Sivu 1/1

V6 nokkaköppi

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 14:28
Kirjoittaja Vieras
Mistäköhän mahtaa saada 2.8 litrasen nokka-akseli sarjan, pienempi laakerisen? Motonetissä olis, mutta kun on tommonen isompi laakerinen versio. Mitä eroa on ruisku ja kaasari nokilla? Mitä viritys nokkaa tommoseen kannattais harkita?

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 17:08
Kirjoittaja Taco
Onkohan Motonetissä virhe kun on sama nokka-sarja Granadan sekä Sierran 2.8 koneelle? Tuotenro. on sama ja laakerin koko on sama...? Eikös näissä Granadan koneissa pitäny olla nokka-laakereiden lisäksi pienempää myös silmälaakeri?

Ruiskun nokka on hiukan jyrkempi, eli kaasuttimelle siinä ois jo "lisä potkua". Noista nokista ja tuon koneen virityksestä on ollut täällä keskustelua paljonkin.

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 17:28
Kirjoittaja Janzamar
asian vierestä vähän,mutta v6..
mitä eroa on taunuksen ja granadan..
on 2.3 granadan kutonen,miten siellä sisäpuolella eroja on?
eikö apulaitteet oo melko samat,tai käy keskenään..
oliko pakosarjoissa isoja eroja?kiinnityspisteet samat?
kytkimet ja startit bolt-on osia?
en oo ehtiny vertailemaan..

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 19:06
Kirjoittaja jani
Eiks granadan kutosessa se pakosarja lähe vähän erilla tavalla, erilainen kulma siinä pakosarjan lopussa. Jos nyt yhtään oikeen muistelen...

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 19:11
Kirjoittaja Mois
jani kirjoitti:Eiks granadan kutosessa se pakosarja lähe vähän erilla tavalla, erilainen kulma siinä pakosarjan lopussa. Jos nyt yhtään oikeen muistelen...
Mulla oli omassa Tanessa -77 Granadan kone Granadan pakosarjoilla ja kyllä siihen ainakin kävi Tanen originaali putkisto suoraan! Muistaakseni pikkasen niissä sarjoissa oli jotain eroa mutta ei se haitannut!

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 19:13
Kirjoittaja Mois
janzamar kirjoitti:asian vierestä vähän,mutta v6..
mitä eroa on taunuksen ja granadan..
on 2.3 granadan kutonen,miten siellä sisäpuolella eroja on?
eikö apulaitteet oo melko samat,tai käy keskenään..
oliko pakosarjoissa isoja eroja?kiinnityspisteet samat?
kytkimet ja startit bolt-on osia?
en oo ehtiny vertailemaan..
Kytkin ja startti käy ihan samat kuin Taunuksen koneissa ja kaikki muutkin osat käy=sama kone :D

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 19:24
Kirjoittaja Janzamar
..no mutta sehän on loistavaa..kiitän.

Lähetetty: 10 Maalis 2005, 19:43
Kirjoittaja Vieras
Kävin tänään koneistamolla kysymässä nokista, ja siellä sanottiin että ruiskun nokka ei toimi kunnolla kaasari versiossa. Pitäiskö tohon uskoa?

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 02:04
Kirjoittaja Taco
No ei. Kaverilla Sierran 2.8i kone 3:lla pysty Del-Lortolla :) Ja toimii kun on säädetty. Tiedä sitten niistä vakiokaasuttimista...

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 09:31
Kirjoittaja cologne
onhan noita ruiskunokkia käytetty V6 piristämiseen ennenkin !
Overlap muuttuu ruiskunokassa se saattaa aiheuttaa pieniä ongelmia, mutta luulisin että siitä aiheutuvat ongelmat saa korjattua sytkän säädöllä ja kaasuttimen säätämisellä.

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 20:17
Kirjoittaja jani
cologne kirjoitti:Overlap muuttuu ruiskunokassa se saattaa aiheuttaa pieniä ongelmia,
Mikäs toi overlap on?

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 21:21
Kirjoittaja p3
venttiilien yhtäaikainen aukiolo, imuventtiilin aukeamisesta - pakoventtiilin sulkeutumiseen.

Lähetetty: 12 Maalis 2005, 16:14
Kirjoittaja jani
Jaa juu, niinpäs onkin, ei vaan muistunu mieleen...