Sivu 2/50

Lähetetty: 24 Syys 2009, 14:37
Kirjoittaja Taunus-Sälli
Mois kirjoitti:2.3 ja 2.6 on sama lohko. Eroa männissä, iskunpituudessa eli kampurassa ja venttiilit vähä isommat 2.6:ssa ku 2.3:ssa. Muuten käy samat osat ku 2.3 koneeseen.
juu tiedän mutta lähinnä just ne venat kai on vaikeita saada. ja muutenki noihin 2.3/2.6 koneisiin männänrenkaat ja tiivisteet rupee oleen huomattavasti vaikeempia löytää ku esim. 2.8:iin.. kuinkakoha noita pieniä nokkalaakereita on saatavana? :roll: ...no mut eiköhän ne kaikki jostain löydy...

Lähetetty: 24 Syys 2009, 16:50
Kirjoittaja FoorttiFani
joo siis alle 200 hp noi tehot kyllä jää :lol: Kansia aattelin koittaa kaivella ite ja nokaks pitäis valita sen verran mieto et katuajo on vielä sujuvaa. Eli ei kai siitä kauheesti tehoja revitä, 150-160 hp ehkä vois saada? Eli sälli meinais et alakertaan riittää uudet vakio osat? Vai pitäiskö ne kiertokankien pultit sit vaihtaa vahvempiin? juu nokkapyörän aattelin vaihtaa teräksisee. Kummones se öljypumppu sit pitäis olla?

Lähetetty: 24 Syys 2009, 17:28
Kirjoittaja Mois
Tommonen Melling M-87-HV öljypumppu: http://www.mellingengine.com/Portals/5/ ... s/ford.pdf

http://www.streetperformance.com/part/m ... m87hv.html
Mul ois yhet ylimääräset tyhjät 2.6 kannet joista on kanavia jo valmiiks kaiveltu.
Ei kai ne kiertokankien ARP-pultit ihan maltaita maksa, joten samallahan nekin vaihtaa varmuuden vuoksi...

Lähetetty: 24 Syys 2009, 17:33
Kirjoittaja Taunus-Sälli
FoorttiFani kirjoitti:joo siis alle 200 hp noi tehot kyllä jää :lol: Kansia aattelin koittaa kaivella ite ja nokaks pitäis valita sen verran mieto et katuajo on vielä sujuvaa. Eli ei kai siitä kauheesti tehoja revitä, 150-160 hp ehkä vois saada? Eli sälli meinais et alakertaan riittää uudet vakio osat? Vai pitäiskö ne kiertokankien pultit sit vaihtaa vahvempiin? juu nokkapyörän aattelin vaihtaa teräksisee. Kummones se öljypumppu sit pitäis olla?
kyl toi 150-160hv on ihan realistista :) juu vakio osilla vaan,kankiin saa ainaki arp:n pultteja semmoset varmaan kannattas laittaa. tai vaikka normaalitki mutta uudet..
no mellingillä on ainaki niitä pumppuja,jos en väärin muista ni niitä kahenlaisia suurpaine ja suurtuotto. ota se suurtuotto nimenomaan ku ei se yläkerran voitelu muutenkaan ole ehkä kaikkein paras mahdollinen ni sais vähä apua sinnekki. sillä lisäpaineella ei mun mielestä tee sinänsä mitään jos määrä ei kasva...

korjatkoon joku jos on parempaa tietoo,nämä vaan mun mielipiteitä :)

Lähetetty: 24 Syys 2009, 17:43
Kirjoittaja Mois
Gepardilla myynnissä pumppu ja uudet laakerit.

Lähetetty: 24 Syys 2009, 17:47
Kirjoittaja FoorttiFani
juu-u kai vois niitä arp pultteja sit kattella. Eli ei tommonen tukilevy oo tarpeellinen viel näil tehoil? Ja sit tommonen melling pumppu täytyy laittaa listaan. Mitäs mieltä ootte tosta nokasta, minkä tyyppinen mahtais olla hyvä tähän koneeseen? Tarkotus siis kadulla ajaa, 5 vaihtenen laatikko ja peräks tulee varmaan 3.44. Niin ei mikään hirmu kiree hakusessa.

