Katon vaihto/choppaus. Lasit?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Katon vaihto/choppaus. Lasit?

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Kiepsahti sitte katon kautta ympäri tuo oma mk2 2d. :x
Auto ois muuten ikäsekseen niin tervekorinen, ettei haluttais alkaa "uutta" aihiota ettimään.
Ja lisäksi pyöräyski sattu niin "sopivasta" vauhdista, ettei auton kylkiin tullu naarmuakaan, ainoastaan katto koski maata ja siitä sitte takasi renkailleen. :o

Niinpä ajattelin ruveta hommaamaan uutta kattoa siihen.
Pitkään on kyllä toisaalta silmää sairastanu tuo katon korkeus, muutaman sentin kun saisi sitä alemmas, muuta ongelmaahan siinä ei ole, muutaku lasien kanssa.

Käsittääkseni mk1 ja Coupe Tanessa olisi vähän matalampi tuulilasi, onko se muuten lähellekkään samanmuotonen?

Ja entä sitte etuovien lasit? sopiiko ne sitten tuosta mk1/Coupesta?
Taunus 2d -77 1.6L
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Rto-tuonnilla Helsingin Mellunmäessä pitäs
löytyä uusi katto :wink:
Taunus Maximus =)
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Mie oon käsittäny että Mk1 ja 2 sedanin tuulilasi ja ovet olis vaihdettavissa keskenään.. vaan olenko käsittänyt väärin?

Coupessa on vissiin matalammat ikkunat.. ja Mk3:ssa taas jopa korkeammat?
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Tekevälle sattuu... Kuvia? :)

Joo MK3:ssa on ainakin korkeammat ikkunat joka reiässä. Siinähän on nyt sitten hyvä MK2 coupe aihio.. :wink:
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Ai se meniki niinpäin, että mk1&2 on samat ja mk3 sitte korkeampi.. :?

Kuvia ei oo muka ehtiny ottaa, ja nyt oon jo sisustan ja lasit purkanu siitä pois, vaan voihan siitä katosta vielä näpätä kuvan jos vaan kamera löytyy. :)

Entä minkähintasta hommaa on tuo lasien teettäminen, esim Kuttilalla? Kallista vois olettaa olevan :roll:
Taunus 2d -77 1.6L
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tarviikos siinä teettää muita ku tuulilasi ja etusivulasit ?
Muuthan saa olla vissiin vaikka pleksiä, tosin takaikkuna olis hyvä olla ihan lasia.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

käyttää alkuperästä takalasia, täytyy vaan hiukan loiventaa sen kulmaa :D Saako pleksiä ees käyttää autoissa?
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

katsastus mies sano mulle ainaki et ei saa käyttää pleksiä ku sihen tulee teräviä reunoja ku särkyy.....
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

no ei varmaan ihan pleksiä,mut eikös polykarbonaattia saa olla? kaikki muut paitsi tuulilasi? vai hä? :roll:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Niin munkin mielestä. :roll:
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Joo, polykarbonaatista pitäs onnistua ainaki takapään lasit. Etusivuikkunoista en tiedä. Tuulilasinhan ainaki pitää olla ihan lasia..

Nyt ois jeddahille kuvia kalleriassa.
Taunus 2d -77 1.6L
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Periaatteessa etu- ja takalasin voi käyttää alkuperäisenä, ainoastaan sivulasit joutuisi teettämään jos tuota kattoa meinaa alaspäin pudottaa. Pilareiden kulmaa muuttamalla eli samalla myös kattoa lyhentäen ja levittäen saavutetaan tämä hyöty.

Helpoimmalla hommasta selviää hankkimalla kaksi kattoa joista sopivasti leikaten, hitsaten ja tinaten saa katon joka käy tolppien nokkaan.

Kohtuullisen murakka savotta ja poikii sitten mukanaan todella mukavasti muitakin "pikku" puhteita, esimerkiksi kattoverhoilu, tiivisteet, ovikarmit, tuulilasin alareunan nurkat (jää kivasti irvistämään jos A-pilarin kulmaa muuttaa) jne jne.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Eikö olisi helpointa ottaa coupesta lasit ja etuovet?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

ohc205 kirjoitti:Eikö olisi helpointa ottaa coupesta lasit ja etuovet?
Juuri näin oon sitä itekki ajatellu
Taunus 2d -77 1.6L
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Persketti kirjoitti:
ohc205 kirjoitti:Eikö olisi helpointa ottaa coupesta lasit ja etuovet?
Juuri näin oon sitä itekki ajatellu
Joo, takapään kanssa vähän askartelua, mutta ei mahdoton homma kuitenkaan :D Peräpää kuitenkin sen verran erilainen...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin