73:n sähkökuvat?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Hieman valaistusta tarvis pariin asiaan.
Tuonne startille tulee siis se akun plussakaapeli, sitten normi lattaliittimellä piuha sekä tämä "tulppa"liittimellä varustettu johto. Onkos tuo viimeksimainittu se joka ohittaa siis puolan etuvastuksen ja antaa startatessa parempaa kipinää? Vai mikä tarkoitus sillä on?
Entä onko alunperin koneen ja rungon välissä maadoituskaapelia? Nythän akulta menee suoraan koneen lohkoon kaapeli. Olikos näissä akun miinuskaapelilta sitten myös ohuempi kaapeli suoraan siinä akun vieressä pellissä kiinni?
Tuonne startille tulee siis se akun plussakaapeli, sitten normi lattaliittimellä piuha sekä tämä "tulppa"liittimellä varustettu johto. Onkos tuo viimeksimainittu se joka ohittaa siis puolan etuvastuksen ja antaa startatessa parempaa kipinää? Vai mikä tarkoitus sillä on?
Entä onko alunperin koneen ja rungon välissä maadoituskaapelia? Nythän akulta menee suoraan koneen lohkoon kaapeli. Olikos näissä akun miinuskaapelilta sitten myös ohuempi kaapeli suoraan siinä akun vieressä pellissä kiinni?
Sedan GT '73
Startilta lähtee musta johto keltasella raidalla (muistaakseni) ja menee suoraan puolan plus napaan ..tavallaan. siihen toisen plussapiuhan kanssa samaan ennen puolaa, siihen esivastus kaapelin liittimeen. Eli siis on se esivastuksen ohittava johto.Sumu kirjoitti:Hieman valaistusta tarvis pariin asiaan.
Tuonne startille tulee siis se akun plussakaapeli, sitten normi lattaliittimellä piuha sekä tämä "tulppa"liittimellä varustettu johto. Onkos tuo viimeksimainittu se joka ohittaa siis puolan etuvastuksen ja antaa startatessa parempaa kipinää? Vai mikä tarkoitus sillä on?
Entä onko alunperin koneen ja rungon välissä maadoituskaapelia? Nythän akulta menee suoraan koneen lohkoon kaapeli. Olikos näissä akun miinuskaapelilta sitten myös ohuempi kaapeli suoraan siinä akun vieressä pellissä kiinni?
Alunperin menee paksumpi maadotuskaapeli vaan akun navalta suoraan lohkoon, toinen ohuempi akulta runkopeltiin kiinni. Muita maadotuksia ei mielestäni ole.
Kiitokset. Juuri näin!Drifter_ kirjoitti:Startilta lähtee musta johto keltasella raidalla (muistaakseni) ja menee suoraan puolan plus napaan ..tavallaan. siihen toisen plussapiuhan kanssa samaan ennen puolaa, siihen esivastus kaapelin liittimeen. Eli siis on se esivastuksen ohittava johto.Sumu kirjoitti:Hieman valaistusta tarvis pariin asiaan.
Tuonne startille tulee siis se akun plussakaapeli, sitten normi lattaliittimellä piuha sekä tämä "tulppa"liittimellä varustettu johto. Onkos tuo viimeksimainittu se joka ohittaa siis puolan etuvastuksen ja antaa startatessa parempaa kipinää? Vai mikä tarkoitus sillä on?
Entä onko alunperin koneen ja rungon välissä maadoituskaapelia? Nythän akulta menee suoraan koneen lohkoon kaapeli. Olikos näissä akun miinuskaapelilta sitten myös ohuempi kaapeli suoraan siinä akun vieressä pellissä kiinni?
Alunperin menee paksumpi maadotuskaapeli vaan akun navalta suoraan lohkoon, toinen ohuempi akulta runkopeltiin kiinni. Muita maadotuksia ei mielestäni ole.
Sedan GT '73