Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Eli tarina alusta: vaihdoin 2.3 v6:seen laatikon, ja sieltä löytyi aika pienennäköinen kytkin/vauhtipyöräpaketti, ilmeisesti 2-litraisen. Pistin tilalle projektin mukana tulleen hieman isomman vauhtipyörän joka sopi paikalleen ihan mainiosti ja ostin motonetistä 2.3 kytkimen joka sopi vauhtipyörään ihan mainiosti. Nyt on kuitenkin niin, että startin hammasratas ylettyy vain niukin naukin vauhtipyörän hammaskehälle, niin että rutina käy, mutta kone ei pyöri.

Eli: aavistaako joku että mikä {[$€][@ se vauhtipyörä oikein on minkä sinne pistin, ja ylettyykö joku startti sinne? Joka paikassa myydään kuitenkin yhtä ja samaa starttia 2.0 - 2.8 litrasille.

Ehkä se oli scorpion 2.9 vauhtipyörä..?

Startin osanumero on: 0 001 208 050 ja se on kirjojen mukaan yhteensopiva numeron: 0 001 108 050 kanssa, mitä tarjotaan 2.3:seen noin normaalisti.


Apua, auttakaa! Pelastakaa taunus lekalla suoritettavalta paalaukselta!
-71 Coupe GT
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Ootko satavarma et solenoidi "vetää"täydellisesti ? :?:
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Älä vajoa synkkyteen! Taivaspaikka on kuitenkin jo Fordin myötä saavutettu! :D
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Taneli kirjoitti:Ootko satavarma et solenoidi "vetää"täydellisesti ? :?:
Joo, on testattu startti irrallaan autosta, ja kun tönärillä mittailee startin aukosta niin senkään mukaan toi startti ei voi ylettyä, eli vauhtipyörä on se mikä kusee.
-71 Coupe GT
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Vielä niistä vauhtipyöristä/starteista, epätoivo!!!

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jukkis kirjoitti:Eli tarina alusta: vaihdoin 2.3 v6:seen laatikon, ja sieltä löytyi aika pienennäköinen kytkin/vauhtipyöräpaketti, ilmeisesti 2-litraisen. Pistin tilalle projektin mukana tulleen hieman isomman vauhtipyörän joka sopi paikalleen ihan mainiosti ja ostin motonetistä 2.3 kytkimen joka sopi vauhtipyörään ihan mainiosti. Nyt on kuitenkin niin, että startin hammasratas ylettyy vain niukin naukin vauhtipyörän hammaskehälle, niin että rutina käy, mutta kone ei pyöri.
Ei sun auta kun ostaa uus 2 litrasen kytkin ja laittaa se vanha vauhtipyörä takasin. Varmasti ei luista kytkin sillä 2 litrasenkaan kytkimellä (sama kun 2.0 OHC:ssä) ja kone on kierrosherkempi, kun vauhtipyörä on kevyempi? :D
T:Simppa
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mulla oli monta vuotta 2 litrasen vauhtipyörä 2.3:n perässä. Vaihdoin sitten jossain vaiheessa 1.7 litrasen V4 Transitin vauhtipyörän. Se oli just samanlainen kuin 2.3 V6:n vauhtipyörä ja sama Startti toimi kuin 2 litrasenkin vauhtipyörällä! Helpointa on etsiä uus 2.3:n vauhtipyörä!
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Joo no mä yritän viimeiseen asti löytää semmosen ratkasun, ettei tarvii taas purkaa laatikkoa pois tai pahimmassa tapauksessa koko konetta... Koska pakkohan sen on joku ford v6 vauhtipyörä olla! Ei se muuten sopis sinne eikä siihen muuten sopis se kytkin jne jne.
-71 Coupe GT
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

vauhtip.

Viesti Kirjoittaja Timppa »

ootko varma ettei eksyny vauhtip.alle semmosta ns.korokerengasta,jota käytetään automaatin vetolevyn kanssa,sillon vauhtip.siirtyy~10mm taaksepäin ja startti ei yletä kehälle
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: vauhtip.

