Sierran hammastanko?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Sierran hammastanko?

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Sopiiko Sierran tehostamaton hammastank Taunuksen kelkkaan millä opilla?
Taunus 2d -77 1.6L
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eiköhän se samalla opilla kuin tehostettukin? Mutta miksi sierran tehostamaton??
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

No kun siihen sais nopeaat sisuskalut, ja yks semmonen tanko ois nurkissa lojumassa :lol:
Taunus 2d -77 1.6L
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Okei. Mutta kaks lattarautaa vaan hitsaa etukelkkaan, niihin reiät ja mutteri taustalle. Ja siinähän se itse kiinnityksen osalta :roll: Raidetangot tarvii muokata.
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Onkohan raidetangoissa eroa pituudessa vaiko kierteessä? Ja onko nuissa hammastangoissa muuten pituuseroa kuinka paljon?
Taunus 2d -77 1.6L
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pituudessa ainakin. Suunnilleen sen verran tarvii lyhentää kuin sierran tangoissa on kierrettä. Jonka jälkeen tanko oheneekin sitten 13mm jonka takia joutuu tekemään tuumasen kierteen ja escon tuumaset raidetangon päät. Pikkasen on pidempi sierran tanko, mitattuna raidetankojen sisäpäistä, mittaa en muista.
Vastaa Viestiin