Sivu 48/50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 11:05
Kirjoittaja Samu
vois olla suuttimistakin kiinni? itellä 1.6:ssa kakkosen webru ilman mitään suutinten vaihtoja ja muuten käy/kävi ehjänä ihan ok, mutta kun polkasee kaasua reippaammin niin tulee semmonen välitukehtuminen.
tosin mulla pitäis vaihtaa koho ja korjaussarja kun edelliset kalvot oli jotain kiina schaibaa vaikka ostin freetechnicsiltä.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 23:01
Kirjoittaja Janki
Kaasarin putsaus paineilmalla auttoi. Puhistin sen jo alkujaan mutta oli näköjään vanhasta tiivisteestä pala irronnut ja tukkinut röörin osittain.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Marras 2016, 16:29
Kirjoittaja 96taunus
Tossa kattelin 2,6:n alakertaa, niin huomasin että männät jää 1mm alle kansitason? Onko tää ihan normaalia.
Lohkossa merkinnät UYC ja -72. Männät näkyy olevan mahlen 90,49mm ja puristuskorkeutta n.40mm.
kampuran kaulat on 0.20 alikoossa.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Marras 2016, 16:56
Kirjoittaja Mois
96taunus kirjoitti:Tossa kattelin 2,6:n alakertaa, niin huomasin että männät jää 1mm alle kansitason? Onko tää ihan normaalia.
Lohkossa merkinnät UYC ja -72. Männät näkyy olevan mahlen 90,49mm ja puristuskorkeutta n.40mm.
kampuran kaulat on 0.20 alikoossa.
2.6 matalapuristeiset männät on aika lähelle tommosella puristuskorkeudella, mut noi männät saattaa olla niin sanotut "Kupla Volkkarin" Mahlet ja ne on kans puristuskorkeudeltaan tota luokkaa. Mul on yks porattu lohko minkä mukana tuli uudet tommoset Mahlen männät.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Marras 2016, 17:01
Kirjoittaja 96taunus
Eikös noi kuplan männät oo 22mm tapilla? tässä on kyllä 24mm,

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Marras 2016, 17:05
Kirjoittaja Mois
96taunus kirjoitti:Eikös noi kuplan männät oo 22mm tapilla? tässä on kyllä 24mm,
Joo, on ne. Mul on kiertokanget "holkitettu" 22mm pronssipuslilla.
Mul on yhet uudet STD kokoset 2.6 männät ja niissä on puristuskorkeus 40mm, just tarkistin.

Korkeapuristeisissa 2,6 männissä on puristukorkeus 40,60mm.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Marras 2016, 17:08
Kirjoittaja 96taunus
Eli jäis kuitenkin ainakin sen puoli milliä alle kansitason jos olis korkeepuristeinen.
Mikähän noitten kuplan holkkien ulkohalkaisija on? Ei taida ihan heittämällä sopia fordim veiviin, Toisaalta tollahan vois saada vähän lisää ruttua jos kangen päässä on varaa työstää.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 20 Marras 2016, 18:09
Kirjoittaja Mois
Mul on uusia OHC:n matalapuristeisia mäntiä ylimääräsenä jos joku tarvii, niissä olis puristuskorkeus aika sopiva 2.6 koneeseen. STD kokoa, eli onkohan ne jotain 90,73mm tai jotain sinnepäin halkaisijaltaan.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 23:02
Kirjoittaja 96taunus
Kuinkas noi alkuperäset nokka kepit on kovetettu, ja mitähän ainetta ne mahtaa olla?
Jos tollasia hiottuja joskus käyttäis lämpökäsittelyssä niin olis hyvä olla tiedossa.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 20:54
Kirjoittaja 96taunus
Nyt olis taas ihmettelyn aika :oops:
runkolaakereissa on seuraavat merkinnät:
Clevite 157
0,010 3L (0,254mm)
MB-2350 AL
Minkähän laitteen laakerit mahtaa olla? vai onko ihan tähän kuuluvat.

Kiertokangen laakereissa tämmöset:
Glyco
2-84
0,020"US (0,508mm)
01-2185
Olisko nää jostain 1,2 1,5 1,7 fordista, mutta mistä? Nää tiedot tuli kuukkelilla vastaan :P

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 21:29
Kirjoittaja duster73
ainakin samat laakerit käy v-4 ja v-6 moottoriin.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 22:25
Kirjoittaja Vermilion
juu mä ostin jonkun V4 laakereita, käy tohon 2.8 koneeseen oisko ollu 1.7 V4 tai joku semmonen... glyco valmistaja.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 14:43
Kirjoittaja Mois
Vermilion kirjoitti:juu mä ostin jonkun V4 laakereita, käy tohon 2.8 koneeseen oisko ollu 1.7 V4 tai joku semmonen... glyco valmistaja.
Samoja laakereita tosiaan V4 ja V6 koneissa. V4 koneissa vaan yks runkolaakeri vähemmän. Runkolaakerien päittäislaakereissa eroa eri vuosmalleissa, on kiinteillä sekä irtonaisilla päittäislaakereilla olevia moottorinlohkoja.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 18:50
Kirjoittaja duster73
mullakin on caprin moottoriin 2,3-litraisen tiivistesarja ja nelosen laakerit.on siis 2,6-litrainen pata...

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 20:23
Kirjoittaja 96taunus
Taisin esittää kysymykseni vähän huonosti. Tarkoitin sitä että onko noi kyseiset alikoot ihan normi setit, vai onko ne ranetettu jostain muusta koneesta? V-koneissa tietty on samat mutta entäs oharit/kentit ja sitten on vielä se pinto nelkku.