V6 kannet

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

KuuVees
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Loka 2009, 23:40

V6 kannet

Viesti Kirjoittaja KuuVees »

Tervehdys!
Tuli ostettua projektiksi 2,3L A9 kiuas ja kunnostuksen lisäksi olisi lisäkopukoita hakusessa.
Foorumia on ahkerasti luettu, mutta vastauksia en ole seuraaviin kysymyksiin löytänyt:

*Mikä on plaanaamattoman A9-kannen paksuus?
*Paljonko vakio A9-kansi virtaa ja millä nostolla?
*Onko suositella kansityöfirmaa, jolle Colognen kannet ovat rutiinia?

Lisäksi kiinnostaisi tietää, mitä muiden harrastajien V6-kannet ovat virranneet?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Re: V6 kannet

Viesti Kirjoittaja henu »

KuuVees kirjoitti: *Onko suositella kansityöfirmaa, jolle Colognen kannet ovat rutiinia?
Rutiinista en tiedä mut on tehny http://www.kansiviritys.com/yritys.html

edit: tähän samaan heittän yleis kysymyksen...

Miten harvinaisia on alkuperäset 2.8 turbo caprin kannet ?
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Re: V6 kannet

Viesti Kirjoittaja Jari H »

KuuVees kirjoitti: Lisäksi kiinnostaisi tietää, mitä muiden harrastajien V6-kannet ovat virranneet?
Vakiot 24V kannet virtaa +300hv.. :)
Mut vissiin oli 12V kansista kyse?
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
KuuVees
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Loka 2009, 23:40

Re: V6 kannet

Viesti Kirjoittaja KuuVees »

Jari H kirjoitti:
KuuVees kirjoitti: Lisäksi kiinnostaisi tietää, mitä muiden harrastajien V6-kannet ovat virranneet?
Vakiot 24V kannet virtaa +300hv.. :)
Mut vissiin oli 12V kansista kyse?
Noup, 24V kiinnostaa myös:wink:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Oisko kellään kuvaa A9 kansista etenkin imupuolelta? Ihmettelin tänään vaan tommosilla kansilla varustetun koneen imusarjaa ja siinä kun kiertää nähtävästi pakokaasut imusarjan läpi. Ois vaan kiva tietää miten ko. systeemissä ne pakokaasut kiertää.

Tossa Pj:n galleriasta lainatussa kuvassa ylempänä oleva imusarja on vastaava ku 2.3 A9 kansilla olevassa:

Kuva
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

ei ainakaan tehon kannalta ole hyvä tuommoinen imusarja,missä pakakaasut kiertää imusarjassa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

duster73 kirjoitti:ei ainakaan tehon kannalta ole hyvä tuommoinen imusarja,missä pakakaasut kiertää imusarjassa.
Tommonen imusarja on nähtäväst kaikis näis viimmisemmis Colognen 2.0 ja 2.3 V6 koneis. On mul yks kone missä on imusarja ja kannet kiinni, mut ei ehdi sitä nyt purkamaan et näkis "rakenteen" :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

jenkkipeleissähän noita on paljon.onhan se kylmillä ilmoilla hyvä,lämpiää kaasari nopeammin.
mulle kun on tulossa sen 2,6-litrasen päälle nuo kannet,niin laittaskohan sitten 2,6-litrasen imusarjan.lienee kanavat saman kokoiset kun 2,3-litrasen imusarjassa mikä tuohon kuuluu?ei kun perhana,siihähän ei taida imusarjassa olla koko matkalla sileä se pinta,vaan pelkästään imuaukon kohdalla se tiivistepinta...olis sitten joku rosterilappu tms kiilattava siihen.silleen oon joskus noihin mopareihin tehnyt...
otin pari kuvaa kannesta,toivottavasti on apua.tuossa ei kyllä ole ihan vähään aikaan pakokaasu kulkenut :)

http://kuvablogi.com/nayta/3573868/
http://kuvablogi.com/nayta/3573869/
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kuva

73,25 mm
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

duster73 kirjoitti:jenkkipeleissähän noita on paljon.onhan se kylmillä ilmoilla hyvä,lämpiää kaasari nopeammin.
mulle kun on tulossa sen 2,6-litrasen päälle nuo kannet,niin laittaskohan sitten 2,6-litrasen imusarjan.lienee kanavat saman kokoiset kun 2,3-litrasen imusarjassa mikä tuohon kuuluu?ei kun perhana,siihähän ei taida imusarjassa olla koko matkalla sileä se pinta,vaan pelkästään imuaukon kohdalla se tiivistepinta...olis sitten joku rosterilappu tms kiilattava siihen.silleen oon joskus noihin mopareihin tehnyt...
otin pari kuvaa kannesta,toivottavasti on apua.tuossa ei kyllä ole ihan vähään aikaan pakokaasu kulkenut :)

http://kuvablogi.com/nayta/3573868/
http://kuvablogi.com/nayta/3573869/
Tuleeks tuolt pakovenan alta joku pien kanava mistä se pakokaasu pääsee tonne imusarjaan? Joku semmonen systeemihän tossa on pakko olla?

2.6 imusarjas on isommat ja kantikkaammat kanavat. Myin just 2.6 imusarjan pois, joten ei pääs suoraan vertaamaan, mut vertasin silmämääräsest sillon 2.6 ja 2.8 imusarjoja, eikä niissä ollu suurtakaan eroa aukkojen koossa. Eiku onhan mul yks 2.6 imusarja, mut se on toises paikas jemmas :D Meinaan ostaa maanantain Lidlist endoskoopin, niin pääsee sil kattoo miten eri imusarjat istuu suhteessa kansien aukkoihin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

tarkotin tuossa,et tuossa 2,6-litrasen imusarjassahan ei ole edes pintaa,mikä sulkisi tuon imusarjalle tulevan pakokanavan.eli joutuu käyttämään omaansa,tai ainakin on helpompi.
tuosta ei nähnyt miten se kanava lähtee,mutta eiköhän se venttiilin takaa lähde ihan vaan kanava sinne.näin ainakin moparin kansissa on.
tollanen endoskooppi oliskin hyvä peli noissa hommissa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vastaa Viestiin