2.8 venttiilit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.8 venttiilit
Laitetaan nyt tännekkin, päiväkirjaan jo kirjoitin tästä.
Tuli tuossa venttiileitä säädettyy, oli kyl aika perselleen kun niitä kävin läpi. Vois sanoo et kaikki oli ihan missä sattuu. Nyt tuntuu että olis vääntöäkin koneessa enempi, lähtee sutii jo pikku kaasulla tuolla
Vähän kuitenkin kuuluu sellasta helinää tyhjäkäynnillä sekä pikku kaasulla, vaimeasti kylläkin. Tuossa jotain vanhoja viestejä täältä luin nii joku sano että peltisarjat päästää vähän venttiili ääntä läpi, pitääkö se paikkansa?
Eli nyt olis aikalail välykset kohdillaan mutta peltisarjojen myötä pitäis vähän ääntä, vai?
Ps. Olis se autotalli kiva, ei ollu kovin suotuisaa tuol lähemmäs 20 pakkases tota hommaa tehä. Ja ei niitä kyl ite saanu säädettyy kone käynnissä Niinkuin joku oli tästäkin vanhois viesteis maininnu.
Tuli tuossa venttiileitä säädettyy, oli kyl aika perselleen kun niitä kävin läpi. Vois sanoo et kaikki oli ihan missä sattuu. Nyt tuntuu että olis vääntöäkin koneessa enempi, lähtee sutii jo pikku kaasulla tuolla
Vähän kuitenkin kuuluu sellasta helinää tyhjäkäynnillä sekä pikku kaasulla, vaimeasti kylläkin. Tuossa jotain vanhoja viestejä täältä luin nii joku sano että peltisarjat päästää vähän venttiili ääntä läpi, pitääkö se paikkansa?
Eli nyt olis aikalail välykset kohdillaan mutta peltisarjojen myötä pitäis vähän ääntä, vai?
Ps. Olis se autotalli kiva, ei ollu kovin suotuisaa tuol lähemmäs 20 pakkases tota hommaa tehä. Ja ei niitä kyl ite saanu säädettyy kone käynnissä Niinkuin joku oli tästäkin vanhois viesteis maininnu.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Re: 2.8 venttiilit
Ootko varma ettei sitä helinää kuulunu ennen venojen säätöä? Meinaan että joskus tommosen säädön jälkeen alkaa kuuntelemaan noita ääniä normaalia tarkemmin Kuinka paljon ne venat oli sitten pielessä?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Muistan et kyl siit kuulu jonkilainen helinä ennen säätöäkin, ei mikään häiritsevä. Ajattelin sitten että kai sekin lähtee kun noi säätää kohdilleen. Oli ne sen verran pielessä ettei rakotulkki menny väliin, pykälää pienemmät välykset tais olla mitä pitäis.
Edit: Voi se tietysti olla et siel muutamat venttiilit viel vähä nakuttaa, tuossa eilen kun ajelin ja kuuntelin :?
Edit: Voi se tietysti olla et siel muutamat venttiilit viel vähä nakuttaa, tuossa eilen kun ajelin ja kuuntelin :?
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Hiljasemmaks saa ku remontoi keinuvivut...
Elikkäs vanhoihin keinuvipuihin hakkautuu kolo venttiilin päästä ja sitten ku säädät ns. oikeaksi välyksen niin kaskummaa tuloksena onkin mukavasti "rallattava" kölniläinen...
Elikkäs vanhoihin keinuvipuihin hakkautuu kolo venttiilin päästä ja sitten ku säädät ns. oikeaksi välyksen niin kaskummaa tuloksena onkin mukavasti "rallattava" kölniläinen...
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Joo eiköhän ne sit oo ihan hyvät, tänään kävin vielä ne läpi kun maalailin nuo venttiilikopat. Välykset olivat ihan ok.
Ja ajossakin tuntuu huomattavaa eroa tosissaan, on sitä vääntöä ihan oikeestikkin.
Kiitoksia vastauksista, kyllä täältä saa apuja jos tarvii
Olisha noi venttiilikoneistot kiva uusii jossai vaihees, tulis hyvä mieli siitäkin
Ja ajossakin tuntuu huomattavaa eroa tosissaan, on sitä vääntöä ihan oikeestikkin.
