Vanha Escort
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Vanha Escort
Juu elikkä onko mahdollista saada 1,2 tai kolmos eskorttia katsastettua esim Taunuksen 2.0 litrasella kutosella? Ja mitä muutoksia pitäs tehdä jos koneenvaihto onnistuu?
kolmos koppanen voi olla aika haaste takavetojahan on muutettukkin kutoselle.tehot ja kuutiothan menee helposti,painoja en nyt tähän hätään muista.mutta keulapainoahan voi kompensoida esim laittamalla akku takakonttiin,lasikuitu konepeitto yms. muuten alusta/jarrut samanlaiseksi kuin 2-litraisessa escortissa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
http://www.finnishclassicfords.net/kats ... eterot.pdf
suurimpaan +25% = 2491.25
tehokkaimpaan +20% = 102kW = 138,72hp
painavimpaan +20% = 156kg
noilla maksimeilla mennään. paino lienee se vaikein juttu kesytettäväksi.
kutosen tietoja löytyy http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... _70-75.jpg
eli 2-litraisen kutosen kanssa painot vähän ylittyy; tosin sitä voi laihduttaa esim peltipakosarjoilla jne kun näyttää 161kg olevan painoa; 2,3 taasen painaa 165kg, muutenhan sekin menee rajoihin. laihdutus pitää siis saada aikaan itse moottorista eikä autosta jos pykälien mukaan mennään ja miksei mentäis. ja kun moottorin massa kasvaa 10% tai yli, on painon muutosta kompensoitava siirtämällä esim akku takakonttiin jna painojakauman parantamiseksi. tollases pikkuises eskortis muutaman kymmenen kiloa painavampi moottori todellakin tuntuu..
toinen juttu moottoriswapissa jota ei usein oteta huomioon on suurin valmistajan sallima akselimassa; se ei saa ylittyä. yksykkösen eskortin etuakselimassa ei häävinen ole; tosin siihen täytyy kuitenkin vaihtaa etupalki ja isot tolpat jolloin vois saada Fordin leimoilla paperin että akselimassa näillä varusteilla onkin se-ja-se.
suurimpaan +25% = 2491.25
tehokkaimpaan +20% = 102kW = 138,72hp
painavimpaan +20% = 156kg
noilla maksimeilla mennään. paino lienee se vaikein juttu kesytettäväksi.
kutosen tietoja löytyy http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... _70-75.jpg
eli 2-litraisen kutosen kanssa painot vähän ylittyy; tosin sitä voi laihduttaa esim peltipakosarjoilla jne kun näyttää 161kg olevan painoa; 2,3 taasen painaa 165kg, muutenhan sekin menee rajoihin. laihdutus pitää siis saada aikaan itse moottorista eikä autosta jos pykälien mukaan mennään ja miksei mentäis. ja kun moottorin massa kasvaa 10% tai yli, on painon muutosta kompensoitava siirtämällä esim akku takakonttiin jna painojakauman parantamiseksi. tollases pikkuises eskortis muutaman kymmenen kiloa painavampi moottori todellakin tuntuu..
toinen juttu moottoriswapissa jota ei usein oteta huomioon on suurin valmistajan sallima akselimassa; se ei saa ylittyä. yksykkösen eskortin etuakselimassa ei häävinen ole; tosin siihen täytyy kuitenkin vaihtaa etupalki ja isot tolpat jolloin vois saada Fordin leimoilla paperin että akselimassa näillä varusteilla onkin se-ja-se.
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
onhan tossa eri ilmanputsari ja pakosarja..Janzamar kirjoitti:Jaahas ok.
No mikähän tuon 5 kiloa heittoa tekee?
Jotain apulaitteissa vai onko ihan raaka kone kyseessä?
En mää tämmöttiist tiedä kun en oo ikinä jaksanu perehtyä..
mutta ei noista tuu kyllä millään viittä kiloa..
startti ja laturi on varmaankin samat..
tuskinpa lohkokaan on kevyempää valua..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Escortin 2,0 ohc; ssa on eri öljypohja kun taunuksessa ja öljytilavuus siis eri. Sitten kytkinkoppa ja laturinjalka tais olla alumiiniä. Ja koneenkorvatkin on eri.
Mun pitäs kanssa jossain vaiheessa laittaa ohc-turbo motti -75 escorttiin, mutta oon ruennu miettimään 2,0-zetecciä, kun se ois kevyempi. 2,0 Zetec painaa saman kuin vanha kentti 115kg! Ja siitäkin voi vielä karsia turhaa painoa pois.
Mun pitäs kanssa jossain vaiheessa laittaa ohc-turbo motti -75 escorttiin, mutta oon ruennu miettimään 2,0-zetecciä, kun se ois kevyempi. 2,0 Zetec painaa saman kuin vanha kentti 115kg! Ja siitäkin voi vielä karsia turhaa painoa pois.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75