2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Samu »

vois olla suuttimistakin kiinni? itellä 1.6:ssa kakkosen webru ilman mitään suutinten vaihtoja ja muuten käy/kävi ehjänä ihan ok, mutta kun polkasee kaasua reippaammin niin tulee semmonen välitukehtuminen.
tosin mulla pitäis vaihtaa koho ja korjaussarja kun edelliset kalvot oli jotain kiina schaibaa vaikka ostin freetechnicsiltä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Janki »

Kaasarin putsaus paineilmalla auttoi. Puhistin sen jo alkujaan mutta oli näköjään vanhasta tiivisteestä pala irronnut ja tukkinut röörin osittain.
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Tossa kattelin 2,6:n alakertaa, niin huomasin että männät jää 1mm alle kansitason? Onko tää ihan normaalia.
Lohkossa merkinnät UYC ja -72. Männät näkyy olevan mahlen 90,49mm ja puristuskorkeutta n.40mm.
kampuran kaulat on 0.20 alikoossa.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Mois »

96taunus kirjoitti:Tossa kattelin 2,6:n alakertaa, niin huomasin että männät jää 1mm alle kansitason? Onko tää ihan normaalia.
Lohkossa merkinnät UYC ja -72. Männät näkyy olevan mahlen 90,49mm ja puristuskorkeutta n.40mm.
kampuran kaulat on 0.20 alikoossa.
2.6 matalapuristeiset männät on aika lähelle tommosella puristuskorkeudella, mut noi männät saattaa olla niin sanotut "Kupla Volkkarin" Mahlet ja ne on kans puristuskorkeudeltaan tota luokkaa. Mul on yks porattu lohko minkä mukana tuli uudet tommoset Mahlen männät.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Eikös noi kuplan männät oo 22mm tapilla? tässä on kyllä 24mm,
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Mois »

96taunus kirjoitti:Eikös noi kuplan männät oo 22mm tapilla? tässä on kyllä 24mm,
Joo, on ne. Mul on kiertokanget "holkitettu" 22mm pronssipuslilla.
Mul on yhet uudet STD kokoset 2.6 männät ja niissä on puristuskorkeus 40mm, just tarkistin.

Korkeapuristeisissa 2,6 männissä on puristukorkeus 40,60mm.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Eli jäis kuitenkin ainakin sen puoli milliä alle kansitason jos olis korkeepuristeinen.
Mikähän noitten kuplan holkkien ulkohalkaisija on? Ei taida ihan heittämällä sopia fordim veiviin, Toisaalta tollahan vois saada vähän lisää ruttua jos kangen päässä on varaa työstää.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on uusia OHC:n matalapuristeisia mäntiä ylimääräsenä jos joku tarvii, niissä olis puristuskorkeus aika sopiva 2.6 koneeseen. STD kokoa, eli onkohan ne jotain 90,73mm tai jotain sinnepäin halkaisijaltaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Kuinkas noi alkuperäset nokka kepit on kovetettu, ja mitähän ainetta ne mahtaa olla?
Jos tollasia hiottuja joskus käyttäis lämpökäsittelyssä niin olis hyvä olla tiedossa.
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Nyt olis taas ihmettelyn aika :oops:
runkolaakereissa on seuraavat merkinnät:
Clevite 157
0,010 3L (0,254mm)
MB-2350 AL
Minkähän laitteen laakerit mahtaa olla? vai onko ihan tähän kuuluvat.

Kiertokangen laakereissa tämmöset:
Glyco
2-84
0,020"US (0,508mm)
01-2185
Olisko nää jostain 1,2 1,5 1,7 fordista, mutta mistä? Nää tiedot tuli kuukkelilla vastaan :P
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja duster73 »

ainakin samat laakerit käy v-4 ja v-6 moottoriin.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

juu mä ostin jonkun V4 laakereita, käy tohon 2.8 koneeseen oisko ollu 1.7 V4 tai joku semmonen... glyco valmistaja.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:juu mä ostin jonkun V4 laakereita, käy tohon 2.8 koneeseen oisko ollu 1.7 V4 tai joku semmonen... glyco valmistaja.
Samoja laakereita tosiaan V4 ja V6 koneissa. V4 koneissa vaan yks runkolaakeri vähemmän. Runkolaakerien päittäislaakereissa eroa eri vuosmalleissa, on kiinteillä sekä irtonaisilla päittäislaakereilla olevia moottorinlohkoja.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja duster73 »

mullakin on caprin moottoriin 2,3-litraisen tiivistesarja ja nelosen laakerit.on siis 2,6-litrainen pata...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: 2.6 v6 Remppaus ja viritys

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Taisin esittää kysymykseni vähän huonosti. Tarkoitin sitä että onko noi kyseiset alikoot ihan normi setit, vai onko ne ranetettu jostain muusta koneesta? V-koneissa tietty on samat mutta entäs oharit/kentit ja sitten on vielä se pinto nelkku.
Vastaa Viestiin