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

timppa kirjoitti:ootko varma ettei eksyny vauhtip.alle semmosta ns.korokerengasta,jota käytetään automaatin vetolevyn kanssa,sillon vauhtip.siirtyy~10mm taaksepäin ja startti ei yletä kehälle
Ergh, hitto, en tienny että semmosia on olemassakaan.. Mutta siis se on joku ihan irtonainen rengas, jonka ehkä huomais jos semmonen olis paikoillaan? Kuulostaa kyllä aika oikeelta toi 10mm... Ei siellä mun mielestä semmosta ollu, mutta jos ei muuta ratkasua löydy niin sitten pitää varmaan purkaa ja kattoa.

Muuten, mikäs startti tomaateissa sitten on? Vai onko se kytkinkoppa vaan sitten sopivalla tavalla erilainen että sama startti käy?
-71 Coupe GT
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

rengas on erillinen,enkä tiedä miten se olis voinu sinne eksyä ?mutta aina pitää kaikki funtsaa ku ei ite pääse näkee. aut.startti on syvyys mitalta sama(mutta tehokkaampi),eli sillä renkaalla on tuotu vain vetolevy oikealle kohalle,koska vetolevy on jotakuinkin suora,ei muutaku auto ylös ja laatikko alas ja oikeat palikat sisään ja miel.iso startti (2.8)ni kyllä pyörittää ja jos oikein namin haluu,ni pistää sinne 2.9n välitetyn startin ni sit on tupla teho ja neljännes paino,(muttavain startissa :( )
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

No revin sitten lootan taas pois ja otin sen mysteeripyörän irti. Ei siellä korokepaloja ollu, se vaan on semmonen "korkeempi" ihan itessään, suunnilleen sen hammaskehän paksuuden verran korkeampi. Kaikki hammaskehän halkaisijat sun muut on ihan identtiset kuin siinä 2-litrasen pyörässä ja 2.3 kytkin sopii siihen. Mistä lie tullut..

Ja siitä seuraavaan kysymykseen: onko jollain myydä NORMAALIA 2.3 vauhtipyörää? Miel. pk-seudulta.
-71 Coupe GT
Gargoyle1
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Loka 2004, 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gargoyle1 »

Taunuksen varaosien kans on aina ongelmia varsinkin motonetin osien esim. laitoin uuden vesipumpun joka oli V6:een ,no kiilapyörän sovitusreikä ja ruuvien reijät eivät sitten passannetkaan vesipumpun sovitusholkin ja kiinnitysreikien kans, holkki oli kolme kertaa paksumpi kuin alkuperäisen pumpun
Avatar
Jukkis
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Joo taistelin saman jutun kanssa kun kokosin tota mun konetta, se motonet-vesipumpun laippa on ihan erilainen kuin mitä siinä koneessa oli alunperin. Jouduin pistämään vanhan vesipumpun paikoilleen viime kesänä ja nyt se meni paskaks ja jouduin ostamaan toisen käytetyn pumpun yhden huuto.net-ilmotuksen perusteella. Ei mitään tietoa mistä motonet repii speksit omille pumpuilleen, ei ne ainakaan näihin vanhempiin V6:siin sovi.
-71 Coupe GT
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Minulla oli kans vaikeuksia löytää oikea vesipumppu 2.6:een. Varaosakaupasta sen hommasin niin tais olla vasta kolmas pumppu joka passasi paikalleen.. :evil:
Taunus on luonnollinen asia
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En viitsiny alkaan ettimään toista pumppua joten isonsin kiilapyörän kaikki reijät itse,tuli aika hyvin tasapainoon,vähän hihna kitisi mut lopetti sit,harmittaa vain laittaa niitä patentteja autoon myöhemmin siitä voi olla paljonkin haittaa
Vastaa Viestiin