Meinas taunus kärähtää...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Meinas taunus kärähtää...

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Aamulla meinas tulla paska housuun töihin ajellessa kun yhtäkkiä kuului sellainen ritinä ja rätinä, jonka jälkeen ohjauspylvään suojamuovien alta nousi todella paksut savut. :shock: Autosta virrat pois ja liruttelua tien varteen. Haiku hälveni ja sulakkeita kattomaan, kaikki ehjiä. :?: No laitoin virrat takasin päälle ja kaikki tuntuis pelaavan eikä mikään käryä. Ajelin töihin ja purin sen muovituksen jolloin huomasin, että se piuha joka maadoittaa pissapojan on sulanut pois?! Ajattelin vaan että onko muillakin klubilaisella tollainen irtonainen ruskea piuha siinä valumötikässä johon viiksetkin tulee kiinni? Tuo piuha näkyy myös korjausoppaassa, mutta ei ole selitetty millään. Sähkökaavioita katellessa tulin siihen tulokseen, että tuon pitäis maadoittaa aika paljon muitakin, mutta kaikki muut toimii niinkuin ennenkin. Mitenköhän pitkälle tuo mystinen maajohto mahtaa ylettää kun joudun sen sinne jokatapauksessa vaihtamaan? Lisäksi pissapojan viiksikytkin tuntuu pirun jäykältä, en ole varma oliko tollanen jo ennen possahdusta?

Niin ja auto on -81 GX
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Siis se joutilas ruskea johto on vilkkuviiksessä,
jos oikein käsitin?

Jos,niin se on Suomimalleissa irti
jätetty "toispuoliparkin"johto.

Eli ilman "virta-asentoa" saa oikean tai vasemman
parkin palamaan,kun viiksen painaa
haluttuun suuntaan.

Edit:itelläkin aikoinaan paloi totaalisesti
-81 GX,mut syynä ei ollut se "sivuparkki"johto,
vaikka toimintaan olin sen laittanutkin.. :)
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Ei kun valokatkaisijan puolella tuo on. Silloin kun ostin auton ja siitä oli silloin irroteltu ne muovit ja samalla nyppästy se johtokin irti. Silloinkaan ei pissapoika toiminu, mutta kun johdon laittoi kiinni ni alko pelaamaan.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jep,niinhän se oliki että pissipoika
on siellä valopuolella.

Nuo on hauskoja selvitettäviä,jos
siellä monenlaisia "sähkömiehiä"aikojen
saatossa suuhannut..
Sierra2.3-16v
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 20:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Herkko kirjoitti: Edit:itelläkin aikoinaan paloi totaalisesti
-81 GX,mut syynä ei ollut se "sivuparkki"johto,
vaikka toimintaan olin sen laittanutkin.. :)
Oliko syynä kenties se "juuttuvakurkkuinen" kaasari?
Mustang GT Convertible 1988
Mustang HT 1966 [tulossa]
Mondeo Ghia stw 2003
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Sierra2.3-16v kirjoitti:
Herkko kirjoitti: Edit:itelläkin aikoinaan paloi totaalisesti
-81 GX,mut syynä ei ollut se "sivuparkki"johto,
vaikka toimintaan olin sen laittanutkin.. :)
Oliko syynä kenties se "juuttuvakurkkuinen" kaasari?
Syytä ei loppupelissä koskaan varmasti selvitetty.
Konehuoneesta lähti parkkipaikalla pitkän ajon
jälkeen...

Mikä niitä VV-kaasareita sytyttelis?
Avatar
arska82
Viestit: 110
Liittynyt: 26 Elo 2008, 19:39

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Tänään selvittelin sen kärähtäneen johdon määränpäätä ja löysin päätöspisteen. Oli juotettu sellaiseen ruskeaan johtonippuun. Oli tehty erittäin siististi eli todennäköisesti jo tehtaalla tai maahantuojalla tehty?! En seurannut mihin nuo piuhat sitten lopulta menevät, todennäköisesti puhallinsäätimien taakse jossa menee sitten maihin?!Jännä, että nuo muut johdot olivat puolet paksumpia kuin tuo yksi mystinen johto. Onkohan noihin tehty joskus niita lampunpesurikikkailuja katsastusta varten jos tuo olis vaikka niitä peruja?! Omassani nimittäin kaikki pesurit on valmiina lamppuja varten. Ei kylläkään toimi enkä oo jaksanu ruveta kunnostamaan.
Vastaa Viestiin