Kiitoksia vastauksista, kyllä täältä saa apuja jos tarvii
Olisha noi venttiilikoneistot kiva uusii jossai vaihees, tulis hyvä mieli siitäkin
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
aihetta vielä jatkaen, niin kattelin nyt sit Rally Racesta noit uusia venttiilejä sekä koko koneistoja.
Niin siellä olis avarrustakin tarjolla isommille venttiileille. Nii olisko tossa järkeä kun näytti olevan koot avarrusten jälkeen imu 44,5mm ja pako 38,1mm eli muutamalla millillä tulis isommaksi. Vaikuttaako tuo nyt niin hirveesti sitten jos tuohon lähtis?
Vai hommaisko ihan uudet ja normi koossa olevat venttiilit tonne?
Niin siellä olis avarrustakin tarjolla isommille venttiileille. Nii olisko tossa järkeä kun näytti olevan koot avarrusten jälkeen imu 44,5mm ja pako 38,1mm eli muutamalla millillä tulis isommaksi. Vaikuttaako tuo nyt niin hirveesti sitten jos tuohon lähtis?
Vai hommaisko ihan uudet ja normi koossa olevat venttiilit tonne?
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Kyllähän millikin venttiilin/seetin halkaisijassa meinaa prosentuaalisesti aika paljon virtauspinta-alaa kun tulee ympyrän kehälle.Paussi kirjoitti: Niin siellä olis avarrustakin tarjolla isommille venttiileille. Nii olisko tossa järkeä kun näytti olevan koot avarrusten jälkeen imu 44,5mm ja pako 38,1mm eli muutamalla millillä tulis isommaksi. Vaikuttaako tuo nyt niin hirveesti sitten jos tuohon lähtis?
Ford johtaa.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Tyhmä kysymys, mutta sääditkö siten että katsoit kun toinen vaihtaa niin sääsit toista?
Vai meisselillä tulpanreijästä tarkastit yläkuolon?
Itse en meinannut saada 2.9 venttiileitä säätöihinsä tuolla vaihtamisen vahtaamisella.
Sitten kun meisselillä katto yläkuolon niin huomasin että liian aikasin/myöhään olin yrittänyt säätää.
Vai meisselillä tulpanreijästä tarkastit yläkuolon?
Itse en meinannut saada 2.9 venttiileitä säätöihinsä tuolla vaihtamisen vahtaamisella.
Sitten kun meisselillä katto yläkuolon niin huomasin että liian aikasin/myöhään olin yrittänyt säätää.
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Heitetään lisää tyhmyyksiä tähän väliin.
Niin eikös välyksen _periaatteessa_ pitäisi olla aina sama silloin kun nokka ei enää osu keinuvipuun (tai mihin se nyt missäkin moottorissa yleensä osuu) ?
Ja jos ei ole niin sittenhän nokan perusympyrä ei kai oo pyöreä tai keskellä akselia?
Eli jos on hyvä nokka, niin ei pitäis kai olla väliä missä kohassa ne välykset säätää jos nyt ei ihan noston kohalla säädä..
Niin eikös välyksen _periaatteessa_ pitäisi olla aina sama silloin kun nokka ei enää osu keinuvipuun (tai mihin se nyt missäkin moottorissa yleensä osuu) ?
Ja jos ei ole niin sittenhän nokan perusympyrä ei kai oo pyöreä tai keskellä akselia?
Eli jos on hyvä nokka, niin ei pitäis kai olla väliä missä kohassa ne välykset säätää jos nyt ei ihan noston kohalla säädä..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Juurikin tätä ajattelin itsekin tähän ehdottaa, näin joskus itse säätelin, kun pelasin kuutosten kanssa, ni ei tarvi kytätä muuta kuin virranjakajaa ja säätää.Herkko kirjoitti:Mielestäni helpoin tapa todeta
säätöjärjestys,on sama kuin
sytytysjärjestys.
Siellä missä sytyttää,on se säädettävissä.
Helppo todeta kun ottaa jakajan
kannen auki ja vääntää
konetta pyörimis-suuntaan.