Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!
Eli tarina alusta: vaihdoin 2.3 v6:seen laatikon, ja sieltä löytyi aika pienennäköinen kytkin/vauhtipyöräpaketti, ilmeisesti 2-litraisen. Pistin tilalle projektin mukana tulleen hieman isomman vauhtipyörän joka sopi paikalleen ihan mainiosti ja ostin motonetistä 2.3 kytkimen joka sopi vauhtipyörään ihan mainiosti. Nyt on kuitenkin niin, että startin hammasratas ylettyy vain niukin naukin vauhtipyörän hammaskehälle, niin että rutina käy, mutta kone ei pyöri.
Eli: aavistaako joku että mikä {[$€][@ se vauhtipyörä oikein on minkä sinne pistin, ja ylettyykö joku startti sinne? Joka paikassa myydään kuitenkin yhtä ja samaa starttia 2.0 - 2.8 litrasille.
Ehkä se oli scorpion 2.9 vauhtipyörä..?
Startin osanumero on: 0 001 208 050 ja se on kirjojen mukaan yhteensopiva numeron: 0 001 108 050 kanssa, mitä tarjotaan 2.3:seen noin normaalisti.
Apua, auttakaa! Pelastakaa taunus lekalla suoritettavalta paalaukselta!
Eli: aavistaako joku että mikä {[$€][@ se vauhtipyörä oikein on minkä sinne pistin, ja ylettyykö joku startti sinne? Joka paikassa myydään kuitenkin yhtä ja samaa starttia 2.0 - 2.8 litrasille.
Ehkä se oli scorpion 2.9 vauhtipyörä..?
Startin osanumero on: 0 001 208 050 ja se on kirjojen mukaan yhteensopiva numeron: 0 001 108 050 kanssa, mitä tarjotaan 2.3:seen noin normaalisti.
Apua, auttakaa! Pelastakaa taunus lekalla suoritettavalta paalaukselta!
-71 Coupe GT
Ootko satavarma et solenoidi "vetää"täydellisesti ? :?:
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Re: Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!
Ei sun auta kun ostaa uus 2 litrasen kytkin ja laittaa se vanha vauhtipyörä takasin. Varmasti ei luista kytkin sillä 2 litrasenkaan kytkimellä (sama kun 2.0 OHC:ssä) ja kone on kierrosherkempi, kun vauhtipyörä on kevyempi?Jukkis kirjoitti:Eli tarina alusta: vaihdoin 2.3 v6:seen laatikon, ja sieltä löytyi aika pienennäköinen kytkin/vauhtipyöräpaketti, ilmeisesti 2-litraisen. Pistin tilalle projektin mukana tulleen hieman isomman vauhtipyörän joka sopi paikalleen ihan mainiosti ja ostin motonetistä 2.3 kytkimen joka sopi vauhtipyörään ihan mainiosti. Nyt on kuitenkin niin, että startin hammasratas ylettyy vain niukin naukin vauhtipyörän hammaskehälle, niin että rutina käy, mutta kone ei pyöri.
T:Simppa
Re: vauhtip.
Ergh, hitto, en tienny että semmosia on olemassakaan.. Mutta siis se on joku ihan irtonainen rengas, jonka ehkä huomais jos semmonen olis paikoillaan? Kuulostaa kyllä aika oikeelta toi 10mm... Ei siellä mun mielestä semmosta ollu, mutta jos ei muuta ratkasua löydy niin sitten pitää varmaan purkaa ja kattoa.timppa kirjoitti:ootko varma ettei eksyny vauhtip.alle semmosta ns.korokerengasta,jota käytetään automaatin vetolevyn kanssa,sillon vauhtip.siirtyy~10mm taaksepäin ja startti ei yletä kehälle
Muuten, mikäs startti tomaateissa sitten on? Vai onko se kytkinkoppa vaan sitten sopivalla tavalla erilainen että sama startti käy?
-71 Coupe GT
rengas on erillinen,enkä tiedä miten se olis voinu sinne eksyä ?mutta aina pitää kaikki funtsaa ku ei ite pääse näkee. aut.startti on syvyys mitalta sama(mutta tehokkaampi),eli sillä renkaalla on tuotu vain vetolevy oikealle kohalle,koska vetolevy on jotakuinkin suora,ei muutaku auto ylös ja laatikko alas ja oikeat palikat sisään ja miel.iso startti (2.8)ni kyllä pyörittää ja jos oikein namin haluu,ni pistää sinne 2.9n välitetyn startin ni sit on tupla teho ja neljännes paino,(muttavain startissa )
No revin sitten lootan taas pois ja otin sen mysteeripyörän irti. Ei siellä korokepaloja ollu, se vaan on semmonen "korkeempi" ihan itessään, suunnilleen sen hammaskehän paksuuden verran korkeampi. Kaikki hammaskehän halkaisijat sun muut on ihan identtiset kuin siinä 2-litrasen pyörässä ja 2.3 kytkin sopii siihen. Mistä lie tullut..
Ja siitä seuraavaan kysymykseen: onko jollain myydä NORMAALIA 2.3 vauhtipyörää? Miel. pk-seudulta.
Ja siitä seuraavaan kysymykseen: onko jollain myydä NORMAALIA 2.3 vauhtipyörää? Miel. pk-seudulta.
-71 Coupe GT
Joo taistelin saman jutun kanssa kun kokosin tota mun konetta, se motonet-vesipumpun laippa on ihan erilainen kuin mitä siinä koneessa oli alunperin. Jouduin pistämään vanhan vesipumpun paikoilleen viime kesänä ja nyt se meni paskaks ja jouduin ostamaan toisen käytetyn pumpun yhden huuto.net-ilmotuksen perusteella. Ei mitään tietoa mistä motonet repii speksit omille pumpuilleen, ei ne ainakaan näihin vanhempiin V6:siin sovi.
-71 Coupe GT