Jäähdytysongelmia

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

eikös paine alenna kiehumispistettä?
ei oo kyllä mun laji tuo fys/kem yhtään...
oon vaan aina luulla niinpäin??
Taunus Maximus =)
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

sen takiahan sinne syylariin sitä painetta aiheutetaan. viallisella korkilla tulee kyllä ongelmia jos nestepintaa ei jatkuvasti seuraa. välillähän nuo kamppeet tuppaa kesälläkin käymään tyhjäkäyntiä paikallaan, jolloin pitää olla reilusti mitoitettu syylari jos meinaa korkin jättää pois.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
janzacover...

Viesti Kirjoittaja janzacover... »

niiiiiinpäs..!joka päivä oppii jotain vanhaa minkä on varmasti kuullu
ennenkin..mutta kun ei mee jakeluun kun halolla lyömällä...
salap3

Viesti Kirjoittaja salap3 »

noniin, kyllä se siitä kun aikansa nuuskii...........salapoliitina, vai mikä perh#nan lastentarhankyttä se nyt olikaaan :roll:
Avatar
voorti
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 11:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja voorti »

No nyt on sitten kannet tsekattu ja purettu päätin vielä käyttää koneistamolla purkaamolta ostettua kantta,ohjurit osottautu hyviksi kannessa oli pienenpieni kolo mutta se oli tiivitepinnan ulkopuolella eikä pitäs aiheuttaa toimenpiteitä mutta tiiveyden varmistamiseksi päätettiin pakopuolen istukat koneistaa näyttivät vähän kuluneilta lyijytön bensa kuulemma syö pakoistukat,no koneistammolla oli vähän ruuhkaa ja lupas vasta 1.4 takasin kannen että taas nämä venähti nämä hommat. 8)
Jestapa jepulis!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

oliskos ollut niillä ne seetit samalla että
kestää lyijyttömällä ajaa..?
Taunus Maximus =)
Avatar
voorti
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 11:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja voorti »

Jaa ei tullu kyllä mieleen sano vaan että kun ne tarpeeksi kuluu niin pitää vaihtaa koska venttiilit painuu jo liian syvälle kanteen ,tääläpäin ainaki istukoitten vaihto ois maksanu niin prkeleesti ja kun tuo auto ei nyt sentään mikään näyttelypeli ole niin päädyin vähän niinku budjetin kannalta vähän halvempaan ratkaisuun.
Jestapa jepulis!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

kun kerran eivät oo aloittaneet vielä varmaan niin ehtis vielä..
ei kai neljä teräs-seetiä voi niin paljoo enemmän maksaa
kun tavalliset..lisäaineessa säästää pidemmän päälle takasin jos muuten auto kestää..
kannattaahan se kysyä hintaero..kun saman työn kai kumminkin tekevät..?
Taunus Maximus =)
Avatar
voorti
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 11:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja voorti »

vanhan istukan koneistus tiiviiksi on 12,5 euroo reikä ja koko istukan vaihto 43 euroa reikä ainaki täälä,monopolihinnat tällä seudulla?
Jestapa jepulis!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:cry: ..no sillä saa kyllä monta purkkia lisäainetta..
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

voorti kirjoitti:vanhan istukan koneistus tiiviiksi on 12,5 euroo reikä ja koko istukan vaihto 43 euroa reikä ainaki täälä,monopolihinnat tällä seudulla?
Käytä Kemissä tai vaikka Oulussa,vielä
pärjää vaikka laskee matkakulut.
Rollossa aivan juutalaisten hinnat
koneistamolla. :wink:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:eikös paine alenna kiehumispistettä?
ei oo kyllä mun laji tuo fys/kem yhtään...
oon vaan aina luulla niinpäin??
Eikös paine ennemminkin nosta kiehumispistettä? Eli paineessa kiehuu vasta korkeammalla lämmöllä, eikös tähän perustu nuo painekattilatkin... ???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

niin se on.
Autossaki paineen alaisena voi kiertää
yli 100 asteisena eikä keitä.
Avatar
voorti
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 11:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja voorti »

No nyt tässä on päästy liikenteeseen kansi vaihdettin pakoistukat kunnostettiin ja lämmöt nousi jonkun verran huudoin jäähdyttäjän jäähdytin puhdistusaineella ja sen jälkeen on pysyi lämmöt alhaalla jonku aikaa eli se on jäähdyttimen vika näköjää ,kun lämpö nousee liikaa.Ei enää keitä kuitenkaa että pystyy ajelemaan, nostaa korkeimmillaan palkkiasteikon päähän ja laskee heti maantiellä ajellessa.Ajattelin tilata motonetista tässä uuden jäähdyttäjän jahka on varaa, näyttäs olevan kohtuu hintanen.Jarrutehostin ja pääsylinteri piti vaihtaa kun veti ilmoja eikä girlingiä saatu pelaan paikka pantiin uudet kumit,pakoputki piti alkuosa uusia kun irrottaessa meni poikki oli niin ruosteessa pako sarjakin paljastui haljenneeksi sekin meni uusiksi onneksi paikalliselta hajottamolta löytyi toinen 78 mallista oleva selvästi jämerämmän näköinen kun vanha,kaasutinki meni tässä tukkoon ja pikku paineilmapuhalluksen jälkeen kadonnut tyhjäkäyntikin löyty,auto kulkee toistaseksi kyllä ihan hyvin taas. 8)
Jestapa jepulis!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

hyvä kun liikkuu taas kumminkin..toi lämmön nosto on kai aika normaalia,lämpenee vähän korkeelle ennenkun termari aukeaa.
ja sitten ei pitäis olla kummempaa huolta,valoissa seistessä huomaa jos oirehtii enempiä.
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin