Vanha Escort

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

vielä erikoisempaa :shock: aina oppii uutta.. :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kiitoksia tiedoista, nyt pystyn vahvistamaan myös tuon etupalkin asianmukaiseksi.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus-Sälli kirjoitti:enpä oo ennen tiennykkää että rs2000 eskossa on 8" takajarrut.. erikoista :roll:
Joo, 1-koppasessa, mut 2-koppasessa on 9" rummut: http://www.freewebs.com/mpajula/tarkeim ... rt_mk2.pdf
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Mois kirjoitti:
Taunus-Sälli kirjoitti:enpä oo ennen tiennykkää että rs2000 eskossa on 8" takajarrut.. erikoista :roll:
Joo, 1-koppasessa, mut 2-koppasessa on 9" rummut: http://www.freewebs.com/mpajula/tarkeim ... rt_mk2.pdf
sitähän minäkin...
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Näin on. Jotkut saaneet 2.0 leimattua orggisrummuilla läpi vanhakoppasissa juuri tästä syystä. Kaveri höpisi, että olis jopa parempi soralla/lumella ajettaessa tämä "laiton" yhdistelmä?!
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Hetkinen, kun mulla on -75 mk2 escort, niin jos vahvistehitsaan tuon vakiopalkin vastaamaan RS2000 mallin palkkia, niin kelpaakos se sittenkään katsastuksessa, kun varaosa-numero on väärä?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

mulle aikoinaan kerrottiin valtion katastuskonttorilla että sen palkin voi ite vahvistaa,jolloin ei mene rosentteja,tai sitten vaihtaa valmiiseen mutta ne ottaa rosentit,ja toinen veikee hommahan on että mk1 kun katastaa edes 1,6l niin pitää olla nuo 9t jarrut,ja 2l taas saa noilla 8t :lol: .. ja noista 9t sen verran,siis välikopan,niin joskus vuonna miekka ja kypärä oli 205/50 15t nakit takana tossa vanhakopassa niin jarrulla sai soralla perän irtoomaan välillä liiankin helposti,tosin oiskohan johtunu kun olivat suht loppukin..mulla ne tuntuu ottavan aika lujastikkin,ja kunnolla kun runttaa jarrua niin pysähtyy paremmin kuin riesa tai emännän primera missä levyt takanakin :lol:
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Niin escortti taitaa olla 400kg kevyempi kuin sierra. Ja molemmissa 240mm etulevyt ja 9" takarummut.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Eli saiskos vielä SELVÄN listan vielä mitä kaikkee pitäs tehä et saa leimaan 2.0l kutoselle? Ja laittakaa kuvia tietenkin!! :lol: Laitan nimittäin sen koneen ekkeriin kiinni jos en saa ennen talvee sitä myytyy. Kyseessä siis -79 1.3 escort...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kullanderi kirjoitti:Eli saiskos vielä SELVÄN listan vielä mitä kaikkee pitäs tehä et saa leimaan 2.0l kutoselle? Ja laittakaa kuvia tietenkin!! :lol: Laitan nimittäin sen koneen ekkeriin kiinni jos en saa ennen talvee sitä myytyy. Kyseessä siis -79 1.3 escort...
Ei kai siinä muuta tarvi, ku isot tolpat eteen levyjarruineen ja 9 tuuman jarrut taakse? Ja tietyst joku vahvempi etupalkki, mistä olikin jo juttua. Eipä noita V6 Escoja varmaan montaa oo muutoskatsastettu, vai onko vaan 1 kpl? Oisko tuolla enemmän tietoa asiasta: http://www.finnishclassicfords.net/forum/index.php
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

Suosittelin vielä volvonperää.Eskon pikkuperät eivät kestä lisääntynyttä vääntöä.Nimimerkillä kokemusta on
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

eikös se pieni perä ainakin saksalaisissa oo pikku atlas
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

No kyl enkkuperä kestää...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

niin varmaan käöyttäjä kohtasta että mikä kestää.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

joo ei se enkkuperäkään kauaa kestä asfaltilla pakki-ykkösellä repimistä..ym..
no tosin ei se volvonperäkään mikään pomminvarma ole..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin