitte hutkii lekaa toisella lekalla :wink:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
myllykoski
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:00
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja myllykoski »

Kierreviila on poikaa vanhojen romujen kanssa teutaroidessa. Omasta maksoin aikoinaan 200 markkaa. Pelastanut moneen otteeseen.
Vastaa Viestiin