Sivu 1/2

Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!

Lähetetty: 27 Elo 2004, 20:11
Kirjoittaja Jukkis
Eli tarina alusta: vaihdoin 2.3 v6:seen laatikon, ja sieltä löytyi aika pienennäköinen kytkin/vauhtipyöräpaketti, ilmeisesti 2-litraisen. Pistin tilalle projektin mukana tulleen hieman isomman vauhtipyörän joka sopi paikalleen ihan mainiosti ja ostin motonetistä 2.3 kytkimen joka sopi vauhtipyörään ihan mainiosti. Nyt on kuitenkin niin, että startin hammasratas ylettyy vain niukin naukin vauhtipyörän hammaskehälle, niin että rutina käy, mutta kone ei pyöri.

Eli: aavistaako joku että mikä {[$€][@ se vauhtipyörä oikein on minkä sinne pistin, ja ylettyykö joku startti sinne? Joka paikassa myydään kuitenkin yhtä ja samaa starttia 2.0 - 2.8 litrasille.

Ehkä se oli scorpion 2.9 vauhtipyörä..?

Startin osanumero on: 0 001 208 050 ja se on kirjojen mukaan yhteensopiva numeron: 0 001 108 050 kanssa, mitä tarjotaan 2.3:seen noin normaalisti.


Apua, auttakaa! Pelastakaa taunus lekalla suoritettavalta paalaukselta!

Lähetetty: 27 Elo 2004, 22:08
Kirjoittaja Taneli
Ootko satavarma et solenoidi "vetää"täydellisesti ? :?:

Lähetetty: 27 Elo 2004, 23:36
Kirjoittaja Antti
Älä vajoa synkkyteen! Taivaspaikka on kuitenkin jo Fordin myötä saavutettu! :D

Lähetetty: 27 Elo 2004, 23:49
Kirjoittaja Jukkis
Taneli kirjoitti:Ootko satavarma et solenoidi "vetää"täydellisesti ? :?:
Joo, on testattu startti irrallaan autosta, ja kun tönärillä mittailee startin aukosta niin senkään mukaan toi startti ei voi ylettyä, eli vauhtipyörä on se mikä kusee.

Re: Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!

Lähetetty: 27 Elo 2004, 23:53
Kirjoittaja Mois
Jukkis kirjoitti:Eli tarina alusta: vaihdoin 2.3 v6:seen laatikon, ja sieltä löytyi aika pienennäköinen kytkin/vauhtipyöräpaketti, ilmeisesti 2-litraisen. Pistin tilalle projektin mukana tulleen hieman isomman vauhtipyörän joka sopi paikalleen ihan mainiosti ja ostin motonetistä 2.3 kytkimen joka sopi vauhtipyörään ihan mainiosti. Nyt on kuitenkin niin, että startin hammasratas ylettyy vain niukin naukin vauhtipyörän hammaskehälle, niin että rutina käy, mutta kone ei pyöri.
Ei sun auta kun ostaa uus 2 litrasen kytkin ja laittaa se vanha vauhtipyörä takasin. Varmasti ei luista kytkin sillä 2 litrasenkaan kytkimellä (sama kun 2.0 OHC:ssä) ja kone on kierrosherkempi, kun vauhtipyörä on kevyempi? :D
T:Simppa

Lähetetty: 28 Elo 2004, 00:05
Kirjoittaja Mois
Mulla oli monta vuotta 2 litrasen vauhtipyörä 2.3:n perässä. Vaihdoin sitten jossain vaiheessa 1.7 litrasen V4 Transitin vauhtipyörän. Se oli just samanlainen kuin 2.3 V6:n vauhtipyörä ja sama Startti toimi kuin 2 litrasenkin vauhtipyörällä! Helpointa on etsiä uus 2.3:n vauhtipyörä!

Lähetetty: 28 Elo 2004, 11:01
Kirjoittaja Jukkis
Joo no mä yritän viimeiseen asti löytää semmosen ratkasun, ettei tarvii taas purkaa laatikkoa pois tai pahimmassa tapauksessa koko konetta... Koska pakkohan sen on joku ford v6 vauhtipyörä olla! Ei se muuten sopis sinne eikä siihen muuten sopis se kytkin jne jne.

vauhtip.

