Mistä saa halvimmalla 0hc:n tiivisteet?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Miten nuo vanhat tiivisteenjäämät kannattaa poistaa osista? Olen jotain pintoja hiekkapaperilla hionut, mutta uskaltaako lohkosta hioa kannentiivisteen palaset pois vai pitäiskö jollain muulla konstilla irrotella? Entä onko yleensä tarpeellista tuo lohko plaanata? Kansi menee kyllä mutta pitäiskö lohko kans?
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
tuota lohkon plaanausta ei kovin moni moottori koneistamo ees ala tekeen,täällä roissa ei ala kukaan tekeen ei ees polarmoottori tai tekee jos maksaa RUNSAASTI,kerran kysäsin niin oisivat velottanu hommasta 300 euroa.muka niin hankalaa saaha kiinni,laiskuutta vaan tais olla
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Nono. Minä olen noilla bilteeman myymillä ohc;n tiivisteillä aikoinaan kevyesti viritettyjäkin koneita niputtanut ilman ongelmia. Oli kyllä ylivoimaisesti halvimmat silloin, en tiedä saako enää. Kertaakaan ei kannentiivista paukahtanut eikä muissakaan ollut valittamista. Mutta sitä momenttiavainta jolla kansi kiristettiin ei oltu ostettu biltemasta, eikä motonetistakaan vaikka toki siellä nykyisin rahsollia onkin hyllyssä.Voorttimies kirjoitti:Jos oletetaan, että kyseessä on kaksilitrainen Ohari, niin meiltä Motonetista löytyy yläpään tiivistesarja hintaan 26,90 ja alapään sarja hintaan 18,16. Yhteen näin äkkiä päissään laskettuna siis 45,06€.
Kenenkään kamoja ei saisi tietenkään mollata, mutta itse en kyllä ostaisi Biltsiboltsin tiivisteitä. Joskus nuorena ja köyhänä (nykyään olen vanha ja köyhä) niitäkin tuli osteltua ja ne oli kyllä aika scheissea.
Kyllä vakio koneessa kestää näemmä aivan mikä vain, halvemmat tiivisteet voi olla oki haperompia tai ohuempia ja vaativat paremman käsittelyn, puhdistuksen ja suoruuden tarkistamisen.
Useamman koneen olen näillä biltsun myymillä niputtanut, kun toimi hyvin ekassakin niin miksi helvetissä olisin hankkinut kalliimmat seuraavaan... ensimmäiset joskus -91 ja viimeiset -02. Samaa konetta ei ole tarvinnut toiste tehdä.
Puinen lasta on ykkös työkalu ainakin pintojen säilymisen suhteen. Ja sen kanssa liotellaan tiivisteenpoistospraylla; voi olla jotain kovapuutakin niin lähtee paremmin. Olen minä joskus vielä kevyesti pyöritellyt vesihionnalla 1200:lla.FoorttiFani kirjoitti:Miten nuo vanhat tiivisteenjäämät kannattaa poistaa osista? Olen jotain pintoja hiekkapaperilla hionut, mutta uskaltaako lohkosta hioa kannentiivisteen palaset pois vai pitäiskö jollain muulla konstilla irrotella? Entä onko yleensä tarpeellista tuo lohko plaanata? Kansi menee kyllä mutta pitäiskö lohko kans?