Mistä saa halvimmalla 0hc:n tiivisteet?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Miten nuo vanhat tiivisteenjäämät kannattaa poistaa osista? Olen jotain pintoja hiekkapaperilla hionut, mutta uskaltaako lohkosta hioa kannentiivisteen palaset pois vai pitäiskö jollain muulla konstilla irrotella? Entä onko yleensä tarpeellista tuo lohko plaanata? Kansi menee kyllä mutta pitäiskö lohko kans?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Onhan niitä tiivisteen poisto spraytäkin olemassa. Varovasti voi raaputtaa vanhat tiivisteet pois jollakin sopivalla työkalulla. Ite oon käyttänny tylsää puukkoa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

joo suurimmat kaivan just puukolla, mut uskoltaako loput vetää santapaperilla?
pietaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:25

Viesti Kirjoittaja pietaaa »

piikkisika rälläkkään ja eikun päästämään ja hyvä tulee.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

piikkisika? Kuulostaa pahalta :D
pietaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:25

Viesti Kirjoittaja pietaaa »

lohkon pinta ja kansi on ainakin nätti vetää semmosella. vaikkapa imusarjaa en lähtis sillä pyyhkimään. mutta eikai se sitäkään syö. mut lohkon pinnan ja kannen saa ainakin siistiks sillä. muistaa vaan ettei ota ihan karkeinta mallia 8)
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

tuota lohkon plaanausta ei kovin moni moottori koneistamo ees ala tekeen,täällä roissa ei ala kukaan tekeen ei ees polarmoottori tai tekee jos maksaa RUNSAASTI,kerran kysäsin niin oisivat velottanu hommasta 300 euroa.muka niin hankalaa saaha kiinni,laiskuutta vaan tais olla
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Vai silleen
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Voorttimies kirjoitti:Jos oletetaan, että kyseessä on kaksilitrainen Ohari, niin meiltä Motonetista löytyy yläpään tiivistesarja hintaan 26,90 ja alapään sarja hintaan 18,16. Yhteen näin äkkiä päissään laskettuna siis 45,06€.

Kenenkään kamoja ei saisi tietenkään mollata, mutta itse en kyllä ostaisi Biltsiboltsin tiivisteitä. Joskus nuorena ja köyhänä (nykyään olen vanha ja köyhä) niitäkin tuli osteltua ja ne oli kyllä aika scheissea.
Nono. Minä olen noilla bilteeman myymillä ohc;n tiivisteillä aikoinaan kevyesti viritettyjäkin koneita niputtanut ilman ongelmia. Oli kyllä ylivoimaisesti halvimmat silloin, en tiedä saako enää. Kertaakaan ei kannentiivista paukahtanut eikä muissakaan ollut valittamista. Mutta sitä momenttiavainta jolla kansi kiristettiin ei oltu ostettu biltemasta, eikä motonetistakaan vaikka toki siellä nykyisin rahsollia onkin hyllyssä.

Kyllä vakio koneessa kestää näemmä aivan mikä vain, halvemmat tiivisteet voi olla oki haperompia tai ohuempia ja vaativat paremman käsittelyn, puhdistuksen ja suoruuden tarkistamisen.

Useamman koneen olen näillä biltsun myymillä niputtanut, kun toimi hyvin ekassakin niin miksi helvetissä olisin hankkinut kalliimmat seuraavaan... ensimmäiset joskus -91 ja viimeiset -02. Samaa konetta ei ole tarvinnut toiste tehdä.
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

FoorttiFani kirjoitti:Miten nuo vanhat tiivisteenjäämät kannattaa poistaa osista? Olen jotain pintoja hiekkapaperilla hionut, mutta uskaltaako lohkosta hioa kannentiivisteen palaset pois vai pitäiskö jollain muulla konstilla irrotella? Entä onko yleensä tarpeellista tuo lohko plaanata? Kansi menee kyllä mutta pitäiskö lohko kans?
Puinen lasta on ykkös työkalu ainakin pintojen säilymisen suhteen. Ja sen kanssa liotellaan tiivisteenpoistospraylla; voi olla jotain kovapuutakin niin lähtee paremmin. Olen minä joskus vielä kevyesti pyöritellyt vesihionnalla 1200:lla.
Vastaa Viestiin