Taunuksen 1,6 ohc:een piristys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Eräs kaveri tarjoili tuossa ford pintonin 2,3 litrasta ohc:eetä. Olen saanut sellaisen käsityksen, että tuo kone on tämän eurooppalaisen ohc:een kanssa ulkomitoiltaan samankokoinen, mutta sisältä siinä on kaikki tuumakokoina? Ja sitte sillä on siinä "hopan" (mikä se etes on?) alkuperäinen vaihteisto kiinni. Onkos teillä kellään tästä tietoa? Itelle ainakin ihan ennenkuulumaton?
Ford Taunus gx 1.6 -82, Mazda B2200 -89
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
2.0/2.3/2.5 Pinto/Ranger on eri moottori kuin nää eurooppalaiset oharit. Lohko on korkeampi ja pidempi eikä muutenkaan mikään käy keskenään, ovat vaan vähän saman näköisiä.
Tanen pikkulaatikkoon sen tosin saa ympättyä kiinni.
Mitä ton amerikanserkun virittämiseen tulee, niin yhtä huimia palikoita siihen saa kuin tähän perinteiseenkin ohariin.
Tanen pikkulaatikkoon sen tosin saa ympättyä kiinni.
Mitä ton amerikanserkun virittämiseen tulee, niin yhtä huimia palikoita siihen saa kuin tähän perinteiseenkin ohariin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Ai saa? Mut on kuiteskii varmaa päissä ei boorit vai??Jari H kirjoitti:2.0/2.3/2.5 Pinto/Ranger on eri moottori kuin nää eurooppalaiset oharit. Lohko on korkeampi ja pidempi eikä muutenkaan mikään käy keskenään, ovat vaan vähän saman näköisiä.
Tanen pikkulaatikkoon sen tosin saa ympättyä kiinni.
Mitä ton amerikanserkun virittämiseen tulee, niin yhtä huimia palikoita siihen saa kuin tähän perinteiseenkin ohariin.
Ford Taunus gx 1.6 -82, Mazda B2200 -89
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei tosiaan sovi nuo eurooppalaisen ohc:n osat tuohon 2.3L jenkki ohc koneeseen. Luonnollisesti näin euroopassa osat tuohon 2.3L ohc koneeseen maksaa maltaita yleensä.
Pääset taas melko reilusti yli budjetin jos alat tuota 2.3L virittämään.
Tosin varmaan tuo 500€ budjetti voi muuttua muutamaan kertaan kun kerran pari vuotta vielä on aikaa kortin saamiseen.
Itse sysäsin taunukseen 2.6L V6 koneen ja varmasti tuli melkoisesti halvemmaksi kuin ottaa samat voimat tuollaisesta 1.6L OHC koneesta joka omassakin oli alkujaan. Tosin tuotakin on jo hiukan muuteltu aikojen saatossa
Pääset taas melko reilusti yli budjetin jos alat tuota 2.3L virittämään.
Tosin varmaan tuo 500€ budjetti voi muuttua muutamaan kertaan kun kerran pari vuotta vielä on aikaa kortin saamiseen.
Itse sysäsin taunukseen 2.6L V6 koneen ja varmasti tuli melkoisesti halvemmaksi kuin ottaa samat voimat tuollaisesta 1.6L OHC koneesta joka omassakin oli alkujaan. Tosin tuotakin on jo hiukan muuteltu aikojen saatossa
Tuo 500 euroa oli noin. summa vain, joka tulee ylittymään melko varmana...Muurahainen kirjoitti:Ei tosiaan sovi nuo eurooppalaisen ohc:n osat tuohon 2.3L jenkki ohc koneeseen. Luonnollisesti näin euroopassa osat tuohon 2.3L ohc koneeseen maksaa maltaita yleensä.
Pääset taas melko reilusti yli budjetin jos alat tuota 2.3L virittämään.
Tosin varmaan tuo 500€ budjetti voi muuttua muutamaan kertaan kun kerran pari vuotta vielä on aikaa kortin saamiseen.
Itse sysäsin taunukseen 2.6L V6 koneen ja varmasti tuli melkoisesti halvemmaksi kuin ottaa samat voimat tuollaisesta 1.6L OHC koneesta joka omassakin oli alkujaan. Tosin tuotakin on jo hiukan muuteltu aikojen saatossa
Ford Taunus gx 1.6 -82, Mazda B2200 -89
Jos saat halvalla 2,3 pinton niin kannattaa laittaa se. 1,6 ja 2,0 tanen laatikot sopii siihen kiinni. Kytkimen saatat joutua ottamaan 2,0 oharista.
Siihen saa hyvin osia esim: http://www.summitracing.com
koneen korvat joudut tekemään ite. ja mallista riipuen muokkaamaan öljypohjaa
Siihen saa hyvin osia esim: http://www.summitracing.com
koneen korvat joudut tekemään ite. ja mallista riipuen muokkaamaan öljypohjaa
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Eikus nyt hää selvitti, että vaihteisto onkin kolmekyppisestä foordista Meinääkös tuo sitä vanhaa siis sitä oikee vanhaa fordia?arska82 kirjoitti:Vanhakoppasen escortin todennäkösesti?! Oot varmaanki kuullu joskus hoppafordista. Tarkoittaa niitä ekoja A-modeleja. Sittemmin vanhakoopasta escoa on alettu kutsumaan hopaksi! Pinto on varmaan yks järkevimmistä koneista taunukseen.
Ford Taunus gx 1.6 -82, Mazda B2200 -89