Alkaa mennä hermot!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Alkaa mennä hermot!

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Vaihdoin viime viikolla tanariin öljyt, tulpat sekä putsarin. Kiitoksena siitä sain korkeamman käyntilämmön, kylmäkäynnistyshäiriöt, röpäävän tasakaasun sekä satunnaisen sammuilun kun tasa-ajon jälkeen sirryt tyhjäkäynnille.

Lämmöt korjaantu rikastamalla seosta. Muut viat pysyny vaikka vaihdoin vielä virranjakajan kannen, pyörijän, sytkäjohdot, kondensaattorin, kärjet sekä bensansuodattimen. Rupes kiihtymään huomattavasti ripeämmin, mutta tuo sammumisongelma jatkuu edelleen. Tyhjäkäynti meinas ennen näiden vaihtoa hiukan vaeltaa, muttei enää.

Alan olla jo hiukka epätoivoinen tän kanssa. En keksi enää mitään muuta vian aiheuttajaa kuin venttiilien säädöt tai bensapumpun rikkoontuminen. Venttiilit meinaa hiukan rallattaa nopealla joutokäynnillä, mutta alle 1000rpm ei kuulu kilinää.

Heittäkää hyviä neuvoja kehiin. Muuten alkaa taunuksen lähtölaskenta tästä perheestä.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

pakoventtiilit kantaa aika varmaan... siis jos esim. risteyksiin tultaessa sammuu ku kytkimen pistää pohjaan, lämpimänä pahempi?
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Niin kauan ku taunuksen venttiilit pitää rallatusta ylemmillä kierroksilla ni kaikki on ok, jos on hiljasta ni äkkiä säätämään :)

...mutjoo mulla oli kans nykysen värkin ostettuani hetken päästä ongelmana että auto sammuili aina ku kone lämpes, oli vissii ex omistajalta unohtunu vähä toi venttiilisuoja-aineen käyttö ni oli pakoventtiilit painunu ja rupes kantamaa lämpimänä. Säädin ne ni rupes toimii hienosti.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

[quote="Drifter_"]Niin kauan ku taunuksen venttiilit pitää rallatusta ylemmillä kierroksilla ni kaikki on ok, jos on hiljasta ni äkkiä säätämään :)

Just näin! :lol:

Omien kokemusten mukaan yleisin käyntihäiriöitten syy on kantavat pakoventtiilit,Sillllon kun vaisusti venttiilit rallattaa,niin homma toimii :wink:
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Eihän nyt vaan ole menny 1.6 ja 2.0 tulpat sekaisin, tai osa niistä?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

NGK AP6FS. Tommoset tulpat paikallaan. Olin kyllä kattovani, että kaikki olivat samanlaisia.

Oma veikkaukseni menee myös venttiileiden suuntaan. Ihmetyttää vaan kun vika tuli samantien kun suoritin tuon huollon?! Pitää tarkastaa venttiilisäädöt huomenna.
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Tomi kirjoitti:
Drifter_ kirjoitti:Niin kauan ku taunuksen venttiilit pitää rallatusta ylemmillä kierroksilla ni kaikki on ok, jos on hiljasta ni äkkiä säätämään :)

Just näin! :lol:

Omien kokemusten mukaan yleisin käyntihäiriöitten syy on kantavat pakoventtiilit,Sillllon kun vaisusti venttiilit rallattaa,niin homma toimii :wink:
VV-kaasari ulosmittaa tuonkin asian.
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Katoithan kärkivälit tulpista ennen ku ruuvasit paikoilleen...
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

En kattonu. Pitääpä muistaa seki huomenna. Kiitti vinkistä!
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

arska82 kirjoitti:En kattonu. Pitääpä muistaa seki huomenna. Kiitti vinkistä!
Juu meinaan useamman kerran on ollu "lytyssä" jotenka kärkiväli ollu pielessä...
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Säädin tänään venttiilit ja Bling! Vehkeet toimii taas! Kaikki pakoventtiilit kantoi reilusti, imuventtiilit oli suht hyvät. Joku meni vielä aavistuksen väljäks ku rupes naputtamaan, mut sammuilu loppui. Nyt rupes löytymään taas vääntöjä alhaaltakin. Kiitti vinkeistä kaikille!
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

No hyvä että pelaa,voortin tyyppivikoja ja oireitten perusteella ei välttämättä tuu ekana mieleen venttiilin säätö...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tomi kirjoitti:No hyvä että pelaa,voortin tyyppivikoja ja oireitten perusteella ei välttämättä tuu ekana mieleen venttiilin säätö...
Eihän se mikään tyyppivika ole,vaan normaali
huoltoa,mikä kuuluu kaikkiin teknisiin laitteisiin :wink:
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Mulla on hieman oharissa simmosta ongelmaa että ei meinaa lämpimänä käynnistyy. Kylmänä lähtee tosi hyvin käymään, mut sitku kone on lämmin ja koittaa starttaa ni ei hörähdäkkään. Pitää polkea reilusti kaasuu samal et lähtee. Mikähän tossakin vois olla syynä?
Vastaa Viestiin