2.3L V6 Sytytysjärjestys?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

mmph
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:43
Paikkakunta: Loimaa

2.3L V6 Sytytysjärjestys?

Viesti Kirjoittaja mmph »

sytytysjärjestys hukassa. kummalta puolelta konetta se luetaan yms. kertokaa.
ja jos joku tietää niin meneekä 2.0L V6 virranjakaja 2.3L V6 seen.

kiitos jo etukäteen. :D
Ford Taunus -74 2.3L V6
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Vilkaiseppas sitä imaria tarkemmin. Siellä on joitakin numeroita :wink:

2.3:n jakaja passaa. Keski- ja alipaine-ennakkokäyrät poikkeavat hieman, mutta eivät paljoa.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

142536 ykköseltä myötäpäivään.
Taunus Maximus =)
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Imusarjassa on numerot .

Mutta edestäpäin kun katsot niin ykkösestä kolmeen ovat pytyt vasemmalla puolella edestä taakse, 4-6 sitten kuskin puolella edestä taakse luettuna.
Sedan GT '73
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Käynti voisi olla varsin jännän kuuloinen jos vetäisi ensin toisen rivin tyhjäksi ja sitten toisen tyyliin 123-456.

Ne numerot on siis ihan oikein ja nyt kun asetat virranjakajan oikeaan asentoon, aloitat ykkössylinteristä, seuraava on lohkon toisella puolella oleva nelonen, sitten tulee lohkon toisella puolella oleva kakkonen jonka jälkeen iloisesti pompataan lohkon toiselle puolelle vitoseen. Nyt vedetään henkeä pitkän lauseen vuoksi. Ja tästä kun on selvitty mennään taas apparin puolelle ja kolmoseen ja sieltä sitten gasellin lailla kutoseen. Tuossa järjestyksessä kun alat piuhoja vedellä jakajasta tulpille niin eiköhän se sillä ala rokkaamaan.

Järjestys siis 1-4-2-5-3-6 kuten olikin jo kerrottu. 123 vasemmalla 456 oikealla eli kuskin puolella.

Ja kyllä sen kuulee jos ristiin menee, ole huoletta. :wink:
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Tuota noin, onko kellään kuvaa kampiakselista? Tuo sytytysjärjestys kuulostaa aika oudolta, jos kampiakseli on perusmallinen 60 asteen V6 kampura.
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

tämä kuva on auttanut minua joskus SYTKÄ

Kone kuvattu ylhäältä päin ja luonnollisesti jakaja jää taakse.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Paussi kirjoitti:tämä kuva on auttanut minua joskus SYTKÄ

Kone kuvattu ylhäältä päin ja luonnollisesti jakaja jää taakse.
Tuo kampiakselin muoto kiinnostais. Koska normaalisti (Boschin autoteknillinen käsikirja) V6-koneen sytytysjärjestys ois joko 1-2-5-6-4-3 tai 1-4-5-6-2-3. Ja sytytysväli on 120 astetta. Eipä tuota muuten, mut teen Colognen V6-moottorista koululle harjotustyötä polttomoottorista 8)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

tommonenhan se on.

Kuva
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Kiitokset Luhtikselle! Eli siis tossa on 1 ja 4 välillä 120 astetta, 4 ja 2 välillä 120 astetta, 2 ja 5 välillä 120 astetta, 5 ja 3 välillä 120 astetta, ja tietenki 3 ja 6 välillä 120 astetta, eli kokonaisuus kaks työkiertoo eli 720 astetta..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

gepardi kirjoitti:Vilkaiseppas sitä imaria tarkemmin. Siellä on joitakin numeroita :wink:

2.3:n jakaja passaa. Keski- ja alipaine-ennakkokäyrät poikkeavat hieman, mutta eivät paljoa.
no tiiäkkö kuinka paljon 2.0 ja 2.8 koneitten jakajien ennakot eroaa toisistaan ku oon alkanu epäileen että tuo mun kakslitrasessa oleva 2.8 koneen jakaja ei oikeen ennakot osu kohilleen.
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vastaa Viestiin