Sivu 50/50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 21 Helmi 2022, 23:57
Kirjoittaja Timppa
Olihan keinuvipuakselin päätytulpat irti että sai kunnolla putsattua tuon keinuvipuakselin/putken sisältäkin, siis molemmat päät auki että voi katsoa läpi

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Huhti 2022, 19:46
Kirjoittaja FoorttiFani
Moro
Juu oli akselin päätytulpat irti, puhdasta oli.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 22 Huhti 2022, 10:14
Kirjoittaja janipuum
kankkis kirjoitti: 19 Huhti 2022, 15:06 2.8 kampiakseli ainakin vaatii eri jakopäänkopan ja hihnapyörän, varma en ole mahtuuko pyörimään ilman tilan tekoo
Tuo lainaus oli toisesta ketjusta, (viewtopic.php?f=3&t=444) mutta jatketaan tähän ketjuun, eli:

FoorttiFani, luin tätä sun moottoriremppa ketjua melkein läpi, mutta jäi vielä epäselväksi, että saitko menemään 2.6 koneen jakopäänkopalla suoraan 2.8 kampuran paikoilleen? Tai siis oikeastaan kysymys että mitä muutoksia tuohon 2.6 koneeseen tarvittiin, että sai tuon kampuran sopimaan? Olikohan lohko ja kampura molemmat kiinteillä päittäis välilevyillä /laakereilla olevasta koneesta? Mäntää piti ilmeisesti vähän hioa, mutta tarvittiinko jotain osia toisesta lohkosta / moottorista mäntien lisäksi?

Muokkaus:

Katselin motomobilista, ja 2.0-2.6 granadaan myyvät kahta eri stefaa tuonne jakopäähän kampiakselille, toinen on ilmastoinnilla varustettuun ja toinen ilman ilmastointia. Tuo ilmastoinnilla varustetun stefa on sama, kuin 2.8 koneeseen myytävä stefa. Onkohan se hihnapyörästä vai kampiakselista kiinni kumpi tarvitaan? Eli onko sitten niin, että jos käyttää koneen alkuperäistä hihnapyörää, niin menee alkuperäinen jakopään koppakin paikoilleen, vai meneekö kotelo kuitenkin vaihtoon, kuten kankkis sanoi?

Vauhtipyörän päähän myivät kaikkiin V6 koneisiin samaa stefaa.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 24 Huhti 2022, 13:20
Kirjoittaja FoorttiFani
pitää käyttää 2.8 jakopäänkoppaa ja hihnapyörää, koska muistaakseni 2,6 hihnapyörä ei sovi 2.8 kampuraan.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 24 Huhti 2022, 13:22
Kirjoittaja FoorttiFani
ja päittäisvälylaakereista ei ole oikeen muistikuvia, olikohan ne siellä keskimmäisissä pukeissa?
1 pytyn männänhelmaa piti tosiaan hiukan hioa että mahtui pyörimään. ja tasapainotus on varmasti hyvä tehä jos laittaa ne mahlet.

Nokan öljyurien sopiminen öljyreikiin kannattaa kasatessa varmistaa ettei käy niinkun meikäläiselle :D

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 24 Huhti 2022, 16:42
Kirjoittaja veeqs
Burton Power kertoo että yleenssä kaasutin malleissa on irralliset päittäislaakerit ja ruiskuissa kiinteällä laipalla.
https://www.burtonpower.com/thrust-wash ... 7-std.html

Lohkossa on pikku kolot irtolaakereille estämässä pyörimista ja ruiskuvehkeissä ei ole koloja.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Touko 2022, 00:49
Kirjoittaja Mois
veeqs kirjoitti: 24 Huhti 2022, 16:42 Burton Power kertoo että yleenssä kaasutin malleissa on irralliset päittäislaakerit ja ruiskuissa kiinteällä laipalla.
https://www.burtonpower.com/thrust-wash ... 7-std.html

Lohkossa on pikku kolot irtolaakereille estämässä pyörimista ja ruiskuvehkeissä ei ole koloja.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kyl kaasariversioissa on kiinteillä sekä irtonaisilla olevia. Mun -72 2.6 lohkossa oli kiinteät päittäislaakerit