Lähetetty: 28 Elo 2004, 20:24
Kirjoittaja Timppa
ootko varma ettei eksyny vauhtip.alle semmosta ns.korokerengasta,jota käytetään automaatin vetolevyn kanssa,sillon vauhtip.siirtyy~10mm taaksepäin ja startti ei yletä kehälle

Re: vauhtip.

Lähetetty: 28 Elo 2004, 22:14
Kirjoittaja Jukkis
timppa kirjoitti:ootko varma ettei eksyny vauhtip.alle semmosta ns.korokerengasta,jota käytetään automaatin vetolevyn kanssa,sillon vauhtip.siirtyy~10mm taaksepäin ja startti ei yletä kehälle
Ergh, hitto, en tienny että semmosia on olemassakaan.. Mutta siis se on joku ihan irtonainen rengas, jonka ehkä huomais jos semmonen olis paikoillaan? Kuulostaa kyllä aika oikeelta toi 10mm... Ei siellä mun mielestä semmosta ollu, mutta jos ei muuta ratkasua löydy niin sitten pitää varmaan purkaa ja kattoa.

Muuten, mikäs startti tomaateissa sitten on? Vai onko se kytkinkoppa vaan sitten sopivalla tavalla erilainen että sama startti käy?

Lähetetty: 29 Elo 2004, 23:28
Kirjoittaja Timppa
rengas on erillinen,enkä tiedä miten se olis voinu sinne eksyä ?mutta aina pitää kaikki funtsaa ku ei ite pääse näkee. aut.startti on syvyys mitalta sama(mutta tehokkaampi),eli sillä renkaalla on tuotu vain vetolevy oikealle kohalle,koska vetolevy on jotakuinkin suora,ei muutaku auto ylös ja laatikko alas ja oikeat palikat sisään ja miel.iso startti (2.8)ni kyllä pyörittää ja jos oikein namin haluu,ni pistää sinne 2.9n välitetyn startin ni sit on tupla teho ja neljännes paino,(muttavain startissa :( )

Lähetetty: 30 Elo 2004, 20:27
Kirjoittaja Jukkis
No revin sitten lootan taas pois ja otin sen mysteeripyörän irti. Ei siellä korokepaloja ollu, se vaan on semmonen "korkeempi" ihan itessään, suunnilleen sen hammaskehän paksuuden verran korkeampi. Kaikki hammaskehän halkaisijat sun muut on ihan identtiset kuin siinä 2-litrasen pyörässä ja 2.3 kytkin sopii siihen. Mistä lie tullut..

Ja siitä seuraavaan kysymykseen: onko jollain myydä NORMAALIA 2.3 vauhtipyörää? Miel. pk-seudulta.

Lähetetty: 15 Loka 2004, 17:53
Kirjoittaja Gargoyle1
Taunuksen varaosien kans on aina ongelmia varsinkin motonetin osien esim. laitoin uuden vesipumpun joka oli V6:een ,no kiilapyörän sovitusreikä ja ruuvien reijät eivät sitten passannetkaan vesipumpun sovitusholkin ja kiinnitysreikien kans, holkki oli kolme kertaa paksumpi kuin alkuperäisen pumpun

Lähetetty: 15 Loka 2004, 22:11
Kirjoittaja Jukkis
Joo taistelin saman jutun kanssa kun kokosin tota mun konetta, se motonet-vesipumpun laippa on ihan erilainen kuin mitä siinä koneessa oli alunperin. Jouduin pistämään vanhan vesipumpun paikoilleen viime kesänä ja nyt se meni paskaks ja jouduin ostamaan toisen käytetyn pumpun yhden huuto.net-ilmotuksen perusteella. Ei mitään tietoa mistä motonet repii speksit omille pumpuilleen, ei ne ainakaan näihin vanhempiin V6:siin sovi.

Lähetetty: 15 Loka 2004, 23:20
Kirjoittaja Antti
Minulla oli kans vaikeuksia löytää oikea vesipumppu 2.6:een. Varaosakaupasta sen hommasin niin tais olla vasta kolmas pumppu joka passasi paikalleen.. :evil:

Lähetetty: 16 Loka 2004, 13:40
Kirjoittaja Vieras
En viitsiny alkaan ettimään toista pumppua joten isonsin kiilapyörän kaikki reijät itse,tuli aika hyvin tasapainoon,vähän hihna kitisi mut lopetti sit,harmittaa vain laittaa niitä patentteja autoon myöhemmin siitä voi olla paljonkin haittaa