Laatikossa häikkää

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JaniKr
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Touko 2010, 22:43

Laatikossa häikkää

Viesti Kirjoittaja JaniKr »

Ostin tuos Tanarin -75, aloin paikkaamaan pohjaa jne. Käytin vuosia seisonutta konetta ja ajelin pari kiekkoa tänään.

Yhtäkkiä alkoi 2-vaihteella pitämään ihmeellistä rulinaa, ei millään muulla vaihteella, sekin ääni välillä kovempi ja välillä ei kuulu ollenkaan.
Kytkimen painelaakeri pitää ainakin ääntä se on vaihtoon menossa, mutta se ei varmaan vaikuta tähän että kakkonen pitää ääntä, loota menos?

edit. Nyt ääni on hävinnyt, mutta mitä suosittelette nyt tehtävän? Öljyt menee ainakin vaihtoon.
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

hyvinki saattaa olla loota entinen :roll:kaverille laitoin vuonna......98 taunuksen laatikon sierran hajonneen tilalle ja kaverin tyttöystävä ajeli sierralla tampere/jyväskylä välin ilman ongelmia mutta mutta seuraavalla viikolla kaverin emäntä lähti liikenteeseen ja soitti että yhtäkkiä kuulema alko loota potkia vaihteita silmästä :shock:sanoin et tuuha näyttään ni oli typy lähteny risteyksestä ja loota oli kerran jysähtäny ja siihe loppu sierran liikuntakyky.otin laatikon irti ja kannen auku ja totesin notta joku on vialla.hetken lisää tutkittuani sain selville että ryhmäpyörästön akseli oli katkennu! :shock:liekkö joku valu vika?tiedä häntä kun laitoin toisen samanlaisen loodan kiinni ja sierra meni myyntiin eikä jälkeenpäin kuulunut mitää että lie toiminut paalaamoon saakka :lol:
taunus is my obsession!
JaniKr
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Touko 2010, 22:43

Viesti Kirjoittaja JaniKr »

Juuh voihan se olla, mut nyt ei ole ääntä pitänyt. Talveksi suunnitteilla 2.0oharin tekniikka nii tuleepa muutenkin sit se 5-v loota, joten ei niin väliä, kunhan kestäisi nyt edes tuon kesän ajan.. :D.
Vituttaa vaan hieman jos kaupungille leviää...:P
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

kai siellö öljyä sentää on :D
taunus is my obsession!
JaniKr
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Touko 2010, 22:43

Viesti Kirjoittaja JaniKr »

sen näkee sitte :D, vittu kiroon nuo jarrut alimpaan helvettiin tosta autosta, pitää laitella projektikuvia tulemaan kuhan ehtii.
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

mitäää eihä vanhoissa taunuksissa oo koskaa jarruissa häikkää :wink: ite oon ny semmose 14kk rakennellu taunusta is ohc piristetyllä tekniikalla ja sierran taka levyjarruilla + paljon lasikuitua :D ei varmaan uskalla tänne laittaa kuvia en tosin osaa edes mut kuitenki nousee älämölö et oon pilannu taunuksen :( taunus oli aika lohduttomassa kunnossa kun ostin sen pari vuotta jäärata ajeluissa palvelleena!ei kovin lontoilla mutta lattiat meni kaikki uusiks ja helmat kanssa!
taunus is my obsession!
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

kana12 kirjoitti:mitäää eihä vanhoissa taunuksissa oo koskaa jarruissa häikkää :wink: ite oon ny semmose 14kk rakennellu taunusta is ohc piristetyllä tekniikalla ja sierran taka levyjarruilla + paljon lasikuitua :D ei varmaan uskalla tänne laittaa kuvia en tosin osaa edes mut kuitenki nousee älämölö et oon pilannu taunuksen :( taunus oli aika lohduttomassa kunnossa kun ostin sen pari vuotta jäärata ajeluissa palvelleena!ei kovin lontoilla mutta lattiat meni kaikki uusiks ja helmat kanssa!
Perskeles,kuvia ja tekstiä vaan päiväkirja osioon :D ja jokainenhan rakentaa omannäköisen taunuksen :wink:
Drive it like you stole it
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

joo anna vain älämölön nousta, se on vaan piristävää kun tulee keskustelua :D jokanen kuitenki tekee autolleen mitä sattuu itteä huvittamaan, se on loppupeleissä kuitenki aivan yks hailee mitä siitä muut on mieltä. kaikkia ei voi kuitenkaa tyytyväiseksi tehdä joten kannattaa tehdä, tai ainakin yrittää tehdä vain ittensä tyytyväiseksi siihen rotteloon :)
juuso*
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Loka 2010, 00:57

