solexin säätö

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

temex
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 10:16
Paikkakunta: kitee
Viesti:

solexin säätö

Viesti Kirjoittaja temex »

joo kun mulla on tuo solexin 35/35 eeit mut ei taho saada sitä säädettyyn kierrosta ottaa ja auto kulkee moiteitta tyhjäkäyntiä ei oikein saa säädettyyn että kävis kunnollaan seos ruuvit on. 5 kierrosta auki ja se takinmainen säätö ruuvi kiinni ja se keskinmäinen ei niillä tunnu olevan mitään merkitystä.. varmaan weberi pitäis ostaa.. en tiedä vaikuttaako se paljoa kun kone on 2.3 v6 yli kokoon porattu..?
taunus 2d 2.3 gxl -73 hilpeä härkä
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Ota nyt ensimmäiseksi selville mikä EEIT se on?

Asiasta on paljon puintia mm. täällä:
Tiedostoja: Tekniikkatiedostot

veeqs:n galleria

Keskutelua 1

Keskustelua2

Yllättävän paljon löytyy kun käyttää Haku-toimintoa
Sedan GT '73
automaattiseppä
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Mulla on useempikin eeit ollu.ja kaikki fordin huoltoohjeet ja neuvot.Ja ensimmäistäkään en ole saanu täysin toimivaks.Paat suosiolla sen 38/38 weberin.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyl mul ainakin pelas ihan hyvin just toi 35/35 EEIT. Oli ekaks 2.3 V6 koneessa ja sit laitoin saman kaasarin 2.0 OHC:hen ja pelas siinäkin ihan hyvin samoilla suuttimilla.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

solex

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no mäkin ostin jo 3:nen 38/38 kun ei vielä mitään ongelmia ole niiden kanssa ollut,eka kertaa tosin laitan sen 2,8l v6:seen,jossa joku viri nokka,eli ei varmuutta riittääkö syöttö,kaasutin expert suositteli jo käyttämään 2:kaasaria,no kokeilen kuitenkin,kun nykyisessä ei ole ollenkaan ryyppy läppiä,ja kestää pitkään ennenkuin kestää ottaa kierroksia...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Re: solexin säätö

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

temex kirjoitti:joo kun mulla on tuo solexin 35/35 eeit mut ei taho saada sitä säädettyyn kierrosta ottaa ja auto kulkee moiteitta tyhjäkäyntiä ei oikein saa säädettyyn että kävis kunnollaan seos ruuvit on. 5 kierrosta auki ja se takinmainen säätö ruuvi kiinni ja se keskinmäinen ei niillä tunnu olevan mitään merkitystä.. varmaan weberi pitäis ostaa.. en tiedä vaikuttaako se paljoa kun kone on 2.3 v6 yli kokoon porattu..?

Onko varmasti kaasarissa ongelmat,ettei sytkän puolella?
Jakajan kannen hiilet tai niitten kuluminen saattaa jättää
tuhannen kiekkaa yläpäästä pois..kokemusta on.
Taunus Maximus =)
temex
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 10:16
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja temex »

ei ole sytkän puolella mitään häikkää kärjetön on ja virranjakajan koppa uusi myös pyörijä ja johdot kyl se kaasuttimessa on vika imuvuotoja ei ole.. myöskään tuo solexi pitäis heittää hevon vittuun ja weberi hommata.. eipä tuota autoa jouda muutenkaan enää laittamaan kun opiskelut alkaa etempänä..
taunus 2d 2.3 gxl -73 hilpeä härkä
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ei noi solexit sen huonompia ole kun weberitkään...
hyvin porskuttaa..

milläs ootte putsaillu noita hapettumia ym. pois??
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Joo kyllä solexin saa säätöihin jos läppäakselit ei klappaa.
Sedan GT '73
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Millä tavalla se käy huonosti tyhjäkäyntiä?
Epätasaisesti varmaankin, mutta meinaako se sammua vai laukkaako se tarpeettoman kovilla kierroksilla, vai miten?
Jos seosruuvit on 5 kierrosta auki, niin voisi kuvitella että se saa tarpeettomasti ilmaa jostain.
Joskus voi läppien väliset rattaat olla niin kuluneet, että toinen läppä on enemmän auki kuin toinen, jolloin se saa ilmaa liikaa, eikä säätö tahdo onnistua.
Onko siinä mitään ilmaletkuja imusarjaan, esim kampikammion tuuletus pcv-venttiiliä tms.?

Paljonko on sytkäennakkoa tyhjäkäynnillä, ettei potki vastaan?
Onko venttiilit säädetty, ettei kanna?
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Eihän vivusto jumita,elikkäs itelle käyny niin että vivusto
oli taittunut vähän väärinpäin,jumitti kiihdytyspumppua.
Jos heität kuitenkin pois niin tähtää Porvoon suuntaan :) ..
Taunus Maximus =)
temex
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 10:16
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja temex »

ei siinnä vivusto jumita joka paikan olen kahtonut missä vois olla häikkää kaikki kalvot on uusittu ne ei vuoda kyllä... pitää ilmotella jos siitä luopus... :lol:
taunus 2d 2.3 gxl -73 hilpeä härkä
Vastaa Viestiin