sierra 2,0 is efi (1986)ruisku suuttimien virtaus ml/min?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

sierra 2,0 is efi (1986)ruisku suuttimien virtaus ml/min?

Viesti Kirjoittaja kana12 »

eli onko kellää tietoo paljo on vakio sierra efi ohc ruiskusuuttimen virtaus?ilmeisesti joku suutin vuotaa koska pätkii pikkuse tyhjäkäynnillä ja onko kellään tietoo että vaikuttaako moottorin ohjaukseen kun puolan virta on otettu taunuksen omalta piuhalta eikä efi järjestelmän johdolta!
taunus is my obsession!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: sierra 2,0 is efi (1986)ruisku suuttimien virtaus ml/min

Viesti Kirjoittaja jeddah »

kana12 kirjoitti:eli onko kellää tietoo paljo on vakio sierra efi ohc ruiskusuuttimen virtaus?ilmeisesti joku suutin vuotaa koska pätkii pikkuse tyhjäkäynnillä ja onko kellään tietoo että vaikuttaako moottorin ohjaukseen kun puolan virta on otettu taunuksen omalta piuhalta eikä efi järjestelmän johdolta!
170cc suuttimet muistaakseni
Noin se puola on kytketty alun perinkin. Ota siitä vaan esivastus veke jos semmonen vielä löytyy
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

jooo!pitäis vissii uudet suuttimet ostaa mut onkoha mitää järkee ostaa isompia vaikka o vähä viritelty eli kireempi nokka ja siistityt kanavat+isot venttiilit!puolasta vaa ajattelin et haistaako se boksi mitää siitä puolan johdosta??ainaki syttylampun mukaa ennakko säätyy ja senhä se vissii ottaa virranjakajalta!muute pelittää iha hyvin mut tyhjäkäynnillä poksuttaa vähä putkessa ni epäilen et joku suutin valskaa pikkusen!
taunus is my obsession!
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

167cc tais olla ehkä tarkka? Samat suuttimet myös 2.8l efissä.
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

olisko jotai edullista firmaa sanoo mistä vois tilailla suuttimet???fordilla muistaakseni maksais 120€/kpl :cry:
taunus is my obsession!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

kana12 kirjoitti:jooo!pitäis vissii uudet suuttimet ostaa mut onkoha mitää järkee ostaa isompia vaikka o vähä viritelty eli kireempi nokka ja siistityt kanavat+isot venttiilit!puolasta vaa ajattelin et haistaako se boksi mitää siitä puolan johdosta??ainaki syttylampun mukaa ennakko säätyy ja senhä se vissii ottaa virranjakajalta!muute pelittää iha hyvin mut tyhjäkäynnillä poksuttaa vähä putkessa ni epäilen et joku suutin valskaa pikkusen!
Miinuksesta menee kyllä piuha sytkäboksin kautta ruiskupurkille, varsinainen ohjaus menee tosiaan jakajan HALL-anturilta. Plussalla ei siis sinällään ole muuta merkitystä, kuin että kunhan sitä on...
Toi tyhjäkäynnillä poksauttelu voi johtua melkein mistä vain, ensimmäisenä tulee mieleen vakioruiskun ja kireän nokan yhteensopivuus.. Ja voihan niitä nykyisiäkin suuttimia elvyttää vaikka ultraäänipesulla
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

helpoimmalla taitas päästä uusimalla suuttimet kin :lol: virranjakaja,boksi ja puola on jo kokeiltu toisiin ja piuhat tutkittu/korjailtu!eikös se ruiskusuutin nipussa tuleva musta johto missä on semmone harmaa "pötkö" oo alkuperänen puolan virtajohto is efi:ssä?se on rätkiny runkoon ku en oo huomannu koko kaapelin olemassaolii ennen ku revin kaikki piuhat irti :lol: saattaa olla se etuvastus palanu!en oo tosin mitannu et tuleeko virtaa siihe johtoon ilman sitä!puola saa tällähetkellä virtansa taunuksen omasta johtosarjasta!jos se boksi ei mittaa siitä puolan johdosta mitään ni saa olla entisellään!
taunus is my obsession!
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Ääriharvoin niissä suuttimissa vikaa on.Mut toi kiree nenä varmaan aiheuttaa ton häiriön,toi läppämallin ilmamäärämittari ei oikeen ymmärrä sitä.Vakiosuuttimilla pääsi föönin kera dynossa 170+ tehoihin et isommista ei ole hyötyä.tosin oli bensanpaineet 5bar luokkaa.Hommaa seosmittari.Kikkaviitosena neuvosin kiristämään pikkasen ilmamäärämittarin läpän jousta (merkkaa alkuasento) ja bensanpaineen nostoa joka onnistuu puristamalla orgissäätimen kuorta kasaan hylsyn ja ulosvetäjän avulla.Paljo yli 5bar ei voi mennä kun rupee syöttömäärät sekoilee ja pumppu ei jaksa tuottaa enempää painetta.Jonkunnäkösen jatkoputken kun teet imarin ja ilmamäärämittarin väiin niin rauhottuu kans vähän toi tyhjäkäynti.
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

