missäs vika
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46
missäs vika
Taunus perhana otti ja jätti tielle! ja nyt vihdois 2kk säätämisen jälkeen saatu toimitettua vihdoin kotiin (trailerilla). Puola,johdot,kärkjet,pyörijä,virranjakajan kansi uusittu.Nyt alkanut taas käymään,mutta sammuu noin 3-5min käymisen jälkeen. 2h odottamisen jälkeen taas sama homma. Mistäs niitä kärjetömiä sytytyksiä hommailtiinkaan. Vai olisikos bensa puolella, jotain hämminkiä. Konehan on 2.6. Hermo menee. liikaa lunta ja työ autokin vittuilee.
-71 coupe 2.8gt ja -72 coupe 2.6 gxl
-75 capri ghia 3000 nyt 2.8i
-72 318 dodge charger
-68 390 ford ltd(avo)sekä läjä minejä 60-70 luvulta
-75 capri ghia 3000 nyt 2.8i
-72 318 dodge charger
-68 390 ford ltd(avo)sekä läjä minejä 60-70 luvulta
Siitähän nyt on hyvä lähteä liikkeelle kun tutkii, että loppuuko sieltä bensa vai kipinä...
Mertie pub & 3D
Pari kauan seissyttä Fordia juonitteli tukkimalla p-suotimen, meno loppu 2-5km välein, vähän aikaa ootteli ni taas mentiin. Suotimen vaiholla selvis alussa paripäivää, niitä pieniä tarvikesuotimia. 3-4 niitä meni että ongelma hävis.
Saman kaltaisia ongelmia voi aiheuttaa kyllä myös sytkäpuoli, vaikkakin perinteisellä kärkijärjestelmällä meno loppuu useimmiten kokonaan. Tanikasta meni kerran jakajankärkilevynmaadoitusjohto poikki, sitä sai vähän aikaa tien päällä ihmetellä, toisesta tinauksesta katkennu salakavalasti.
Saman kaltaisia ongelmia voi aiheuttaa kyllä myös sytkäpuoli, vaikkakin perinteisellä kärkijärjestelmällä meno loppuu useimmiten kokonaan. Tanikasta meni kerran jakajankärkilevynmaadoitusjohto poikki, sitä sai vähän aikaa tien päällä ihmetellä, toisesta tinauksesta katkennu salakavalasti.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46
Näin niinkuin kärjistettynä bensakone tarvitsee toimiakseen bensaa, puristusta ja kipinän. Puristusta siellä ilmeisesti löytyy (ellei venttiilit ala kantamaan ja sammu sen takia) joten jompikumpi noista sieltä kyllä häviää...jaakkopoika kirjoitti:bensaa tulee,kipinää myös
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
- Paikkakunta: Pusula
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
- Paikkakunta: Pusula
Voisko vika olla kondensaattorissa? Itellä se joskus temppuili eräässä toisessa automerkissä, kylmänä pelas ja sitten konehuoneen lämpöjen kohotessa alkoi pätkimään. Ja tosiaan se virranjakajan sisällä oleva maajohto.. Omassa kyseinen vika vaivasi juuri sillä tavalla että kun juniori lähti tanella kouluun niin just ennen kuin pääsi perille kone sammui. Johdon toinen pää oli irronnut.
ex 2.0 gt -72
ex 20m ht -66
ex 20m ht -66
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46
Eipä tosiaan ollu enää Motonetin listoilla V6 konkkaa. Osta OHC:n konkka ja modifioi siitä.
Edit:Löytyhän sielt tommonen: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/103362/0
Oiskohan toi käypänen?
Edit:Löytyhän sielt tommonen: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/103362/0
Oiskohan toi käypänen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19 Marras 2006, 10:46
Kysy Espoosta! No mut hei, tostahan se ohje löytykinjaakkopoika kirjoitti:Löytyi noista varastoista 2.3 v6 motti, jossa oli kiini kärjetön poksi nimeltään PIRANHA ignition. Luulisi pelittävän myös tossa 2.6 lohkossa. Poksin kyljessä repsottaa: keltainen,sininen ja valkoinen johto. Minneköhän nämä johdot työnnettäis?
http://www.tvkorjaus.saunalahti.fi/piranha-auto1.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98