OHC:n Turbotus..?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Nyt on vissiin joku neropatti porannut reiät väärään paikkaan. Jos käännät laakerin väärin päin, niin osuuko reiät sitten kohilleen?

Mulla on cossun kk-laakerissa varaosanro: V86HF 6211

Onko sulla sama laakeri?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Petro75
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2010, 19:19
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja Petro75 »

Ei passaa reikä mitenkään päin vaikka kääntelee miten. Normi ohc:n laakerit on nuo mitkä mulla on.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Sitten vois olla helpointa hommaa se cossun öljyruiskuputki hässäkkä, ennen kun kanget alkaa muistuttaa emmental-juustoa.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Petro75
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2010, 19:19
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja Petro75 »

Passaakohan se 4wd:n pumppu ja imu/suihku putkisto tuohon ohc lohkoon? Olis tiedossa sellanen?
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

Petro75 kirjoitti:Passaakohan se 4wd:n pumppu ja imu/suihku putkisto tuohon ohc lohkoon? Olis tiedossa sellanen?
Sopii se siihen, siitä en oo ihan täysin varma että sopiiko orkkis öljypohja siihen päälle, imuputkea saattaa joutua taivuttamaan.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mä voin sovittaa mahtuuko ohc öljypohja cossun alakerran päälle, kun on sopivasti semmonen osina.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Petro75
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2010, 19:19
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja Petro75 »

ohc205 kirjoitti:Mä voin sovittaa mahtuuko ohc öljypohja cossun alakerran päälle, kun on sopivasti semmonen osina.
Jees koitappa meneekö. Mulla tulee tuohon lohkoon kyllä tuo taunuksen oljypohja. Ei ihan saman mallisia olleet taunuksen ja sierran pohjat.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kyllä se ainakin silmämääräisesti näyttäs sopivan. Mikä ero on taunuksen ja sierran öljypohjalla?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

Taunuksen oljypohjan se pohja patti on lyhyempi ja vähän erimallinen kuin sierrassa, tanariin kyllä sopii sierrankin pohja heitämällä
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Sitten voisi olla viisainta käyttää ohc- tai cossusierran öljypohjaa.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Petro75
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2010, 19:19
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja Petro75 »

4wd Cossun pumppu,suihkut ja imuputki tuli ja nakkaamalla paikalleen ja passaa sierran ja taunuksen pohjat molemmat. Cossun imuputki tuli kuitenkin sinne aika etu osaan pohjaa. Onneksi näin, jos se olis tullut vähänkin taaemmas nii ois pitänyt taittaa sitä putkee. Joo ja se taunuksen pohja on erilainen ku sierran pohja, taunuksessa pienempi ja syvempi se syvin patti mistä öölit imetään :)
Petro75
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2010, 19:19
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja Petro75 »

No nii alakerta alkaa oleen kasassa. Siellä cossun männät 20ml palotiloilla. Cossun veivit ja 4wd:N öpumppu ja ruutat. Kantta tuossa oon suunnitellut alkaa kasaileen niin tuota mikä se olis sopiva puristus suhe tuommoseen turbo koneeseen tai mitä on käytetty. Tietäs vaan että laskeakko kantta ja kuin paljon jos alkaa sitä laskeen.. mittailin kannen palotilat ja mäntien yms. Nii sain laskemalla isku76.95 pytynhalk. 90.8 kannen tiiviste 1.1 ja sen halk92 männänpalotila20ml ja kannen palotila 45ml ja mäntä tulee 0.3 yli ykk:n. 8.08:1 onko liian matala rutistus? ahtopaineita tullaan käyttämään 08-1.2??? Mielellään kuuntelisin kokemuksia en niinkään hatusta heittelyjä ja kyliltä kuultua.
Aksu
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Syys 2009, 19:46

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Petro75 kirjoitti:No nii alakerta alkaa oleen kasassa. Siellä cossun männät 20ml palotiloilla. Cossun veivit ja 4wd:N öpumppu ja ruutat. Kantta tuossa oon suunnitellut alkaa kasaileen niin tuota mikä se olis sopiva puristus suhe tuommoseen turbo koneeseen tai mitä on käytetty. Tietäs vaan että laskeakko kantta ja kuin paljon jos alkaa sitä laskeen.. mittailin kannen palotilat ja mäntien yms. Nii sain laskemalla isku76.95 pytynhalk. 90.8 kannen tiiviste 1.1 ja sen halk92 männänpalotila20ml ja kannen palotila 45ml ja mäntä tulee 0.3 yli ykk:n. 8.08:1 onko liian matala rutistus? ahtopaineita tullaan käyttämään 08-1.2??? Mielellään kuuntelisin kokemuksia en niinkään hatusta heittelyjä ja kyliltä kuultua.
8 rutulla toimii varmasti. Tuolla rutulla 1,5bar menee helposti.
itellä on tällähetkellä(viime kaudella siis) 7,5:1(ei malttanut uudestaan kantta käyttää höylässä ja ei tullut teko vaiheessa mainuttua toiveita tarpeeksi selvästi) ja toimii kyllä silläkin mutta joutuu hieman paineita laittamaan että saa korvattua rutun pienuuden. 1,5b=353hv 1,8b=389 2b=+400??? ei penkissä ajettu.

Ja sit nokista.
Vakiolla penkittänyt 1,5bar,oma tekemällä kannelle(44,5/38venoilla) 330hv/440Nm. Holset H1E 54/58 16-pakopesä,ruttu 8
Myöskin vakiolla 1,2bar 285/490Nm,2wd cossun TO3:n hieman pakosiipeä viistetty ja pakopesää portattu väljemmäksi,7,7 ruttu(aivan järjetön keski alueen repäisy=3750rmp 490Nm/+260 hv)
Nyt on tuo 134:n ja sillä jarrutettu nuo 353-389,mahdollisesti +400 tuolla 2bar paineilla. Ei tullut sillä penkitettyä ja kevääksi muuttuu lähemmäs 8,5 ruttuja ja nokaksi tulossa 285 asteinen kun alkaa tuo nykyinen olemaan jo tulppana. Muutaman muunkin tiedän et on tuo 400 vedetty tuolla 134:llä mutta siihen se alkaakin jo olemaan lopuillaan näemmä.
286kw459Nm OHC:n kanssa
Petro75
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Tammi 2010, 19:19
Paikkakunta: Pohojonen

Viesti Kirjoittaja Petro75 »

Ok. kokeillaan noilla sitten. Mitä meinaatta siittä turbosta ku tuo mikä löytys itellä nii on to4 en siipien kokoa muista mutta imu ar.0.6 ja pako 1.14??? onko liian horo alkaako toimiin vasta 6000kiekan kohilla.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Onko se jonkun pirun ison dieselin ahdin?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Vastaa Viestiin