2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja kankkis »

mulle tuli mellingi racersplacen kautta
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

kankkis kirjoitti:mulle tuli mellingi racersplacen kautta
How much???
Mul on Melling, mut huomasin et se on ihan "normi" pumppu eikä mikään High Volume pumppu eli tyyppi on pelkkä M-87.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Tilataanko Mois kimppaan mellingin pumput? :lol: Tuolta racers placelta sais juu kun se toimittaa summitilta.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:Tilataanko Mois kimppaan mellingin pumput? :lol: Tuolta racers placelta sais juu kun se toimittaa summitilta.
Kysy ekaks hinta?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

joop, soittelen huomenna sinne jos muistan.
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mois kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:Tilataanko Mois kimppaan mellingin pumput? :lol: Tuolta racers placelta sais juu kun se toimittaa summitilta.
Kysy ekaks hinta?
Mä ostin sieltä ja mulle se sano että suunnilleen saman maksaa euroissa kun tuolla summitin sivuilla dollareissa. Taisi se lopulta olla hivenen enemmän.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

okkei, summitilla näkyy olevan 83 dollaria hinta. Eli jossain siinä kieppeillä hinta pyörii. Tilaanko 2 kpl noita, mois?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Granadan korjausoppaasta löyty runkolaakereiden "sallitut" välykset: Main bearing clearance 0.006 to 0.064 mm
Eli toi sama välys myös kiertokankien laakereilla.
Onkos noista korjausoppaan arvoista eriäviä mielipiteitä???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Ihan OT:na, et mihin te oikeen tarviitte noita hv pumppuja vakio(?) koneissa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ja mä olisin huolestunut noiden "Amerikan herkkuosien" laadusta.
Esimerkkinä öljypumpun käyttöakseli.
Se on satavarmasti tehty Kiinassa.
Itse pyrkisin ostamaan Hopan akselin tai käyttämään alkuperäistä.
99,99 prosentin varmuudella se Kiinan heavy duty akseli on heikompi
kuin alkuperäinen.

Mulla on huonoja kokemuksia V6 moottorin
jälkituotanto keinuvipuakseleista.Muovailuvahasta tehtyjä.
Ei ole alkuperäisen Hopan akselin voittanutta.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Jari H kirjoitti:Ihan OT:na, et mihin te oikeen tarviitte noita hv pumppuja vakio(?) koneissa.
Samaa olen miettinyt, syö tehojakin jonkun verran hd-pumppu
Sedan GT '73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:Ihan OT:na, et mihin te oikeen tarviitte noita hv pumppuja vakio(?) koneissa.
No jos ei kerran tarvi kevyesti viritetyssä, niin laitan sitte ton vakio Mellingin kiinni :D Säästää siinäkin rahat johonkin muuhun osaan...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Tuli tossa vtormanen kanssa puheeks kierrostenrajoitin. Että vois semmonenkin olla ihan hyvä varmistus ettei jenkat karkaa. Miten tommoseen vakioon kärjettömään sytkäsysteemiin saisi rajottimen värkättyä?
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

FoorttiFani kirjoitti:Tuli tossa vtormanen kanssa puheeks kierrostenrajoitin. Että vois semmonenkin olla ihan hyvä varmistus ettei jenkat karkaa. Miten tommoseen vakioon kärjettömään sytkäsysteemiin saisi rajottimen värkättyä?
sierran pyörijä jakajaan ni sulla on rajoitin 6400rpm (muistaakseni) maksaa ehkä kympin.. :)
vai eiks sovi kierrosluku?
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

aijaha :D no se olis juur passeli kierrosluku. Ei näitä paljoo enempi vissiin raaski kierrättää vaikka arpin pultit kankiin tuleekin. Tiiätkö vielä tarkemmin kummonen tuo pyörijä olis? Minkävuotisesta ja mistä koneesta, ruiskukone kenties?
Vastaa Viestiin