missäs vika

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jaakkopoika
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46

missäs vika

Viesti Kirjoittaja jaakkopoika »

Taunus perhana otti ja jätti tielle! ja nyt vihdois 2kk säätämisen jälkeen saatu toimitettua vihdoin kotiin (trailerilla). Puola,johdot,kärkjet,pyörijä,virranjakajan kansi uusittu.Nyt alkanut taas käymään,mutta sammuu noin 3-5min käymisen jälkeen. 2h odottamisen jälkeen taas sama homma. Mistäs niitä kärjetömiä sytytyksiä hommailtiinkaan. Vai olisikos bensa puolella, jotain hämminkiä. Konehan on 2.6. Hermo menee. liikaa lunta ja työ autokin vittuilee.
-71 coupe 2.8gt ja -72 coupe 2.6 gxl
-75 capri ghia 3000 nyt 2.8i
-72 318 dodge charger
-68 390 ford ltd(avo)sekä läjä minejä 60-70 luvulta
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Siitähän nyt on hyvä lähteä liikkeelle kun tutkii, että loppuuko sieltä bensa vai kipinä... :roll:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mulla oli yks vastaavankaltainen tapaus ja siinä oli tankinpohjalla muutaman sentin korkuinen jää-klöntti. oli tankissa reikä melko ylhäällä josta oli päässyt vettä sisään.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Pari kauan seissyttä Fordia juonitteli tukkimalla p-suotimen, meno loppu 2-5km välein, vähän aikaa ootteli ni taas mentiin. Suotimen vaiholla selvis alussa paripäivää, niitä pieniä tarvikesuotimia. 3-4 niitä meni että ongelma hävis.

Saman kaltaisia ongelmia voi aiheuttaa kyllä myös sytkäpuoli, vaikkakin perinteisellä kärkijärjestelmällä meno loppuu useimmiten kokonaan. Tanikasta meni kerran jakajankärkilevynmaadoitusjohto poikki, sitä sai vähän aikaa tien päällä ihmetellä, toisesta tinauksesta katkennu salakavalasti.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
jaakkopoika
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46

Viesti Kirjoittaja jaakkopoika »

bensaa tulee,kipinää myös
-71 coupe 2.8gt ja -72 coupe 2.6 gxl
-75 capri ghia 3000 nyt 2.8i
-72 318 dodge charger
-68 390 ford ltd(avo)sekä läjä minejä 60-70 luvulta
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Eli kipinä tulee vääräänaikaan tai on liian heikko.
kiima
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Loka 2009, 18:16
Paikkakunta: IISALMI

Viesti Kirjoittaja kiima »

tankissa vettä/jäätä, kaasarissa roskia, pensansuodatin likainen? paljon löytyy syitä..
No Can Do!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

jaakkopoika kirjoitti:bensaa tulee,kipinää myös
Näin niinkuin kärjistettynä bensakone tarvitsee toimiakseen bensaa, puristusta ja kipinän. Puristusta siellä ilmeisesti löytyy (ellei venttiilit ala kantamaan ja sammu sen takia) joten jompikumpi noista sieltä kyllä häviää...
ikiliikkuja
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
Paikkakunta: Pusula

Viesti Kirjoittaja ikiliikkuja »

Selviäiskö se mahdollinen bensan puute jos lorauttaa kaasariin huikan sitten kun kone sammuu sen 3-4 minuutin käytön jälkeen ja jos tällä hörähtää niin sitten kai bensan tulossa ongelma?
ex 2.0 gt -72
ex 20m ht -66
jaakkopoika
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46

Viesti Kirjoittaja jaakkopoika »

on testattu. Eikä auta.
ikiliikkuja
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
Paikkakunta: Pusula

Viesti Kirjoittaja ikiliikkuja »

Voisko vika olla kondensaattorissa? Itellä se joskus temppuili eräässä toisessa automerkissä, kylmänä pelas ja sitten konehuoneen lämpöjen kohotessa alkoi pätkimään. Ja tosiaan se virranjakajan sisällä oleva maajohto.. Omassa kyseinen vika vaivasi juuri sillä tavalla että kun juniori lähti tanella kouluun niin just ennen kuin pääsi perille kone sammui. Johdon toinen pää oli irronnut.
ex 2.0 gt -72
ex 20m ht -66
jaakkopoika
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46

Viesti Kirjoittaja jaakkopoika »

Olet oikeassa vika on tosiaan konkka. Mistäs muuten ostatte noita v6 sopivia konkkia. Eipä osaa auttaa motonetissä eikä lähi varaosakaupassa.
-71 coupe 2.8gt ja -72 coupe 2.6 gxl
-75 capri ghia 3000 nyt 2.8i
-72 318 dodge charger
-68 390 ford ltd(avo)sekä läjä minejä 60-70 luvulta
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eipä tosiaan ollu enää Motonetin listoilla V6 konkkaa. Osta OHC:n konkka ja modifioi siitä.
Edit:Löytyhän sielt tommonen: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/103362/0
Oiskohan toi käypänen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
jaakkopoika
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46

Viesti Kirjoittaja jaakkopoika »

Löytyi noista varastoista 2.3 v6 motti, jossa oli kiini kärjetön poksi nimeltään PIRANHA ignition. Luulisi pelittävän myös tossa 2.6 lohkossa. Poksin kyljessä repsottaa: keltainen,sininen ja valkoinen johto. Minneköhän nämä johdot työnnettäis?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jaakkopoika kirjoitti:Löytyi noista varastoista 2.3 v6 motti, jossa oli kiini kärjetön poksi nimeltään PIRANHA ignition. Luulisi pelittävän myös tossa 2.6 lohkossa. Poksin kyljessä repsottaa: keltainen,sininen ja valkoinen johto. Minneköhän nämä johdot työnnettäis?
Kysy Espoosta! No mut hei, tostahan se ohje löytykin :D
http://www.tvkorjaus.saunalahti.fi/piranha-auto1.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin