No niin, kun ens kesänä tod.näk jäis toi 182hp 2.3tic kone nurkkiin, niin jossei tietoa löydä tän piristämisestä ni aina o sekoamisen mahdollisuus :twisted:Jari H kirjoitti:Jaa että isompaa Fordin konetta ei voi laittaa mut volgan koneen voi aina vaihtaa??AtAi kirjoitti: ni ei tarvii svenssonin konet tähä heittää.
No, käyhän se tietysti niinkin
1.3 ohc voimakoneen piristys.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
kaikkee kivaa ja kiiltävää
Korkee ja korkee, vissiin jokkiskoneeseen tarkotettuja, mutta oli se marteliuksenkin listassa oleva 4-1..Drifter_ kirjoitti:Joo näyttää tosi hyvältä, toi vaan nähtävästi parempi jollekki tosi korkee viritteiselle koneelle kun 4-1 ja aika pitkä. 4-2-1 sarja varmasti parempi kun ei kovin suuria tehon nostoja olla tekemässä. Ainaki mun tietääkseni
Kyselen taas kauheesti näistä vaparihommista, kun tosiaan viimeset parivuotta taas noita turpo-iisakinkirkkoa väsänny. Jos sen sais muutoskatsastettua ja vuosikatsastettua marraskuussa, niin sit olis aikaa piristellä taunusta.
Ja se miksi tosiaan haluan piristää 1.3sta enkä vaihtaa on se kun tuo nyt kuitenkin on tommonen eräänlainen harvinaisuus noin pienellä moottorilla. Tosiaan jos oikeesti haluaisin jonkun nato-ohjuksen niin kait sinne tulis jotain 2.0 ämpärin kokosella holsetilla, tai 2.8 V6 dubbel turbo. tai jotain sen suuntaista. Mutta tosiaan on ohjusprojekti(itseasiassa 2, toi TD, sillä jo alitettu varttimaili-ajalla tehtaan 0-100kmh aika, pitäis seuraavina vuosina mennä matalia 15s aikoja, nyt 17.6, ja sitten 360volle johon tulossa 200sx nissanin tai tojon tuplaturbokone ) jo olemassa, niin tästä vaan "orkkis"/oldschool hengessä tuneuppia. Jonnekkin 100hp seudulle kun sitten lopulta pääsis...
kaikkee kivaa ja kiiltävää
No isommat venttiilit ja joku säädettävä nokkapyörä
tai venat muuten vaan oikean mittasiksi,se kärjetön sytkä
ja puristuksia jollain keinoin lisää sekä tuo putkisto tietysti..
vauhtipyörän kevennys ja mikälie sopiva kaasari jatkeeksi.
Välitykset ja paino toki auttaa suuntaan tai toiseen.
Ei kai vaparille paljon tuon kummempia auta laittaa.
tai venat muuten vaan oikean mittasiksi,se kärjetön sytkä
ja puristuksia jollain keinoin lisää sekä tuo putkisto tietysti..
vauhtipyörän kevennys ja mikälie sopiva kaasari jatkeeksi.
Välitykset ja paino toki auttaa suuntaan tai toiseen.
Ei kai vaparille paljon tuon kummempia auta laittaa.
Taunus Maximus =)
hmm, eli hengitys paranis, tarvii sipasta vaan vähän kannesta et purit pysyy kohillaan, mut se mietityttää et onko siin kannes palotilan suurin halkaisija = sylinterin halkaisija, koska siinä vaihees vaatii jo niin pal hommaa et helpompi/järkevämpi/halvempi on kairata tota 1.3 kantta.Jari H kirjoitti:1.6:ssa on isommat venttiilit, kanavat ja palotilat.
Et hommia riittää.
kaikkee kivaa ja kiiltävää
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
mutta toi onki ihan eri asia ku laittaa 1.6 kansi 1.3 lohkoon,muistelisin että 1.6 kannessa on palotilanhalkaisija jonninverran isompi ku 1.3 mäntä..... mut voiha mä mitata sen pahvin..Janzamar kirjoitti: 1.3 kantta käytetyn 1.6 päällä
muistelen myös että 1.3 pahvissa ne reijät ei oo täysin pyöreet vaan palotilan muotoset...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Mä luulen että pääsuuttimet on siellä 130-140 1.6 kanssa ja 140-150 2L kanssa.AtAi kirjoitti:Dgv:stä:
minkä kokosia suuttimia työ ootte 1.6sessa käyttäny?
Samoja ku 2.0ssa?
Kaveri vaa tarinoi et 1.2 ladas käytetään samoja ku 2.0volvos, mut fjord ei taida olla noi rikasseos-moottori
Riippuu tietysti nokasta ja muista jutuista..