Jarruista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jarruista
Onkohan kukaan laittanu sierran 260 millisiä etujarruja taneen? Itsellä ois jo osat tilattuna siinä uskossa että kyllä ne sinne laitetaan sopimaan
Levy ainakin pitää laittaa siihen vanteen ja navan väliin, että passaa->napaa kai joutuu sorvaamaan että mahtuu levyn "sisään"+pitemmät pinnapultit.
Tulis nuo etulevyt vaan äkkiä että pääsis vähän mallaamaan niitä satulan kiinnityksiä..
Takajarrut onki sitte helpommat, ku nuo 2.9 sierran satulat on samat ku scorpiossa, ja nehän menee aika helpolla sinne.
Entä sitte pääsylinteri? Mistä autosta vois adoptoida sen, että tuotto riittäis, eikä tarvis mittää paineensäätimiä alkaa laittamaan takapiiriin?
Tallista löytyis tottakai tanen orkkis, mutta se taitaa olla vörmitätön tuossa hommassa.
Löytyy myös farmarisierran pääsylkky, mutta passaako sekkään, ku se on autosta, jossa on takana rummut?
Onnistuukohan tuo pääsylinterin koko jotenki laskea, jos edessä on 60mm mäntä, ja 260m levy, ja takana on 43mm mäntä, ja 252mm levy?
Levy ainakin pitää laittaa siihen vanteen ja navan väliin, että passaa->napaa kai joutuu sorvaamaan että mahtuu levyn "sisään"+pitemmät pinnapultit.
Tulis nuo etulevyt vaan äkkiä että pääsis vähän mallaamaan niitä satulan kiinnityksiä..
Takajarrut onki sitte helpommat, ku nuo 2.9 sierran satulat on samat ku scorpiossa, ja nehän menee aika helpolla sinne.
Entä sitte pääsylinteri? Mistä autosta vois adoptoida sen, että tuotto riittäis, eikä tarvis mittää paineensäätimiä alkaa laittamaan takapiiriin?
Tallista löytyis tottakai tanen orkkis, mutta se taitaa olla vörmitätön tuossa hommassa.
Löytyy myös farmarisierran pääsylkky, mutta passaako sekkään, ku se on autosta, jossa on takana rummut?
Onnistuukohan tuo pääsylinterin koko jotenki laskea, jos edessä on 60mm mäntä, ja 260m levy, ja takana on 43mm mäntä, ja 252mm levy?
Taunus 2d -77 1.6L
Re: Jarruista
Ite meinaan ainakin yrittää viritellä scorpion sähkösen tehostimen/pääsylinterin mut en oo kerenny viel tutkimaan sen kummemmin.Persketti kirjoitti: Entä sitte pääsylinteri? Mistä autosta vois adoptoida sen, että tuotto riittäis, eikä tarvis mittää paineensäätimiä alkaa laittamaan takapiiriin?
Tallista löytyis tottakai tanen orkkis, mutta se taitaa olla vörmitätön tuossa hommassa.
Löytyy myös farmarisierran pääsylkky, mutta passaako sekkään, ku se on autosta, jossa on takana rummut?
Mut eiköhän se sinne mene.
Mulla olis ylimääränen sähkötehostin. Sen saa käyttöön ilman abs boksia. Tarvii vaan relettää sen tehostimen pumppu ja käyttää sen pumpun ohjaukseen painekelloa joka siinä on samassa myös. Saa napakat jarrut tuolla ainakin, omaan autoon se ei tosiaan tule mahtumaan, siksi myyn. Itelle tulee varmaan tanen tehostin ja mondeon 25,4mm pääsylkky jos sen saa tehostimeen kiinni.
Ainakaan 2wd cossun levyt ja omat satulat ei sovi niin että ne sais kiinni eteen, menee liian lähelle että sais minkäänlaista adapteria väliin tehtyä..
Ainakaan 2wd cossun levyt ja omat satulat ei sovi niin että ne sais kiinni eteen, menee liian lähelle että sais minkäänlaista adapteria väliin tehtyä..
Takajarrut ois paikallaan, mitä nyt käsijarruvaijeri on vielä takapenkillä, ja putket on vielä vähän kehittelyasteella kans. Mutta Kylläpä muuten parani aika paljo! Tuntuu että vauhti alkaa hidastua jo ennen ku etupää on sutissa Ja vakiopääsylinteriki tuntuis vielä riittävän hyvin.
Taunus 2d -77 1.6L
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Suosittelen tuon paperin hankintaa, ja mielellään niin että siitä on luettavissa akselimassat, jarrulevyjen/rumpujen halkaisijat sekä moottorikoko sisältäen teholukeman josta ko kamppeet löytyy. Mielellään myös lähtötilanteen kuvaus samoilla vertailukohdilla.Persketti kirjoitti:Riittääkö jos löytyis se sierran lappu, jossa kerrotaan akselimassat, jarrujen ja koneen koko yms. ? + sitte vaikka semmoset kuitit nuista levyistä ja paloista, josta näkis että ne tosiaan on sierran jarrut?
Kuitti ostetuista osista tukee kyllä, mutta en ihan kokoaikaa jaksa uskoa että tälläisissä asioissa pelkkää kuittia uskotaan, hyvin herkästi siis nykäistää rengas pois ja mitataan mitä sieltä todellisuudessa löytyy. Ymmärrettävää, sillä inssihän siinä kusessa on jos mällitilanteessa päivä muutoskatsastuksen jälkeen autosta löytyykin takaa 8"rummut isojen levyjen tilaan. Ei ole vaikea arvata kuka siirtyy kortistoon leimamiehen hommista.
Luulis nyt riittävän kun suurimmat jarrut mitä tanessa edessä on kuitenkin vaan 247mm vai mitkä ne oli. Tuskin siihen mitään muuta papereita tarvii, kun tanen oman paperin missä lukee 2.3l kohdalla etulevylle 247mm.
Tosin eihän lisäpaperit haittaa, vituttaahan se jos se paperi onkin kotona jota olis inssi vaatinu ja sitten jää sen takia leima saamatta tai vastaavaa.
Tosin eihän lisäpaperit haittaa, vituttaahan se jos se paperi onkin kotona jota olis inssi vaatinu ja sitten jää sen takia leima saamatta tai vastaavaa.
No töissä tulostelin eilen puolen sentin nipun paperia taunuksien ja sierrojen rakenteellisista eroista, varaosakirjan sivuja skannasin jarruosien kohalta, ja niittailin kuitit osista vielä samaan nippuun. Sopivasti sattu tulemaan vielä katastusmieski ostamaan osia autoosa, niin kyselin ja selitin muutoksia sille. Tuumasi vaan että jarrujen puolesta enemmän ku riittävä, jos vaan asiallisesti toteutettu.
Taunus 2d -77 1.6L