Sivu 4/6

Lähetetty: 05 Tammi 2009, 04:08
Kirjoittaja Cortina2800
henkka kirjoitti:volvoista löytyy 1031 perä muistaakseni kaikista 700 ja 900-sarjalaisista pois lukien uudemmat erillisjousitetut(multilink)

200-sarjassa enimmäkseen 1030 perä

1030 ja 1031 aika vaikea erottaa päällepäin

lukkoperä aika harvinainen

nämä oli mutua....

www.volvolandia.com tuolla paljon lisää aiheesta
200 ja 700 sarjassa löytyy molempia 1030 ja 1031 periä vähän kaikista mahdollisista tekniikka yhdistelmistä kuorta avaamatta vaikea varmasti erottaa kumpi perä on kyseessä

niissä ei tosiaan ole muuta eroa kuin lautaspyörän koko ja pinionin laakeroinnissa tais olla jotain eroa

lukko on ollu volvossa lisävaruste = vaikea löytää

multilink taitaa olla nimen omaan 1031, mutta erillis jousitettu

Lähetetty: 05 Tammi 2009, 04:19
Kirjoittaja Cortina2800
Sultzi kirjoitti:Näillä näkymin on tulossa volvon 1031 perä cortinaan, peräisin 940, leveys vetarin laipasta laippaan 150cm, eli melko lähelle vakiota. Välitys tuossa perässä on 3.91, mutta mietin liekö liian tiuha kutosen kanssa? Lootana t5. SUmmitilta sais ~170usd uusia välityksiä, 3.73 sekä 3.54, järkeä vaihtaa? Autolla tarkotus käydä vähän radalla, sekä suorittaa kesäajot. lukko tulee ainakin summitilta tähän, maksaa n. 480usd ja on mallia Eaton Detroit Truetrac. Pitäisi olla hyvä lukko, toimii kuten lukotonkin käännettäessä mutta kun voima tulee kardaanilta menee pyörät 100% lukkoon, eli kyseessä automaattilukko, lukko aukeaa taas käsittääkseni kun tulee isompi voima jommalta kummalta pyörältä.
välityksen sopivuus riippuu paljon moottorin viritysasteesta ja auton käyttötarkoituksesta. 3.91 ei voi hyvinkin toimia viritetyn koneen kanssa mutta saattaa olla vähän tiuha vakio koneelle.

Dana 30 välitykset ei käy volvon 1031 perään

detroit truetrack on torsen tyyppinen ratas lukko detroit true track

Lähetetty: 05 Tammi 2009, 11:09
Kirjoittaja Sultzi
Multilink perät on merkinnöiltään 1035 ja 1045 joista jälkimmäinen on lukollinen. Ja tuollaista lukkoa juuri tarkoitin, kellään täällä kokemuksia?

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 11:56
Kirjoittaja Tomi
kaverilla olis jouten 1031 volvon perä alkuperäisellä lukolla ja on peräisin 740 turbo-farkusta.
Onko näissä alunperin kitkalukko vai jotain muuta?
Olis tarkotus sovitella se tohon projekti-taunukseen...
Lukko kuulemma pitää hyvin,mutta muuten huutaa aivan törkeesti,onko lie sitten laakeri vai välitys-vaivaa...?
Kaippa se kannattaa silti talteen ottaa,kun ei se juuri mitään maksakkaan..?

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 23:14
Kirjoittaja kana12
hellurei!jos jostai onnistut löytään ford p-100 2,0 eli pickup sierran raadon missä on lukkperä!en tiedä onko ollut kaikissa jo vakiona lukko!itte löysin ja se käy suoraan taunuksenkin atlakseen! :P se on kitkalukko.siis jos sulla on se isoatlas perä.

Lähetetty: 19 Touko 2013, 09:04
Kirjoittaja Paussi
Semmosta että.. Jos haluu omasta Iso-Atlaksesta tehä lukkoperän niin eikö riitä että hommaan tuon lukon vaan? Ja käyn asennuttaa jollaki sen paikalleen, siitä syystä kun omat taidot tai tieto riitä näihin perä juttuihin :)

http://www.motomobil.com/3237,43741010-4.html

Lähetetty: 19 Touko 2013, 09:53
Kirjoittaja rasavili
Kyllä juuri noin, laakerit tietysti tarvii myös.

Lähetetty: 19 Touko 2013, 10:25
Kirjoittaja Paussi
Ookei, kiitos :)

Lähetetty: 19 Touko 2013, 12:47
Kirjoittaja Mois
Paussi kirjoitti:Ookei, kiitos :)
Tuolta olen ite tilannu pari kpl tommosia, on ainakin halvin mitä ite löysin. Tohon hintaan tulee viel 20% veroa päälle. Eli 684£ + lähetyskulut: http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=7238

Tommonen sieltä tuli:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... cs/008.JPG

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... cs/009.JPG

Lähetetty: 19 Touko 2013, 13:13
Kirjoittaja Paussi
Mois kirjoitti:
Paussi kirjoitti:Ookei, kiitos :)
Tuolta olen ite tilannu pari kpl tommosia, on ainakin halvin mitä ite löysin. Tohon hintaan tulee viel 20% veroa päälle. Eli 684£ + lähetyskulut: http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=7238

Tommonen sieltä tuli:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... cs/008.JPG

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... cs/009.JPG
Noniin tietysti mitä halvemmal saa sen parempi. No mutta, kysyn vielä ennen kun tilaan ulkomailta mitään niin onko tuo sun lukko jo käytössä vai miten olis? :)

Lähetetty: 19 Touko 2013, 13:19
Kirjoittaja Vermilion
Itsellä jos tollanen 16 -boorinen käytössä harmittaa että ei tullu hankittua 18-boorista :(.
http://www.burtonpower.com/quaife-atb-d ... sd2zf.html

Lähetetty: 31 Touko 2013, 17:50
Kirjoittaja Mois

Lähetetty: 15 Loka 2013, 12:18
Kirjoittaja ardhu
Mulla on tiedossa edukas perä p100:sta jossa myyjä sanoo olevan kitkalukko, tästä perästä saisi siis siirrettyä välityksen ja lukon tarvittaessa taunuksen tai caprin isoonatlakseen kö?

Olikin näemmä edellisellä sivulla juttua aiheesta....

Kysytäänpäs vielä näin päin. P100 välitys vaikuttaa aika karmaisevalta (4.6) joka toki hiukan kompensoituisi type 9:llä. Niin onko lukko ja välitys kimpassa?

http://www.google.fi/imgres?client=fire ... =112&ty=81

Tuon kuvan perusteella lyötiin viisaat päät kaverin kanssa yhteen ja tultiin siihen tulokseen että pitäisi saada pelkkä lukkokin tarvittaessa laitettua.. Onko starboilla jotain lisättävää, opetettavaa tms.

Mulla ei edes oo ollu mitään aikeita hommata lukko perää / saati ole vihkiytynyt koko asiaan mutta nyt kun tuo olisi kaupan niin voisihan sen talteen ostaa tulevaisuuden varalle...

Lähetetty: 15 Loka 2013, 13:27
Kirjoittaja JeeSe
Opiskele nyt aluksi vaikka tuo korjaamokäsikirjan luku, niin tiedät sitten mitä teet.

Lähetetty: 15 Loka 2013, 13:43
Kirjoittaja ardhu
Hyvin sanottu :lol:

http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1580691 Tuosta mä sen hokasin 100e sanoi perälle hinnaksi, juurikin lähinnä se kun täälä on lukosta ollut puhetta, niin tuostahan se olisi mahdollista apinoida edukkaasti jos se on mahdollista. Ja jos joku ehtii ensin niin en ole vihainen :D

Ajatus juurikin tulevaisuuden varalle, en ole lähössä purkamaan ehjää perää silmät ristissä..