Sivu 47/50

Re: Re:

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 20:34
Kirjoittaja vtormane
Pitääpä kysyä vaikka sieltä uspartsilta että mihin hintaan sen nokkapyörän saa nykyään.

Minkälaisella puristimella noita venttiilijousia olette puristaneet? Saako jostain hyvää puristinta tohon kutoskoneeseen?

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 21:24
Kirjoittaja Mois
Tuolla on tosiaan halpoja noi jakopäänrattaat: https://www.rockauto.com/catalog/x,carc ... ttype,5756

Sain kylläkin ton halvimman mallin hinnaksi Postikuluineen 72,20€ + alv 24% = 89,53€

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 21:36
Kirjoittaja Mois
Mois kirjoitti:Tuolla on tosiaan halpoja noi jakopäänrattaat: https://www.rockauto.com/catalog/x,carc ... ttype,5756

Sain kylläkin ton halvimman mallin hinnaksi Postikuluineen 72,20€ + alv 24% = 89,53€
Tuolta Racers Placesta saa kans tilaamalla: http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 21:55
Kirjoittaja duster73
Mois kirjoitti:
Mois kirjoitti:Tuolla on tosiaan halpoja noi jakopäänrattaat: https://www.rockauto.com/catalog/x,carc ... ttype,5756

Sain kylläkin ton halvimman mallin hinnaksi Postikuluineen 72,20€ + alv 24% = 89,53€
Tuolta Racers Placesta saa kans tilaamalla: http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi
näköjään compcamsin sarja tuo,minkä mois linkitti.us-partsilla näkyy tuo sealed powerin sarja maksavan 96,90e. sealed powerin osanumero on 221-2760sa.racers placen haku ei tuota löytänyt,niin en tiesä mitä siellä maksaa...

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 04 Tammi 2015, 15:42
Kirjoittaja FoorttiFani
ostin itelle ensin simmosen edullisen alurattaan, siellä myytiin siis pelkkä nokkaratas, ei kampuran ratasta. Tais olla burtonilta ku tilasin. Niin se ei ollu sopivan kokone, oli liian piukka vanhan rattaan kanssa. Joudun sit compcamsin sarjan tilaa.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 04 Tammi 2015, 19:44
Kirjoittaja vtormane
FoorttiFani kirjoitti:ostin itelle ensin simmosen edullisen alurattaan, siellä myytiin siis pelkkä nokkaratas, ei kampuran ratasta. Tais olla burtonilta ku tilasin. Niin se ei ollu sopivan kokone, oli liian piukka vanhan rattaan kanssa. Joudun sit compcamsin sarjan tilaa.
Tilasin lopulta racers placesta comp camsin sarjan. Satkun pinnassa se oli.

Mites nuo 2.8 colognen kannet, läppäsin just venttiilit. Ajattelin samalla vähän vingutella kansia. Onko noissa jotain erityistä mihin kannattaisi keskittyä? Oon noita ohc:n kansia laitellut useita mutta nää on ensimmäiset v6 kannet mulla. Pakopuoli vaikuttaa vähän ahtaalta ainakin. Pakopuolen pesää ajattelin ainakin vähän avartaa, kanava kannattanee vain siistiä.
Imupuolen pesää ei taida pystyä paljoa avartamaan, jonkin verran siistimistä on kyllä.
Venttiileihin kannattanee hiotuttaa ne kulmat, mitkä mainitaan esim. tuossa david widardin ohc oppaassa?

Mitäs mieltä tämmösestä nokasta? Itse haluan moottorista mahdollisimman vääntävän ja en aio yli 6000rpm kierrättää.
http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /make/ford
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=788&sb=2

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 05 Helmi 2015, 16:46
Kirjoittaja vtormane
Miten olette puhdistaneet keinuvipuakselit? Lähteekö päissä olevat plommit irti helposti ja saako uusia plommeja?

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 05 Helmi 2015, 22:36
Kirjoittaja Vermilion
vtormane kirjoitti:Miten olette puhdistaneet keinuvipuakselit? Lähteekö päissä olevat plommit irti helposti ja saako uusia plommeja?
Ite ostin uudet... mutta tutkin myös puhdistamista se tulppa on joku tuumainen. Sen saa sieltä irti mutta
tarvit uudet tulpat. Amerikassa sellaset tulpat oli jotain 2-3 dollarin kappale ilman posteja yms. Sitä
keinuvipua ei saa puhtaaksi vetämällä sitä jollain rättillä ja pulloharjalla.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 21:28
Kirjoittaja ardhu
Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 23:16
Kirjoittaja Mois
ardhu kirjoitti:Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?
Pitää olla tommonen kaksoilaippatermari mitä tossa motonetin kuvassa ja toi laippa eli kuvassa alapäässä oleva laippa tulee auton takapäätä kohti :)http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=173

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 23:41
Kirjoittaja Vermilion
Mois kirjoitti:
ardhu kirjoitti:Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?
Pitää olla tommonen kaksoilaippatermari mitä tossa motonetin kuvassa ja toi laippa eli kuvassa alapäässä oleva laippa tulee auton takapäätä kohti :)http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=173

Ei se just niin ole mistä autosta se on.... itsellä on vissiin masseufergusonin termari ja pelannu hyvin yli 10 vuotta.... jostain kun sais uuden vielä.... varastoon.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 08 Kesä 2015, 23:24
Kirjoittaja ardhu
ardhu kirjoitti:Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?
Kiitti mois ja vermillion.

Anturin kierre taitaa olla m10x1

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 08 Kesä 2015, 23:41
Kirjoittaja Vermilion
Se kierre tosiaan oli joku tiheä... en muista sitä anturin jengan tiheyttä... itse piti teettää sellainen sovike... kun toi mun ruiskun mukana tullu anturi oli jotain koko M8x1,25.... joten ei se sinne käyny.
M12 tai M10 se oli mutta tiheyttä en muista joku ihmeellinen 1 tai 1,25 se tiheys.

Ps älä laita liian kuumaa termaria.... 87 on ihan maximi... oon vaan nähny jonkun laittavan 92 termaria
sellasta ei kannata tehdä..

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 13:26
Kirjoittaja Janki
Kysynpä tässä samassa topikissa tuosta moottorista. Kun rupesi käymään epätasaisesti ja nykii pintakaasulla ajettaessa. Kiihdyttäessä ei yhtään. Paikallaan jos kaasun painaa pohjaan niin ikään kuin tukehtuu ja herää sitten.
Uudet tulpat, johdot, puola, virranjakaja, jakajan kansi, pyörijä, kärjet ja kaasarissa uudet tiivisteet. Venttiilitkin säädin. Näillä ei vaikutusta.

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 15:19
Kirjoittaja hamis
Kaasarin putsaus varmaan edessä.