2.3L V6 Sytytysjärjestys?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.3L V6 Sytytysjärjestys?
sytytysjärjestys hukassa. kummalta puolelta konetta se luetaan yms. kertokaa.
ja jos joku tietää niin meneekä 2.0L V6 virranjakaja 2.3L V6 seen.
kiitos jo etukäteen.
ja jos joku tietää niin meneekä 2.0L V6 virranjakaja 2.3L V6 seen.
kiitos jo etukäteen.
Ford Taunus -74 2.3L V6
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Käynti voisi olla varsin jännän kuuloinen jos vetäisi ensin toisen rivin tyhjäksi ja sitten toisen tyyliin 123-456.
Ne numerot on siis ihan oikein ja nyt kun asetat virranjakajan oikeaan asentoon, aloitat ykkössylinteristä, seuraava on lohkon toisella puolella oleva nelonen, sitten tulee lohkon toisella puolella oleva kakkonen jonka jälkeen iloisesti pompataan lohkon toiselle puolelle vitoseen. Nyt vedetään henkeä pitkän lauseen vuoksi. Ja tästä kun on selvitty mennään taas apparin puolelle ja kolmoseen ja sieltä sitten gasellin lailla kutoseen. Tuossa järjestyksessä kun alat piuhoja vedellä jakajasta tulpille niin eiköhän se sillä ala rokkaamaan.
Järjestys siis 1-4-2-5-3-6 kuten olikin jo kerrottu. 123 vasemmalla 456 oikealla eli kuskin puolella.
Ja kyllä sen kuulee jos ristiin menee, ole huoletta.
Ne numerot on siis ihan oikein ja nyt kun asetat virranjakajan oikeaan asentoon, aloitat ykkössylinteristä, seuraava on lohkon toisella puolella oleva nelonen, sitten tulee lohkon toisella puolella oleva kakkonen jonka jälkeen iloisesti pompataan lohkon toiselle puolelle vitoseen. Nyt vedetään henkeä pitkän lauseen vuoksi. Ja tästä kun on selvitty mennään taas apparin puolelle ja kolmoseen ja sieltä sitten gasellin lailla kutoseen. Tuossa järjestyksessä kun alat piuhoja vedellä jakajasta tulpille niin eiköhän se sillä ala rokkaamaan.
Järjestys siis 1-4-2-5-3-6 kuten olikin jo kerrottu. 123 vasemmalla 456 oikealla eli kuskin puolella.
Ja kyllä sen kuulee jos ristiin menee, ole huoletta.
Tuo kampiakselin muoto kiinnostais. Koska normaalisti (Boschin autoteknillinen käsikirja) V6-koneen sytytysjärjestys ois joko 1-2-5-6-4-3 tai 1-4-5-6-2-3. Ja sytytysväli on 120 astetta. Eipä tuota muuten, mut teen Colognen V6-moottorista koululle harjotustyötä polttomoottoristaPaussi kirjoitti:tämä kuva on auttanut minua joskus SYTKÄ
Kone kuvattu ylhäältä päin ja luonnollisesti jakaja jää taakse.
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
no tiiäkkö kuinka paljon 2.0 ja 2.8 koneitten jakajien ennakot eroaa toisistaan ku oon alkanu epäileen että tuo mun kakslitrasessa oleva 2.8 koneen jakaja ei oikeen ennakot osu kohilleen.gepardi kirjoitti:Vilkaiseppas sitä imaria tarkemmin. Siellä on joitakin numeroita
2.3:n jakaja passaa. Keski- ja alipaine-ennakkokäyrät poikkeavat hieman, mutta eivät paljoa.
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite