OHC:n Turbotus..?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Sopii se siihen, siitä en oo ihan täysin varma että sopiiko orkkis öljypohja siihen päälle, imuputkea saattaa joutua taivuttamaan.Petro75 kirjoitti:Passaakohan se 4wd:n pumppu ja imu/suihku putkisto tuohon ohc lohkoon? Olis tiedossa sellanen?
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
4wd Cossun pumppu,suihkut ja imuputki tuli ja nakkaamalla paikalleen ja passaa sierran ja taunuksen pohjat molemmat. Cossun imuputki tuli kuitenkin sinne aika etu osaan pohjaa. Onneksi näin, jos se olis tullut vähänkin taaemmas nii ois pitänyt taittaa sitä putkee. Joo ja se taunuksen pohja on erilainen ku sierran pohja, taunuksessa pienempi ja syvempi se syvin patti mistä öölit imetään
No nii alakerta alkaa oleen kasassa. Siellä cossun männät 20ml palotiloilla. Cossun veivit ja 4wd:N öpumppu ja ruutat. Kantta tuossa oon suunnitellut alkaa kasaileen niin tuota mikä se olis sopiva puristus suhe tuommoseen turbo koneeseen tai mitä on käytetty. Tietäs vaan että laskeakko kantta ja kuin paljon jos alkaa sitä laskeen.. mittailin kannen palotilat ja mäntien yms. Nii sain laskemalla isku76.95 pytynhalk. 90.8 kannen tiiviste 1.1 ja sen halk92 männänpalotila20ml ja kannen palotila 45ml ja mäntä tulee 0.3 yli ykk:n. 8.08:1 onko liian matala rutistus? ahtopaineita tullaan käyttämään 08-1.2??? Mielellään kuuntelisin kokemuksia en niinkään hatusta heittelyjä ja kyliltä kuultua.
8 rutulla toimii varmasti. Tuolla rutulla 1,5bar menee helposti.Petro75 kirjoitti:No nii alakerta alkaa oleen kasassa. Siellä cossun männät 20ml palotiloilla. Cossun veivit ja 4wd:N öpumppu ja ruutat. Kantta tuossa oon suunnitellut alkaa kasaileen niin tuota mikä se olis sopiva puristus suhe tuommoseen turbo koneeseen tai mitä on käytetty. Tietäs vaan että laskeakko kantta ja kuin paljon jos alkaa sitä laskeen.. mittailin kannen palotilat ja mäntien yms. Nii sain laskemalla isku76.95 pytynhalk. 90.8 kannen tiiviste 1.1 ja sen halk92 männänpalotila20ml ja kannen palotila 45ml ja mäntä tulee 0.3 yli ykk:n. 8.08:1 onko liian matala rutistus? ahtopaineita tullaan käyttämään 08-1.2??? Mielellään kuuntelisin kokemuksia en niinkään hatusta heittelyjä ja kyliltä kuultua.
itellä on tällähetkellä(viime kaudella siis) 7,5:1(ei malttanut uudestaan kantta käyttää höylässä ja ei tullut teko vaiheessa mainuttua toiveita tarpeeksi selvästi) ja toimii kyllä silläkin mutta joutuu hieman paineita laittamaan että saa korvattua rutun pienuuden. 1,5b=353hv 1,8b=389 2b=+400??? ei penkissä ajettu.
Ja sit nokista.
Vakiolla penkittänyt 1,5bar,oma tekemällä kannelle(44,5/38venoilla) 330hv/440Nm. Holset H1E 54/58 16-pakopesä,ruttu 8
Myöskin vakiolla 1,2bar 285/490Nm,2wd cossun TO3:n hieman pakosiipeä viistetty ja pakopesää portattu väljemmäksi,7,7 ruttu(aivan järjetön keski alueen repäisy=3750rmp 490Nm/+260 hv)
Nyt on tuo 134:n ja sillä jarrutettu nuo 353-389,mahdollisesti +400 tuolla 2bar paineilla. Ei tullut sillä penkitettyä ja kevääksi muuttuu lähemmäs 8,5 ruttuja ja nokaksi tulossa 285 asteinen kun alkaa tuo nykyinen olemaan jo tulppana. Muutaman muunkin tiedän et on tuo 400 vedetty tuolla 134:llä mutta siihen se alkaakin jo olemaan lopuillaan näemmä.
286kw459Nm OHC:n kanssa