mikä nakuttaa v6:ssa?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Hyllystä löytyy ehjä, jos jollain sattuu olemaan tarvetta.
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Sellanen tuli vielä mieleen että peltisarjat saattaa naputtaa kanssa. En sitten tiedä kuuluuko venttiili äänet läpi, vai resonoiko se. Riippuu varmaan sarjoistakin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Venttili saattaa kantaa niin ettei normaaliajossa
huomaa mitään,ennenku venttiili palaa ja veto loppuu.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

jos ei niitä välyksiä välillä tarkasta niin tuskin huomaa ajossa venttiilinkantamisen.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Joo ei sen pitäis tosiaan niistä venttiileistä kuulua, ne välykset tarkastin kuukaus sitten. Tänä aamuna sieltä rupes tyhjäkäynnillä kuulumaan nakutuksen lisäksi uusi ääni, omituinen "raksutus". Se häviää kun antaa vähän enemmän kierroksia koneelle. Kiva kuvailla kirjottamalla jotain ääntä... No, vähänniinku joku pakettiauton diisselikone raksuttaa. Saas nähdä kestääkö kevääseen tuo kone.
-71 Coupe GT
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol: ..itellä tosiaan samat raksutukset..
mutta kun eilen alko hirvittää..kuulu joku ihme "kaikuva"
ontto ääni jostain konehuoneesta..
pitää öljyt kattoa tänään,ei oo kyllä vieny..
saapas nähdä tuleeko heitettyä tuossa vielä 2.3 paikoilleen...
hyvä ettei oo menny kaupaksi vielä.. :)
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Siteeraisin erästä vanhaa Voortin korjaamopäällikköä,
joka tuumasi asiakkaan kerrottua kummista
äänistä moottorissa,että "siellä on elämää missä on kolinaa" :wink:
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

elämää on ainakin vielä riittänyt..
en oo nyt kuullu sitä "onttoa" ääntä,laitoin ilmaruuvia vähän isommalle ja sain vähän lisää yläkierroksia..tyhjäkäynti on ehkä turhankin matala,jotain 600..mutta vieläkin kyllä bensa haisee kun
polkee kovempaa. ja jotenkin on vääntö vähän hukassa..ihan äkäsesti lähtee,mutta kumminkin..ei oo löytyny optimaaleja säätöjä..
varmaan pitäis koittaa jompaakumpaa weberiä,jos olisivat niin kunnossa kuin näyttää..kun ei oo imusarjaa kun yhdelle kaasarille vieläkään.
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tuli taas tänään säädettyä venttiilit..
ja taas se joku pieni nakutus vaan jäi.. :)
olen päättänyt että kuuluu vuosimalliin kun ei vaimokaan ollu kyydissä...
ei muuta kun musaa kovemmalle vaan.. :lol:
säädän kyllä oppikirjan vastaisesti varmaan..
tuulettajasta konetta pyörittämällä ja se mikä millonkin sattuu olemaan löysin niin säädetään..hyvin vaan käy vaikka saattaakin olla väärin tehty :lol:
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Säädä sytytysjärjestyksen mukaan,
tullee ainaki oikein,eli pyörijästä katot
mikä sytyttää,se on aina säädettävissä.
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tuli muuten lopulta testattua sitä että venakopat irti paikansin nakutuksen ja sitten säädin. Toimi hyvin: öljy ei tullut niin kovalla paineella kanteen että olis roiskunu. Sitten "mekaanikon stetoskoopilla" kuuntelin keinuvipuakselien kiinnityspukeista että mikä pari naputtaa eniten. Sitten vaan kone sammuksiin ja reteesti välyksiä vähän ohjearvoja pienemmiksi... :roll:

Naputus hävisi.
-71 Coupe GT
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Jukkis kirjoitti:Tuli muuten lopulta testattua sitä että venakopat irti paikansin nakutuksen ja sitten säädin. Toimi hyvin: öljy ei tullut niin kovalla paineella kanteen että olis roiskunu. Sitten "mekaanikon stetoskoopilla" kuuntelin keinuvipuakselien kiinnityspukeista että mikä pari naputtaa eniten. Sitten vaan kone sammuksiin ja reteesti välyksiä vähän ohjearvoja pienemmiksi... :roll:

Naputus hävisi.
mul tulee öljyä ihan kiitettävästi venttiilikoneistoillekkin kun on suurtehopumppu :lol: pitäis kyllä tehdä sama homma itellekkin.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Taco kirjoitti:Sellanen tuli vielä mieleen että peltisarjat saattaa naputtaa kanssa. En sitten tiedä kuuluuko venttiili äänet läpi, vai resonoiko se. Riippuu varmaan sarjoistakin.
se venttiilien naputus muuten kuuluu peltisarjojen läpi itelä on omassa semmoset ja oli kauhee rallatus ku venttiilit ei ollu sääjössä
Vastaa Viestiin