Lukkoperä Taneen..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Näillä näkymin on tulossa volvon 1031 perä cortinaan, peräisin 940, leveys vetarin laipasta laippaan 150cm, eli melko lähelle vakiota. Välitys tuossa perässä on 3.91, mutta mietin liekö liian tiuha kutosen kanssa? Lootana t5. SUmmitilta sais ~170usd uusia välityksiä, 3.73 sekä 3.54, järkeä vaihtaa? Autolla tarkotus käydä vähän radalla, sekä suorittaa kesäajot. lukko tulee ainakin summitilta tähän, maksaa n. 480usd ja on mallia Eaton Detroit Truetrac. Pitäisi olla hyvä lukko, toimii kuten lukotonkin käännettäessä mutta kun voima tulee kardaanilta menee pyörät 100% lukkoon, eli kyseessä automaattilukko, lukko aukeaa taas käsittääkseni kun tulee isompi voima jommalta kummalta pyörältä.
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

http://www.drivetrainspecialists.com/ca ... -30-1.html
Onkos kukaan tätä ajatellut, kun itteä ei oikeen innostais ajatus noista automaatti lukoista. toi ei oo ees kovin pahan hintanen. Tota oon miettinyt yhtenä vaihtoehtona jos sovitan tallissa jo lojuvan volvon akselin autoon.

http://www.videbilservice.se/produkter/ ... p?cat_id=4
tuossa olis kans muutama kyselemisen arvoinen lukko hinta vaan saattaa hieman pompsahtaa

https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx
tossa on toinen vaihtoehto jota oon miettiny jos laitan atlaksella. Toi lukkohan on melko hintava vertaa volvon akseliin saatavaan levy lukkoon mutta säästyis sovittamiselta.

Minkähän verran voimaa kestää atlaksen orkkis vetarit?, kun tuota volvon akselia oon lähinnä kestävyyden ja hieman tiheämmän välitysen vuoksi harkinnut, ja onko atlaksessa muuta heikkoutta kunnon lukon jälkeen :?:

Mites onko porukka tehnyt tilaa volvon akselia laittaessa tanarin pohjaan ja kardaani tunneliin kun mittailin että kardaani lähtee hieman eri kohdasta ja murikka on muutoinkin ulkoisesti hieman suurempi. Lähinnä ajattelin ku olis tarkoitus tiputtaa auto niin alas kuin mahdollista.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Miten tuon P100:n luistonrajotin? Niissähän on isoatlas akselina, maahantuojalla kuulemma kaikkiin diisseleihin ois asennettu ZF:n kitkalukko. Lisävarusteena saanu myös bensavehkeisiin..
Taunus 2d -77 1.6L
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Persketti kirjoitti:Miten tuon P100:n luistonrajotin? Niissähän on isoatlas akselina, maahantuojalla kuulemma kaikkiin diisseleihin ois asennettu ZF:n kitkalukko. Lisävarusteena saanu myös bensavehkeisiin..
Sama perä eli pitäs käydä myös Taunukseen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Persketti kirjoitti:Miten tuon P100:n luistonrajotin? Niissähän on isoatlas akselina, maahantuojalla kuulemma kaikkiin diisseleihin ois asennettu ZF:n kitkalukko. Lisävarusteena saanu myös bensavehkeisiin..
No eipä muuten ole... Lisävarusteena niitä on kai saanut, vakiona ei ole yhdessäkään. Ikinä en ole myöskään moista nähnyt... Bonuksena diesel P100:n välitys on ihan älytön viis ja rapiat...
Avatar
maza
Viestit: 109
Liittynyt: 15 Marras 2004, 17:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja maza »

Tossa p-100 ssa on lehtijouset ja perä on niin kuin transitissa.
taunus 1,6 77 2d
Persketti
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Helmi 2007, 11:42
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Persketti »

Ai.. sitte oon saanu taas väärää tietoa.. :D Muutenhan ois voinu noita psatkun perän sisuksia hyödyntää taunuksen atlaksessa
Taunus 2d -77 1.6L
Avatar
maza
Viestit: 109
Liittynyt: 15 Marras 2004, 17:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja maza »

Sisuksista en tiedä käykö ne mutta ulkoisesti on eroja.
taunus 1,6 77 2d
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Murikoiden pitäs käydä isoissa atlaksissa keskenään mut laakereissa on kokoeroja.
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Multa löytyy asennusohje ja uusi palalukko isoon atlakseen. Jos joku kykenee noita valmistamaan niin voi tulla ottaan mittoja. On melko yksinkertainen värkki. Luulis ettei ole vaikea tehdä ainoo että miten nuo lukkopalat pitää käsitellä mm. karkaisut/jäähdytys, materiaali jne.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Missäs volvoissa tuota 1031 perää on ollut ja miten sen tunnistaa? Kaverilla lojuu joku volgan perä ylimääräisenä... Vois diilata etiäpäin jos olis joku parempi malli. Muistaakseni 2.3:sta 240, mut en varma.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

volvoista löytyy 1031 perä muistaakseni kaikista 700 ja 900-sarjalaisista pois lukien uudemmat erillisjousitetut(multilink)

200-sarjassa enimmäkseen 1030 perä

1030 ja 1031 aika vaikea erottaa päällepäin

lukkoperä aika harvinainen

nämä oli mutua....

www.volvolandia.com tuolla paljon lisää aiheesta
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Farkku Volvoissa aika yleisesti lukkoa, ainakin tämmöstä huhua kuullu...
Ainakin näissä 145 ja 245 Volvoissa.
Dieseleissä harvin välitys.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Ainakin siinä edesmenneessä 240 2.4L diesel farkku volvossa oli lukkoperä.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Vastaa Viestiin