2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1425
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Pontiacin mpfi kuutonen ois kans soppeli,haittana vaan että joutuis kuristamaan että saa leiman papruihin.nuitaki koneita saa aika hyvin
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

V6 kirjoitti:
Tomi kirjoitti:jos kerran fordin 2.8 koneet on niin kiven alla,niin sitten chevyn 2.8 ruiskupataa nokalle... löytyy paremmin osia niin koneeseen,kun laatikkoonkin ja tehojenkin puolesta mieto kone vakiona :wink:
Kuukausi sitten otettu video, Suomessa.
Caprissa Chevyn 2.8 V6 moottori.
Yhdellä kaasarilla.
Tommoset 260-270 hp moottorista.

Vakiona tossa on ehkä 125 hp , ruiskulla.
Aika hyvä moottorivaihtoehto Taunukseen.
Pienillä muutoksilla ja säädettävällä moottoriohjauksella (ruiskulla)
helposti yli 300 hp.
Kone on perinteinen vanhan liiton kone.
Eli 2 venttiilitekniikka ja työntötangot.
Eli sen suhteen ei tule Taunus äijille mitään vieroitus oireita.


http://www.youtube.com/watch?v=IVpICJFzKHQ
meniköhän taunuksen suunnitelmat taas uusiksi..hitto kun ostin jo uuden koneen taunukseen vaan tuo kyllä houkuttelis
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1425
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

taunusstyle kirjoitti:Pontiacin mpfi kuutonen ois kans soppeli,haittana vaan että joutuis kuristamaan että saa leiman papruihin.nuitaki koneita saa aika hyvin
meninki ehottelemaan,edellisen viestin jälkeen kaveri ilmotteli että sen pontiac on varastettu :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
EK
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Touko 2013, 18:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja EK »

Vääähän on aiheesta ohitte mutta, kaverilla on 2.3 v6 ja ongelmana oli että toinen puoli kävi rikkaammalla kuin toinen vaikka on yhdellä kaasarilla. Missä vika?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

hmm..no jos toi "2.4" jostain syystä ottaa lopputilin joskus niin zetecin kanssa kilpailee sitten jenkki moottorit :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7850
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

EK kirjoitti:Vääähän on aiheesta ohitte mutta, kaverilla on 2.3 v6 ja ongelmana oli että toinen puoli kävi rikkaammalla kuin toinen vaikka on yhdellä kaasarilla. Missä vika?
Kaasarista lähtisin ekaks ettimään vikaa. Joku laittannu toiselle puolelle erikokoset suuttimet? Jotain tukoksia, tiivistevuotoa toisella puolella jne.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sumu
Viestit: 1521
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Mois kirjoitti:
EK kirjoitti:Vääähän on aiheesta ohitte mutta, kaverilla on 2.3 v6 ja ongelmana oli että toinen puoli kävi rikkaammalla kuin toinen vaikka on yhdellä kaasarilla. Missä vika?
Kaasarista lähtisin ekaks ettimään vikaa. Joku laittannu toiselle puolelle erikokoset suuttimet? Jotain tukoksia, tiivistevuotoa toisella puolella jne.
Molemmille kurkuille on oma seosruuvi. Lienee Pierburg-Solex? Löytyy tiedostoista varmaankin räjäytyskuvaa kaasareista.
Sedan GT '73
Avatar
Mois
Viestit: 7850
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sumu kirjoitti:
Mois kirjoitti:
EK kirjoitti:Vääähän on aiheesta ohitte mutta, kaverilla on 2.3 v6 ja ongelmana oli että toinen puoli kävi rikkaammalla kuin toinen vaikka on yhdellä kaasarilla. Missä vika?
Kaasarista lähtisin ekaks ettimään vikaa. Joku laittannu toiselle puolelle erikokoset suuttimet? Jotain tukoksia, tiivistevuotoa toisella puolella jne.
Molemmille kurkuille on oma seosruuvi. Lienee Pierburg-Solex? Löytyy tiedostoista varmaankin räjäytyskuvaa kaasareista.
Joo, tyhjäkäyntiseosruuvit on molemmille puolille omat :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re:

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Jatketaampa tätä hyvää ketjua kun tuli 2.8 kutonen hommattua capriin.
Käykö esim. ohc:n vihreät venttiilinohjurin kumit kutoseen?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Mois
Viestit: 7850
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Mois »

vtormane kirjoitti:Jatketaampa tätä hyvää ketjua kun tuli 2.8 kutonen hommattua capriin.
Käykö esim. ohc:n vihreät venttiilinohjurin kumit kutoseen?
Käy ne pakopuolelle!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Onko esim. 2.8 mustangissa sama nokkapyörä kuin näissä euroopan cologneissa? Meinaan kun rockautosta sais reilulla 50 eurolla mustangin alumiinisen nokkapyörän postikuluineen. Toki tullit päälle mutta ei sittenkään kallis olisi.
Capri -77 2.0
Firebird -69
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja duster73 »

sama on.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vermilion
Viestit: 1562
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jenkkilästä löydät saman moottorin 171 V6" kuutiotuumina"
Jenkkilästä tullit on tyyliin 24% tuotteen sekä postien hinnasta.
Niin ja tosiaan jos oot huomannu dollarin kurssi ei ole enään
sama kuin ennen nykyään 10 eurolla saat 12 dollaria.
Viime vuoden lopussa olis saanu 15 dollaria... kympillä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja duster73 »

sen verran vertailukohtaa,et reilu vuosi sitten ostin jakopään us-partsilta.on siis alumiininen nokkapyörä ja teräksinen kampuranpyörä.muistaakseni sealed powerin tekemät/pakkaamat.niin hinta oli 98e.tinki jopa postituskulut pois.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
Mois
Viestit: 7850
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Mois »

vtormane kirjoitti:Onko esim. 2.8 mustangissa sama nokkapyörä kuin näissä euroopan cologneissa? Meinaan kun rockautosta sais reilulla 50 eurolla mustangin alumiinisen nokkapyörän postikuluineen. Toki tullit päälle mutta ei sittenkään kallis olisi.
Tullia ei tosiaan noin pienistä summista peritä, mut Suomen Arvonlisävero menee eli 24%.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin