1.3 ohc voimakoneen piristys.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

AtAi
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Syys 2009, 06:25
Paikkakunta: RaisioCity

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Jari H kirjoitti:
AtAi kirjoitti: ni ei tarvii svenssonin konet tähä heittää.
Jaa että isompaa Fordin konetta ei voi laittaa mut volgan koneen voi aina vaihtaa??
No, käyhän se tietysti niinkin :)
No niin, kun ens kesänä tod.näk jäis toi 182hp 2.3tic kone nurkkiin, niin jossei tietoa löydä tän piristämisestä ni aina o sekoamisen mahdollisuus :twisted:
kaikkee kivaa ja kiiltävää
AtAi
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Syys 2009, 06:25
Paikkakunta: RaisioCity

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Drifter_ kirjoitti:Joo näyttää tosi hyvältä, toi vaan nähtävästi parempi jollekki tosi korkee viritteiselle koneelle kun 4-1 ja aika pitkä. 4-2-1 sarja varmasti parempi kun ei kovin suuria tehon nostoja olla tekemässä. Ainaki mun tietääkseni :P
Korkee ja korkee, vissiin jokkiskoneeseen tarkotettuja, mutta oli se marteliuksenkin listassa oleva 4-1..

Kyselen taas kauheesti näistä vaparihommista, kun tosiaan viimeset parivuotta taas noita turpo-iisakinkirkkoa väsänny. :lol: Jos sen sais muutoskatsastettua ja vuosikatsastettua marraskuussa, niin sit olis aikaa piristellä taunusta.

Ja se miksi tosiaan haluan piristää 1.3sta enkä vaihtaa on se kun tuo nyt kuitenkin on tommonen eräänlainen harvinaisuus noin pienellä moottorilla. Tosiaan jos oikeesti haluaisin jonkun nato-ohjuksen niin kait sinne tulis jotain 2.0 ämpärin kokosella holsetilla, tai 2.8 V6 dubbel turbo. tai jotain sen suuntaista. Mutta tosiaan on ohjusprojekti(itseasiassa 2, toi TD, sillä jo alitettu varttimaili-ajalla tehtaan 0-100kmh aika, pitäis seuraavina vuosina mennä matalia 15s aikoja, nyt 17.6, ja sitten 360volle johon tulossa 200sx nissanin tai tojon tuplaturbokone :lol: ) jo olemassa, niin tästä vaan "orkkis"/oldschool hengessä tuneuppia. Jonnekkin 100hp seudulle kun sitten lopulta pääsis...
kaikkee kivaa ja kiiltävää
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No isommat venttiilit ja joku säädettävä nokkapyörä
tai venat muuten vaan oikean mittasiksi,se kärjetön sytkä
ja puristuksia jollain keinoin lisää sekä tuo putkisto tietysti..
vauhtipyörän kevennys ja mikälie sopiva kaasari jatkeeksi.
Välitykset ja paino toki auttaa suuntaan tai toiseen.
Ei kai vaparille paljon tuon kummempia auta laittaa.
Taunus Maximus =)
AtAi
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Syys 2009, 06:25
Paikkakunta: RaisioCity

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Sitten kun kaveri saa 1.6OHCn avattua niin pitää käskee laittaa kansi hyllyyn, jos se vaikka menis tohon jännän kivasti, luulis olevan isommat venat, en tosin jaksanu vielä googlella varmistaa.
kaikkee kivaa ja kiiltävää
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

1.6:ssa on isommat venttiilit, kanavat ja palotilat.
Et hommia riittää.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
AtAi
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Syys 2009, 06:25
Paikkakunta: RaisioCity

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Jari H kirjoitti:1.6:ssa on isommat venttiilit, kanavat ja palotilat.
Et hommia riittää.
hmm, eli hengitys paranis, tarvii sipasta vaan vähän kannesta et purit pysyy kohillaan, mut se mietityttää et onko siin kannes palotilan suurin halkaisija = sylinterin halkaisija, koska siinä vaihees vaatii jo niin pal hommaa et helpompi/järkevämpi/halvempi on kairata tota 1.3 kantta.
kaikkee kivaa ja kiiltävää
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

En tiedä mites menee mutta on muistikuvaa että olisin kuullut
1.3 kantta käytetyn 1.6 päällä siinä missä 1.6 kantta 2.0 päällä
eli voishan tuo ehkä osua kohdalleenkin.
Taunus-sällihän tais kaupata kannentivaria tuohon tonnikolmoseen,olisko mittoja?
Taunus Maximus =)
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Janzamar kirjoitti: 1.3 kantta käytetyn 1.6 päällä
mutta toi onki ihan eri asia ku laittaa 1.6 kansi 1.3 lohkoon,muistelisin että 1.6 kannessa on palotilanhalkaisija jonninverran isompi ku 1.3 mäntä..... mut voiha mä mitata sen pahvin..
muistelen myös että 1.3 pahvissa ne reijät ei oo täysin pyöreet vaan palotilan muotoset... :roll:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
AtAi
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Syys 2009, 06:25
Paikkakunta: RaisioCity

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Dgv:stä:
minkä kokosia suuttimia työ ootte 1.6sessa käyttäny?
Samoja ku 2.0ssa?
Kaveri vaa tarinoi et 1.2 ladas käytetään samoja ku 2.0volvos, mut fjord ei taida olla noi rikasseos-moottori :lol:
kaikkee kivaa ja kiiltävää
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

AtAi kirjoitti:Dgv:stä:
minkä kokosia suuttimia työ ootte 1.6sessa käyttäny?
Samoja ku 2.0ssa?
Kaveri vaa tarinoi et 1.2 ladas käytetään samoja ku 2.0volvos, mut fjord ei taida olla noi rikasseos-moottori :lol:
Mä luulen että pääsuuttimet on siellä 130-140 1.6 kanssa ja 140-150 2L kanssa.
Riippuu tietysti nokasta ja muista jutuista..
Jarno78
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 20:32

Viesti Kirjoittaja Jarno78 »

Saako tuota putkistoa mistään suomesta mistä oli kuva ? Mullakin 1.3 ohc taneli ja eikä hinkua isompaa, kun aika harvinainen värkki on.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jos ja kun arvostat Taunus yksilösi
harvinaisuutta,niin älä asentele siihen
mitään esim. tarvike putkihässäköitä.

Tuollaiset ovat alkuperäisenä aina
arvostetumpia.

Räpellys poikaporukka viriviri Taunuksia
löytyy kyllä riittämiin,jos rakennella haluaa :wink:
Jarno78
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 20:32

Viesti Kirjoittaja Jarno78 »

Niin sekin on totta :)
Vastaa Viestiin