Viesti Kirjoittaja juuso* »

Hello!

Eli auto on -76 2.0 ohc taunus, ja ongelman on että vaihteet ei meinaa mennää silmään. Välillä menee niin kevyesti ja välillä taas ei meinaa mennä ollenkaan. Tänään kävi niin että pakkia laitoin silmään ja rutisi niin p*rkeleesti, ja ku meni silmään niin lähti samantien liikkeelle vaikka kytkin oli pohjassa. Eikä sitten meinannu mennä vappaalle enää millään ennenku sammutti auton. Huomasin myös että kun on vähän aikaa ajanu ja pysähtyy niin menee pakki oikeen nätisti silmään eikä rutise, mutta kun antaa vaan käydä hetken niin sitten taas rutisee. Aiemminki ollu semmosta ongelmaa että liikenne valoista lähtiessä ykkönen pitää aika voimalla laittaa päälle. Muuten pelaa ihan hienosti. Onko mahdollista että kytkinlevyt on niin kuluneet että eivät pidä muutaku sillonku ne on lämpimänä? Pitää huomenna kiristää kytkin vaijeria, jos helpottas. :roll:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kytkin ei irrota tai sit silmälaakeri ahistaa ja "leikkaa kiinni".
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Minulla oli samanlaiset oireet kun kytkinlevy oli ihan öljyinen, oli kampuran stefasta vuotanut...kytkintä kun luistatti isolla vaihteella kunnon kierroksilla, niin sen jälkeen toimi normaalisti jonkun aikaa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
juuso*
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Loka 2010, 00:57

Viesti Kirjoittaja juuso* »

No nyt se myrkyn lykkäs. Tuo vaijerin säätö autto, mutta yks päivä ei taas mennykkää mikää vaihe silmää, mutta jos paino kytkimen pelkästään puoleen väliin niin pelas. No löysäsin vaijeria vähän ja nyt ei mee enää mikää vaihe silmää. Säädin sitä vaijeria jokasuuntaan, ilman vaikutusta. Mitä kaikkea sinne kannattaa vaihtaa kytkimen lisäksi ku tuo loota nyt pitää käyttää irti kumminki? Ainiin, kytkin pohjaan painettuna pitää semmosta rohinaa, eli onko painelaakeri ainaki tiensä päässä? :roll: Ja mikä kytkin sinne kannattaa laittaa, onko tuo motonetin 125€ maksava sachsi hyvä? Vai tuleeko paljon halvemmaksi huoltaa tuo vanha kytkin?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Uus paketti eli kaikki kerralla, levy, paineasetelma, painelaakeri ja silmälaakeri ni ei tarvii turhia taistella, tietty samalla vaihtuu näppärästi kampuran takapään stefa jos on vaihtokunnossa.
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

^^Ja vauhtipyörä sorvissa.
Ford johtaa.
juuso*
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Loka 2010, 00:57

Viesti Kirjoittaja juuso* »

Nuihin sanomiini oireisiin tosiaan passais se että vauhtipyörän silmälaakeri "leikkaa" kiini ja pyörittää laatikkoa. Missä tuo laakeri sijaitsee, ja minkälainen homma on vaihtaa? Pitääkö nostaa moottori pois, purkaa konetta vai? Ja onko siitä suurikin hyöty jos käyttää vauhtipyörän sorvissa? Minicrossissa koneen luonne muuttu ainaki täysin ku laitto kisasähköt jossa vauhtipyörä oli puolet keveempi vakiota. :roll:
Vastaa Viestiin