Katon vaihto/choppaus. Lasit?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Katon vaihto/choppaus. Lasit?
Kiepsahti sitte katon kautta ympäri tuo oma mk2 2d.
Auto ois muuten ikäsekseen niin tervekorinen, ettei haluttais alkaa "uutta" aihiota ettimään.
Ja lisäksi pyöräyski sattu niin "sopivasta" vauhdista, ettei auton kylkiin tullu naarmuakaan, ainoastaan katto koski maata ja siitä sitte takasi renkailleen.
Niinpä ajattelin ruveta hommaamaan uutta kattoa siihen.
Pitkään on kyllä toisaalta silmää sairastanu tuo katon korkeus, muutaman sentin kun saisi sitä alemmas, muuta ongelmaahan siinä ei ole, muutaku lasien kanssa.
Käsittääkseni mk1 ja Coupe Tanessa olisi vähän matalampi tuulilasi, onko se muuten lähellekkään samanmuotonen?
Ja entä sitte etuovien lasit? sopiiko ne sitten tuosta mk1/Coupesta?
Auto ois muuten ikäsekseen niin tervekorinen, ettei haluttais alkaa "uutta" aihiota ettimään.
Ja lisäksi pyöräyski sattu niin "sopivasta" vauhdista, ettei auton kylkiin tullu naarmuakaan, ainoastaan katto koski maata ja siitä sitte takasi renkailleen.
Niinpä ajattelin ruveta hommaamaan uutta kattoa siihen.
Pitkään on kyllä toisaalta silmää sairastanu tuo katon korkeus, muutaman sentin kun saisi sitä alemmas, muuta ongelmaahan siinä ei ole, muutaku lasien kanssa.
Käsittääkseni mk1 ja Coupe Tanessa olisi vähän matalampi tuulilasi, onko se muuten lähellekkään samanmuotonen?
Ja entä sitte etuovien lasit? sopiiko ne sitten tuosta mk1/Coupesta?
Taunus 2d -77 1.6L
Tekevälle sattuu... Kuvia?
Joo MK3:ssa on ainakin korkeammat ikkunat joka reiässä. Siinähän on nyt sitten hyvä MK2 coupe aihio..
Joo MK3:ssa on ainakin korkeammat ikkunat joka reiässä. Siinähän on nyt sitten hyvä MK2 coupe aihio..
Mertie pub & 3D
Ai se meniki niinpäin, että mk1&2 on samat ja mk3 sitte korkeampi.. :?
Kuvia ei oo muka ehtiny ottaa, ja nyt oon jo sisustan ja lasit purkanu siitä pois, vaan voihan siitä katosta vielä näpätä kuvan jos vaan kamera löytyy.
Entä minkähintasta hommaa on tuo lasien teettäminen, esim Kuttilalla? Kallista vois olettaa olevan
Kuvia ei oo muka ehtiny ottaa, ja nyt oon jo sisustan ja lasit purkanu siitä pois, vaan voihan siitä katosta vielä näpätä kuvan jos vaan kamera löytyy.
Entä minkähintasta hommaa on tuo lasien teettäminen, esim Kuttilalla? Kallista vois olettaa olevan
Taunus 2d -77 1.6L
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Periaatteessa etu- ja takalasin voi käyttää alkuperäisenä, ainoastaan sivulasit joutuisi teettämään jos tuota kattoa meinaa alaspäin pudottaa. Pilareiden kulmaa muuttamalla eli samalla myös kattoa lyhentäen ja levittäen saavutetaan tämä hyöty.
Helpoimmalla hommasta selviää hankkimalla kaksi kattoa joista sopivasti leikaten, hitsaten ja tinaten saa katon joka käy tolppien nokkaan.
Kohtuullisen murakka savotta ja poikii sitten mukanaan todella mukavasti muitakin "pikku" puhteita, esimerkiksi kattoverhoilu, tiivisteet, ovikarmit, tuulilasin alareunan nurkat (jää kivasti irvistämään jos A-pilarin kulmaa muuttaa) jne jne.
Helpoimmalla hommasta selviää hankkimalla kaksi kattoa joista sopivasti leikaten, hitsaten ja tinaten saa katon joka käy tolppien nokkaan.
Kohtuullisen murakka savotta ja poikii sitten mukanaan todella mukavasti muitakin "pikku" puhteita, esimerkiksi kattoverhoilu, tiivisteet, ovikarmit, tuulilasin alareunan nurkat (jää kivasti irvistämään jos A-pilarin kulmaa muuttaa) jne jne.
Joo, takapään kanssa vähän askartelua, mutta ei mahdoton homma kuitenkaan Peräpää kuitenkin sen verran erilainen...Persketti kirjoitti:Juuri näin oon sitä itekki ajatelluohc205 kirjoitti:Eikö olisi helpointa ottaa coupesta lasit ja etuovet?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98