automaattiseppä kirjoitti:Ääriharvoin niissä suuttimissa vikaa on.Mut toi kiree nenä varmaan aiheuttaa ton häiriön,toi läppämallin ilmamäärämittari ei oikeen ymmärrä sitä.Vakiosuuttimilla pääsi föönin kera dynossa 170+ tehoihin et isommista ei ole hyötyä.tosin oli bensanpaineet 5bar luokkaa.Hommaa seosmittari.Kikkaviitosena neuvosin kiristämään pikkasen ilmamäärämittarin läpän jousta (merkkaa alkuasento) ja bensanpaineen nostoa joka onnistuu puristamalla orgissäätimen kuorta kasaan hylsyn ja ulosvetäjän avulla.Paljo yli 5bar ei voi mennä kun rupee syöttömäärät sekoilee ja pumppu ei jaksa tuottaa enempää painetta.Jonkunnäkösen jatkoputken kun teet imarin ja ilmamäärämittarin väiin niin rauhottuu kans vähän toi tyhjäkäynti.
onko se ilmamääräanturin säätö se kuusiokolo siellä montun pohjalla vai pitääkö repiä kuoret auki?sitä ruuvia o ainaki ruuvattu millo mihinki suuntaa eikä se ainakaa oo mitää vaikuttanu!pakokaasuarvot on aina ollu kunnossa mut saisha toi käydä tasasestikki!yks osasyy vois olla toi nykyne bensan litkuki :roll: ja miten tasaseen noi nykybensalla muutenkaa käy yleensä?????
taunus is my obsession!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

kana12 kirjoitti:onko se ilmamääräanturin säätö se kuusiokolo siellä montun pohjalla vai pitääkö repiä kuoret auki?sitä ruuvia o ainaki ruuvattu millo mihinki suuntaa eikä se ainakaa oo mitää vaikuttanu!pakokaasuarvot on aina ollu kunnossa mut saisha toi käydä tasasestikki!yks osasyy vois olla toi nykyne bensan litkuki :roll: ja miten tasaseen noi nykybensalla muutenkaa käy yleensä?????
Se kuusiokolo säätää nimenomaan tyhjäkäynnin seoksia, ruuvi avaa rööriä hieman mistä ilmaa pääsee läppämittarin ohitse. Eli tiukemmalle rikastuu ja löysäämällä laihenee. Läppämittaria itsessään säädetään avaamalla se liimattu muovikoppa pohjasta ja vääntelemällä läpän jousta toisiin loviin. Ja kyllä sen kuuluisi käydä tasaisesti minkä tahansa huoltoaseman bensalla... Tietty pikku-viri-vara ohc vakioruiskulla voipi olla sen suhteen aika herkkä vehje.

Multa pitäs muuten löytyä vakiot DOHCin 190cc suuttimet, jos haluat moisia kokeilla... Ei todellakaan mitään uuden kuntoisia mutta täysin pelittävinä irroitettu kyllä
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Ja ne suuttimethan voi käyttää virtaustestissä ja ultraäänipesussa jossain autosähkökorjaamossa.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

ohc205 kirjoitti:Ja ne suuttimethan voi käyttää ultraäänipesussa jossain autosähkökorjaamossa.
Tai ostaa lidlistä 30€ hintaan oma pesuri.
Yllätys oli suuri ku todettiin tommonen halpa laite toimivaks.
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

henu kirjoitti:
ohc205 kirjoitti:Ja ne suuttimethan voi käyttää ultraäänipesussa jossain autosähkökorjaamossa.
Tai ostaa lidlistä 30€ hintaan oma pesuri.
Yllätys oli suuri ku todettiin tommonen halpa laite toimivaks.
en ooo kyl jyväskylän lidlissä nähny ultraääni pesureita :roll: onko muute hajua mite lähelle ois dohc sierran suuttimet :?:
taunus is my obsession!
Aksu
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Syys 2009, 19:46

Viesti Kirjoittaja Aksu »

kana12 kirjoitti:
henu kirjoitti:
ohc205 kirjoitti:Ja ne suuttimethan voi käyttää ultraäänipesussa jossain autosähkökorjaamossa.
Tai ostaa lidlistä 30€ hintaan oma pesuri.
Yllätys oli suuri ku todettiin tommonen halpa laite toimivaks.
en ooo kyl jyväskylän lidlissä nähny ultraääni pesureita :roll: onko muute hajua mite lähelle ois dohc sierran suuttimet :?:
Ajatuksella kun olisit lukenut nii ei olisi tarvinnut kysyä.
jeddah kirjoitti:Multa pitäs muuten löytyä vakiot DOHCin 190cc suuttimet, jos haluat moisia kokeilla... Ei todellakaan mitään uuden kuntoisia mutta täysin pelittävinä irroitettu kyllä
286kw459Nm OHC:n kanssa
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

Aksu kirjoitti:
kana12 kirjoitti:
henu kirjoitti: Tai ostaa lidlistä 30€ hintaan oma pesuri.
Yllätys oli suuri ku todettiin tommonen halpa laite toimivaks.
en ooo kyl jyväskylän lidlissä nähny ultraääni pesureita :roll: onko muute hajua mite lähelle ois dohc sierran suuttimet :?:
Ajatuksella kun olisit lukenut nii ei olisi tarvinnut kysyä.
jeddah kirjoitti:Multa pitäs muuten löytyä vakiot DOHCin 190cc suuttimet, jos haluat moisia kokeilla... Ei todellakaan mitään uuden kuntoisia mutta täysin pelittävinä irroitettu kyllä
jooo anteksi vain on menny koko viesti ohi silmien!olisin kyllä lukenut jos olisin huomannut viestin olemassa olon :wink:
taunus is my obsession!
Vastaa Viestiin