2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Kyl mun autoista on inssi aina ite säätäny valot katsastuksessa, jos on jotain sanomista säädöissä ollu. :)
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mulla oli kerran parkkivalo pimee, niin inssi takoi nyrkillä sitä valoo nii se sytty, tokas vaan ett "ei ne näis vanhois ikinä rikki oo oikeesti" :D
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jokos se sun 2.6 kone käy ja kukkuu???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Huhuu, taitaa intti viedä kaiken ajan?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Juu inttipelleily häirittee aika pahast tanetoimintaa :D Mut kone käy ja kukkuu, oon jo vähän päälle tonnin ajellukki. ei oo iha priima säädöissä vielä, ite säätäny korvakuulolta :) Pitäis penkkiin viedä säädettäväks täs jossain vaiheessa. muuten rupee olee aika valmis peli, kylkiputket hörähtää...
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Nyt täytyy päivitellä tanarin flektiä, ei tunnu toi kiintee propelli riittävän kaupunkiajos. Eli sähköflekti tonne syylärin etupuolel pitäis saada, minkäs kokosia ootte saanu sinne mahtumaan ja mistä hankittu? Sitte toine ongelma on että kaasarista haihtuu bensat johonki. Kun on yönyli seisonu ni saa starttaa aika pitkää ennenku lähtee. Mul on filterking paineen säädin, mekaaninen pumppu ja 38 weber. Mistähä vois kiikastaa ettei bensat pysy kaasaris? bensapumppuki on iha uus.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

FoorttiFani kirjoitti:Eli sähköflekti tonne syylärin etupuolel pitäis saada,
Miksi ei taakse ? ei jarruttas ajoviimaakaan sit niin paljoo.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

siel on nii ahdasta :D Mul on tos granun syyläri ja se on aika paljon lähempänä konetta ku orkkis
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mulla oli 2kpl 230mm puhaltimia etupuolella. Tosin mulla oli myös ne kaikki pellit leikelty pois sieltä kun oli scorpion syyläri..
Mutta ne flektit on jouten tossa ja niissä on kiinni jonkunnäkönen teline millä ne oli kopassa kiinni. kesän ajettu. privaa jos kiinnostaa..
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

kyl taidan kumminki laittaa yhen vaa etee, tulee nii ahdast tonne koneenpuolel muuten. Motonetist noit vissiinkin saa?
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo, sieltä mä hain kans. noi pienemmät makso muistaakseni viidenkympin korvilla kappale. Isommat enemmän.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kattelin tuolta et Fordin 289 V8:n kiertokangilla saattais saada 2.6 koneeseen noi 39.6mm puristuskorkeudella olevat Mahlet aika kohilleen dekkikorkeuden suhteen???

Mul pitäis olla semmoset kiertokanget yhestä Mussen koneesta, pitääkin tutkia asiaa!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Sulla on 2.6 tekeillä vai? laita 2.8 kampura ni sopii mahlet paremmi :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:Sulla on 2.6 tekeillä vai? laita 2.8 kampura ni sopii mahlet paremmi :)
Onhan se ollu tekeillä jo vuosia :D

Kumpas kampura siin sun konees on?

Jenkeist sais 0,75mm ylikoossa olevat männät joissa on puristuskorkeus 40,5mm eli vaan 0,1mm matalammat ku originaalit 2.6 männät.
Maksais jotain 350€ veroineen...

Mittailin Mustangin veivejä ja niis on se "laakeripesä" ~0,25mm isompi ku Colognes.. Ne ois melkee millin pidemmät ku Colognen veivit.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Hatusta muistellen se mussen veivi on 5.2" ja toi colognen veivi on 5.14" pitkä.
Vastaa Viestiin