2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Pitääpä kysyä vaikka sieltä uspartsilta että mihin hintaan sen nokkapyörän saa nykyään.

Minkälaisella puristimella noita venttiilijousia olette puristaneet? Saako jostain hyvää puristinta tohon kutoskoneeseen?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tuolla on tosiaan halpoja noi jakopäänrattaat: https://www.rockauto.com/catalog/x,carc ... ttype,5756

Sain kylläkin ton halvimman mallin hinnaksi Postikuluineen 72,20€ + alv 24% = 89,53€
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mois kirjoitti:Tuolla on tosiaan halpoja noi jakopäänrattaat: https://www.rockauto.com/catalog/x,carc ... ttype,5756

Sain kylläkin ton halvimman mallin hinnaksi Postikuluineen 72,20€ + alv 24% = 89,53€
Tuolta Racers Placesta saa kans tilaamalla: http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja duster73 »

Mois kirjoitti:
Mois kirjoitti:Tuolla on tosiaan halpoja noi jakopäänrattaat: https://www.rockauto.com/catalog/x,carc ... ttype,5756

Sain kylläkin ton halvimman mallin hinnaksi Postikuluineen 72,20€ + alv 24% = 89,53€
Tuolta Racers Placesta saa kans tilaamalla: http://www.racersplace.fi/products.php? ... _form=Etsi
näköjään compcamsin sarja tuo,minkä mois linkitti.us-partsilla näkyy tuo sealed powerin sarja maksavan 96,90e. sealed powerin osanumero on 221-2760sa.racers placen haku ei tuota löytänyt,niin en tiesä mitä siellä maksaa...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ostin itelle ensin simmosen edullisen alurattaan, siellä myytiin siis pelkkä nokkaratas, ei kampuran ratasta. Tais olla burtonilta ku tilasin. Niin se ei ollu sopivan kokone, oli liian piukka vanhan rattaan kanssa. Joudun sit compcamsin sarjan tilaa.
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja vtormane »

FoorttiFani kirjoitti:ostin itelle ensin simmosen edullisen alurattaan, siellä myytiin siis pelkkä nokkaratas, ei kampuran ratasta. Tais olla burtonilta ku tilasin. Niin se ei ollu sopivan kokone, oli liian piukka vanhan rattaan kanssa. Joudun sit compcamsin sarjan tilaa.
Tilasin lopulta racers placesta comp camsin sarjan. Satkun pinnassa se oli.

Mites nuo 2.8 colognen kannet, läppäsin just venttiilit. Ajattelin samalla vähän vingutella kansia. Onko noissa jotain erityistä mihin kannattaisi keskittyä? Oon noita ohc:n kansia laitellut useita mutta nää on ensimmäiset v6 kannet mulla. Pakopuoli vaikuttaa vähän ahtaalta ainakin. Pakopuolen pesää ajattelin ainakin vähän avartaa, kanava kannattanee vain siistiä.
Imupuolen pesää ei taida pystyä paljoa avartamaan, jonkin verran siistimistä on kyllä.
Venttiileihin kannattanee hiotuttaa ne kulmat, mitkä mainitaan esim. tuossa david widardin ohc oppaassa?

Mitäs mieltä tämmösestä nokasta? Itse haluan moottorista mahdollisimman vääntävän ja en aio yli 6000rpm kierrättää.
http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /make/ford
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=788&sb=2
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Miten olette puhdistaneet keinuvipuakselit? Lähteekö päissä olevat plommit irti helposti ja saako uusia plommeja?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

vtormane kirjoitti:Miten olette puhdistaneet keinuvipuakselit? Lähteekö päissä olevat plommit irti helposti ja saako uusia plommeja?
Ite ostin uudet... mutta tutkin myös puhdistamista se tulppa on joku tuumainen. Sen saa sieltä irti mutta
tarvit uudet tulpat. Amerikassa sellaset tulpat oli jotain 2-3 dollarin kappale ilman posteja yms. Sitä
keinuvipua ei saa puhtaaksi vetämällä sitä jollain rättillä ja pulloharjalla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Mois »

ardhu kirjoitti:Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?
Pitää olla tommonen kaksoilaippatermari mitä tossa motonetin kuvassa ja toi laippa eli kuvassa alapäässä oleva laippa tulee auton takapäätä kohti :)http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=173
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:
ardhu kirjoitti:Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?
Pitää olla tommonen kaksoilaippatermari mitä tossa motonetin kuvassa ja toi laippa eli kuvassa alapäässä oleva laippa tulee auton takapäätä kohti :)http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=173

Ei se just niin ole mistä autosta se on.... itsellä on vissiin masseufergusonin termari ja pelannu hyvin yli 10 vuotta.... jostain kun sais uuden vielä.... varastoon.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja ardhu »

ardhu kirjoitti:Heipparellaan teille vain!

Osaakos joku fiksu ja filmaattinen sanoo mikä kierre on colognen vedenlämpöanturissa?

Tulossa VDO lämpömittari ja pitäs osaa tilaan oikee. :kalja:

Ja yks hölmö kymysys, miten päin termari tulee?
Kiitti mois ja vermillion.

Anturin kierre taitaa olla m10x1
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Se kierre tosiaan oli joku tiheä... en muista sitä anturin jengan tiheyttä... itse piti teettää sellainen sovike... kun toi mun ruiskun mukana tullu anturi oli jotain koko M8x1,25.... joten ei se sinne käyny.
M12 tai M10 se oli mutta tiheyttä en muista joku ihmeellinen 1 tai 1,25 se tiheys.

Ps älä laita liian kuumaa termaria.... 87 on ihan maximi... oon vaan nähny jonkun laittavan 92 termaria
sellasta ei kannata tehdä..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Janki »

Kysynpä tässä samassa topikissa tuosta moottorista. Kun rupesi käymään epätasaisesti ja nykii pintakaasulla ajettaessa. Kiihdyttäessä ei yhtään. Paikallaan jos kaasun painaa pohjaan niin ikään kuin tukehtuu ja herää sitten.
Uudet tulpat, johdot, puola, virranjakaja, jakajan kansi, pyörijä, kärjet ja kaasarissa uudet tiivisteet. Venttiilitkin säädin. Näillä ei vaikutusta.
hamis
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja hamis »

Kaasarin putsaus varmaan edessä.
Vastaa Viestiin