Kampiakseli
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kampiakseli
Kestääkö 205 lohkossa alunperin oleva kampiakseli 400-450heppaa? Vai oliskohan parempi vaihtaa kossun akseli. Onko niissä ees mitään eroa...
Inspiraatio alkaa kipinästä ja kipinä tulee sytytyksestä.
Joo no tulee eaglen H-veivit ja takomännät. Jos se kerta kestää ni kyl mä saan sen vetolevyn pysymään siellä. Teen vaikka lisää kierrereikiä kampuran päähän. Muutenkin joudun tekemään adapterin vetolevylle ku se on chevyn vetolevy. Ja Kun tasapainottaa kunnolla niin siinä se suurin avain kestävyyteen on.
Inspiraatio alkaa kipinästä ja kipinä tulee sytytyksestä.
Cossulubilla oli jokuaika sit puheenaiheena tää laitos http://www.lds-turbo.fi/galleria/ford-sierra-turbo
Ja tässä omistajan kertomus tekniikasta http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1140353
Ei se vaadi näköjään kummasta palikkaa et saa kulkemaan
Ja tässä omistajan kertomus tekniikasta http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1140353
Ei se vaadi näköjään kummasta palikkaa et saa kulkemaan
Tuossa on taas hyvin huomattavissa se että esson baarissa vähän "alanmiehillä" juttu lentää ja tarinat muuttuu. Uskon kyllä että kyseinen moottori on sellainen kun omistaja sen kertoo. En tiedä paljon kossun veivit ja männät maksaa mutta tänäpäivänä esim. eaglen H-veivit ei ole kalliita joten sellaset meinasin laittaa. Öljypumpusta olis kans kysyttävää että mikä on paras vaihtoehto...?
Inspiraatio alkaa kipinästä ja kipinä tulee sytytyksestä.
Tossa uudet männät http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=142814lekajarmo kirjoitti: En tiedä paljon kossun veivit ja männät maksaa
Veivejä taitaa saada sarjan noin 200€ hujakoille.
4WD cossun pumppu ö suihkuilla olis varmaan hyvä ja helppo vaihtoehto, öljyphjaa joutuu muistaakseni vähän muokkaamaan et mahtuu se pumppu.lekajarmo kirjoitti:Öljypumpusta olis kans kysyttävää että mikä on paras vaihtoehto...?
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Eikös tuokin sierra ole jo vedetty pöpelikköön ja tekniikka nykyisin tähtiperä cortinassa?henu kirjoitti:Cossulubilla oli jokuaika sit puheenaiheena tää laitos http://www.lds-turbo.fi/galleria/ford-sierra-turbo
Ja tässä omistajan kertomus tekniikasta http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1140353
Ei se vaadi näköjään kummasta palikkaa et saa kulkemaan
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Onhan se http://www.youtube.com/watch?v=zRp6tw4XrHATaunusmies Jussi kirjoitti:Eikös tuokin sierra ole jo vedetty pöpelikköön ja tekniikka nykyisin tähtiperä cortinassa?
Siitä cortsusta löytyy overdriveltä muistaakseni juttukin, oliko se ny 2.5 viikoo ladontakaa radalle
Hehe, ihan ku ei ois ennen autoo ajannu ku tollee lähti Lapasestahenu kirjoitti:Onhan se http://www.youtube.com/watch?v=zRp6tw4XrHATaunusmies Jussi kirjoitti:Eikös tuokin sierra ole jo vedetty pöpelikköön ja tekniikka nykyisin tähtiperä cortinassa?
Siitä cortsusta löytyy overdriveltä muistaakseni juttukin, oliko se ny 2.5 viikoo ladontakaa radalle
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
siinä on ohc pienellä modaamisella käypäset eagle h-profiili kiertarit 390€ http://www.bjorkmotorsport.com/index.ph ... 769&from=0
ja kyseisiin kiertokankiin sopivat wisecot 585€ http://www.bjorkmotorsport.com/index.ph ... 759&from=0
ja kyseisiin kiertokankiin sopivat wisecot 585€ http://www.bjorkmotorsport.com/index.ph ... 759&from=0
Ford Taunus 1.6 2d -75 (projekti)
Ford sierra 2.0 TIC -87 (projekti)
MB 300e 24v -89 (projekti)
MB 300sel -88 (käyttis)
VW Vento 1.8 CL -96 (varakäyttis)
Ford sierra 2.0 TIC -87 (projekti)
MB 300e 24v -89 (projekti)
MB 300sel -88 (käyttis)
VW Vento 1.8 CL -96 (varakäyttis)
Tuolta björkmotorsportin sivuilta oonkin katellu noita osasia. Tuntuu olevan hinnoiltaan järkevänoloinen paikka. US-parts on myynyt mulle niin monta kestaa eioota et sinne ei mun hermoilla oo ollu asiaa moneen vuoteen. Jos tarvii jenkki osaa ni racers place on suuntana...
Inspiraatio alkaa kipinästä ja kipinä tulee sytytyksestä.
Erilliset ö-suihkut päälinjasta + korkeapaine pumppu yhdistelmä toimii hyvin. Tai sit pumpuksi korkea paine/tuotto malli.lekajarmo kirjoitti:Tuossa on taas hyvin huomattavissa se että esson baarissa vähän "alanmiehillä" juttu lentää ja tarinat muuttuu. Uskon kyllä että kyseinen moottori on sellainen kun omistaja sen kertoo. En tiedä paljon kossun veivit ja männät maksaa mutta tänäpäivänä esim. eaglen H-veivit ei ole kalliita joten sellaset meinasin laittaa. Öljypumpusta olis kans kysyttävää että mikä on paras vaihtoehto...?
286kw459Nm OHC:n kanssa
Nuo on iteasiassa letukan pikkulohkokoneen veivit. Ja tarkotettu nimenomaan ensimmäisiin pikkulohkoihin, joissa on 2" kaulat. Uudemmissa on 2,1" kaulat.TuohkaRacing kirjoitti:siinä on ohc pienellä modaamisella käypäset eagle h-profiili kiertarit 390€ http://www.bjorkmotorsport.com/index.ph ... 769&from=0
ja kyseisiin kiertokankiin sopivat wisecot 585€ http://www.bjorkmotorsport.com/index.ph ... 759&from=0
Kampuraa joutuu koneistamaan 1,2mm ohuemaksi kk-kauloista. En näe mitään järkeä ko veiveissä, kun valmiiksi sopivia, cossun kangen mitoilla olevia saa 400e hintaan suoraan hyllystä.
Se asia us-partsissa on kyllä perseestä, ettei niitä kiinnosta tilata "vaikeampia" osia, vaikka niitä helposti olisi saatavilla. Kun taas racers-plase ja tuumacid ovat saaneet ne toimitettua.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75