Lähetetty: 24 Syys 2009, 17:49
Kirjoittaja FoorttiFani
kappas vaan, täytyypä häneltä kysellä. Palaillaan Mois myöhemmin noihin sun kansiin, vois ehkä kiinnostaa mut ei ihan vielä :)

Lähetetty: 24 Syys 2009, 17:58
Kirjoittaja Taunus-Sälli
FoorttiFani kirjoitti: Eli ei tommonen tukilevy oo tarpeellinen viel näil tehoil?
no ei todellakaan. :)

Lähetetty: 24 Syys 2009, 17:59
Kirjoittaja FoorttiFani
oukey

Lähetetty: 24 Syys 2009, 18:28
Kirjoittaja FoorttiFani
koneen vuosimalli olikin 73. Eli pikkulaakereilla ilmeisesti

Lähetetty: 24 Syys 2009, 18:49
Kirjoittaja Taunus-Sälli
FoorttiFani kirjoitti:koneen vuosimalli olikin 73. Eli pikkulaakereilla ilmeisesti
jep.

Lähetetty: 24 Syys 2009, 18:56
Kirjoittaja henu
Taunus-Sälli kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:koneen vuosimalli olikin 73. Eli pikkulaakereilla ilmeisesti
jep.
Onkos noita 2.6 tehty edes isoilla laakereilla ?

Lähetetty: 24 Syys 2009, 19:44
Kirjoittaja Taunus-Sälli
henu kirjoitti:
Taunus-Sälli kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:koneen vuosimalli olikin 73. Eli pikkulaakereilla ilmeisesti
jep.
Onkos noita 2.6 tehty edes isoilla laakereilla ?
ei taida olla,eikös 82 tullu isot laakerit ja mun mielestä 2.6 konetta ei oo tehty sillon enään.. kai,ehkä,vissiin :roll:

Lähetetty: 24 Syys 2009, 20:19
Kirjoittaja ohc205
Joo toi 90mm on se 2,3/2,6 vakio koko.

Kuplan mahlet, joita ainakin ohc-koneissa käytetään on 92 ja 94mm.

Oon miettinyt tuota 94mm mäntää 2,8/2,9 mottiin jonkun pitemmän veivin/stroukkiakselin kanssa.

Lähetetty: 24 Syys 2009, 20:23
Kirjoittaja gepardi
Mois kirjoitti:
ohc205 kirjoitti:Onko sulla kuplan 92mm mahlet?
Ei oo ku 90, jotain mm :lol: En tiiä onko just "Kuplan", mut sama puristuskorkeus ja Mahlet...
90,5mm :wink:

Niin, ja virirojua on tarjolla kaupaksi. Löytyy myös virivenajousetkin. Olisi kyllä 2.8 V6:n venasettikin, mikä on aika optimaalinen noihin 2.6:n ja miksei myös 2.3:n kansiin. Mitä itse kerran olen haljenneita 2.6:n kansia katsellut, niin niissä ei ole 2.3:n kansiin muuta eroa, kuin isommat imuvenat. 2.3:n kansilla saisi 2.6:n puristukset helposti 10bar:in paremmalle puolelle. Jos itse tekisin 2.6 konetta, niin ehkäpä 2.9:n (vaatii koneistusta) tai 2.8:n kampi + jakokoppa ja hieman matalemmat (kuplan 35,5 puristuskorkeutiset ehkä) männät (kanget ehkäpä 4.0 V6, pitemmät) , 2.3:n kannet 2.8:n venoilla, puristukset n. 10,8:1, KCV6T1 nokka (se toimii vielä "aika hyvin" matalilla), Mellingin pumppu, Öljytilavuus 7l + kunnon loiskelevy, 2.8V6 imari + Weber 38DGAS tai Lynxin laipalla 40 tai 44 IDF, peltisarjat, tai Granadan isot valusarjat. Noista voisi suunnittelemalla saada jo jotakin aikaan. Nuo dekkijutut joutusi laskemaan kampi, kk, mäntä, kansien suhteen ensin.

Yksi todella hyödyllinen nettisivu koneelta rar-pakettina:

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-11528