2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

jaa että niin ripeesti :lol: Mietin vaa että onkohan liian raju nokka kun lootakskin on tulossa 5 vaihtenen. Mut kai se siitä kiihtyy kun heittää nelosta pesää
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Kysympä tässä, miten ootte irrottaneet kampuran hihnapyörän? Ihan vain vasaralla koputtelemalla takaa? Pultti tietysti irti, ei kait tuossa mitään kikkakolmosta ole..?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Ulosvetäjällä piti itellä ottaa ku oli niin saamarin tiukassa.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Onkos 2.3 ja 2.6 kansissa eroa, muuta kun venttiilien koossa? Palotilathan on kaiken järjen mukaan samankokoiset kun kerta poraus on sama? Mietin vaan että miten saisin puristuksia lisää tohon koneeseen. Jos vakiopuristukset on 9:1, niin paljon mahtais suunnilleen tulla jos ottaa kansista millin pois?
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

2.6:ssa on luonnollisesti isommat palotilat kuin 2.3:ssa. Myös kanavissa on eroa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

aijaa, vaikka poraus on kuitenkin sama. Osaako joku sanoa tarkkaan että kuinka isot nuo palotilat on, kuutiosentteinä tai millilitroina, miten niitä sitten mitataankin?
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

2.8 kutoseen ARP:n pultit kankiin ja vauhtipyörään sekä Melling M-87 HV öljypumppu. Mistähän nuo saisi nopeimmin ja edullisimmin? Soitin racersplace ja sanoivat että tilaamalla 1-3 viikkoa.
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

FoorttiFani kirjoitti:aijaa, vaikka poraus on kuitenkin sama. Osaako joku sanoa tarkkaan että kuinka isot nuo palotilat on, kuutiosentteinä tai millilitroina, miten niitä sitten mitataankin?
Ne on about 40cm3, kun 2.3:ssa ne on n.34cm3. Ja imukanavat on aivan hivenen isommat. Imuvenat on sitten 40mm, mutta pakot on samat 32mm, mitä 2.3:ssa.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

mites sitten nämä uudemman 114hv 2,3 kannet, niissä lienee pieniä eroja vanhempaan 108hv versioon verrattuna.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

sopiskohan ne 2.3:sen a9 kannet tuon -73 vuoden 2.6 lohkon päälle? Ja osaisko joku näppärästi laskea mitkä puristukset tulis 2.6:seen 2.3:sen kansilla? :)
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Selvitä vaan palotilan koko, kannentiivisteen paksuus kokoonpuristuneena, männän päässä mahdollisesi olevien kuoppien koko, ja kuinka paljon männät jää kansitason alle ja sylinterin halkaisija ja isku?
Ja laita sitten ne tiedot tänne.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

isku 66.8mm, poraus 90mm. Palotilan koko ilmeisesti 40cm3. Muista ei tietoa, vakio 2.6. Ei voi avata konetta vielä niin ei pysty mittailee mitään muuta. Onko jollain tietoja näistä orkkis puristuksista? tai paljon sais ruttua 2.3 kansilla? Koitan vähän haalia tietoa valmiiks kun suunnittelen tätä koneen tekoa.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Tässä karkea (2,3 kansilla) arvio ja oletuksia:

2550cc/6=425cc yhden pytyn tilavuus
Kannen tiivisteen paksuus 1,5mm
Mäntä jää 0,5mm kansitason alle.
Mäntä on tasalakinen

(425+12,717+34)/34+12.717cc=10,1:1
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

ohc205 kirjoitti:Kannen tiivisteen paksuus 1,5mm
katso vanhasta kokoonpuristuneesta tiivisteestä tuo. Mulla on tuo ollut 1mm.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

noniin kiitoksia. Samalla kaavalla sain sitten 40cm3 palotilalla tuloksen 9.06:1. 2.3 kannet on sitten varmaan ihan hyvä vaihtoehto, ei tarvii varmaan enää laskeakkaan.
Vastaa Viestiin