Lukkoperä Taneen..
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Näillä näkymin on tulossa volvon 1031 perä cortinaan, peräisin 940, leveys vetarin laipasta laippaan 150cm, eli melko lähelle vakiota. Välitys tuossa perässä on 3.91, mutta mietin liekö liian tiuha kutosen kanssa? Lootana t5. SUmmitilta sais ~170usd uusia välityksiä, 3.73 sekä 3.54, järkeä vaihtaa? Autolla tarkotus käydä vähän radalla, sekä suorittaa kesäajot. lukko tulee ainakin summitilta tähän, maksaa n. 480usd ja on mallia Eaton Detroit Truetrac. Pitäisi olla hyvä lukko, toimii kuten lukotonkin käännettäessä mutta kun voima tulee kardaanilta menee pyörät 100% lukkoon, eli kyseessä automaattilukko, lukko aukeaa taas käsittääkseni kun tulee isompi voima jommalta kummalta pyörältä.
http://www.drivetrainspecialists.com/ca ... -30-1.html
Onkos kukaan tätä ajatellut, kun itteä ei oikeen innostais ajatus noista automaatti lukoista. toi ei oo ees kovin pahan hintanen. Tota oon miettinyt yhtenä vaihtoehtona jos sovitan tallissa jo lojuvan volvon akselin autoon.
http://www.videbilservice.se/produkter/ ... p?cat_id=4
tuossa olis kans muutama kyselemisen arvoinen lukko hinta vaan saattaa hieman pompsahtaa
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx
tossa on toinen vaihtoehto jota oon miettiny jos laitan atlaksella. Toi lukkohan on melko hintava vertaa volvon akseliin saatavaan levy lukkoon mutta säästyis sovittamiselta.
Minkähän verran voimaa kestää atlaksen orkkis vetarit?, kun tuota volvon akselia oon lähinnä kestävyyden ja hieman tiheämmän välitysen vuoksi harkinnut, ja onko atlaksessa muuta heikkoutta kunnon lukon jälkeen :?:
Mites onko porukka tehnyt tilaa volvon akselia laittaessa tanarin pohjaan ja kardaani tunneliin kun mittailin että kardaani lähtee hieman eri kohdasta ja murikka on muutoinkin ulkoisesti hieman suurempi. Lähinnä ajattelin ku olis tarkoitus tiputtaa auto niin alas kuin mahdollista.
Onkos kukaan tätä ajatellut, kun itteä ei oikeen innostais ajatus noista automaatti lukoista. toi ei oo ees kovin pahan hintanen. Tota oon miettinyt yhtenä vaihtoehtona jos sovitan tallissa jo lojuvan volvon akselin autoon.
http://www.videbilservice.se/produkter/ ... p?cat_id=4
tuossa olis kans muutama kyselemisen arvoinen lukko hinta vaan saattaa hieman pompsahtaa
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx
tossa on toinen vaihtoehto jota oon miettiny jos laitan atlaksella. Toi lukkohan on melko hintava vertaa volvon akseliin saatavaan levy lukkoon mutta säästyis sovittamiselta.
Minkähän verran voimaa kestää atlaksen orkkis vetarit?, kun tuota volvon akselia oon lähinnä kestävyyden ja hieman tiheämmän välitysen vuoksi harkinnut, ja onko atlaksessa muuta heikkoutta kunnon lukon jälkeen :?:
Mites onko porukka tehnyt tilaa volvon akselia laittaessa tanarin pohjaan ja kardaani tunneliin kun mittailin että kardaani lähtee hieman eri kohdasta ja murikka on muutoinkin ulkoisesti hieman suurempi. Lähinnä ajattelin ku olis tarkoitus tiputtaa auto niin alas kuin mahdollista.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Tuolta myös löytyy: http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=7238
Tai suoraan Quaifelta: http://www.quaife.co.uk/Ford-Atlas-Capr ... fferential
Tai suoraan Quaifelta: http://www.quaife.co.uk/Ford-Atlas-Capr ... fferential
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Sama perä eli pitäs käydä myös Taunukseen.Persketti kirjoitti:Miten tuon P100:n luistonrajotin? Niissähän on isoatlas akselina, maahantuojalla kuulemma kaikkiin diisseleihin ois asennettu ZF:n kitkalukko. Lisävarusteena saanu myös bensavehkeisiin..
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No eipä muuten ole... Lisävarusteena niitä on kai saanut, vakiona ei ole yhdessäkään. Ikinä en ole myöskään moista nähnyt... Bonuksena diesel P100:n välitys on ihan älytön viis ja rapiat...Persketti kirjoitti:Miten tuon P100:n luistonrajotin? Niissähän on isoatlas akselina, maahantuojalla kuulemma kaikkiin diisseleihin ois asennettu ZF:n kitkalukko. Lisävarusteena saanu myös bensavehkeisiin..
Mertie pub & 3D
Multa löytyy asennusohje ja uusi palalukko isoon atlakseen. Jos joku kykenee noita valmistamaan niin voi tulla ottaan mittoja. On melko yksinkertainen värkki. Luulis ettei ole vaikea tehdä ainoo että miten nuo lukkopalat pitää käsitellä mm. karkaisut/jäähdytys, materiaali jne.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Ford LTD Brougham 429cid -73
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
volvoista löytyy 1031 perä muistaakseni kaikista 700 ja 900-sarjalaisista pois lukien uudemmat erillisjousitetut(multilink)
200-sarjassa enimmäkseen 1030 perä
1030 ja 1031 aika vaikea erottaa päällepäin
lukkoperä aika harvinainen
nämä oli mutua....
www.volvolandia.com tuolla paljon lisää aiheesta
200-sarjassa enimmäkseen 1030 perä
1030 ja 1031 aika vaikea erottaa päällepäin
lukkoperä aika harvinainen
nämä oli mutua....
www.volvolandia.com tuolla paljon lisää aiheesta
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta