Lukkoperä Taneen..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

toyota hice lukolla aika yleinen
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Hesus

Viesti Kirjoittaja Hesus »

Cortina2800 kirjoitti:Mulla on Volvon iso perä eli 1031, jossa powertrax lukko ja uudehko 4.11 välitys ja uudet laakerit. Tuli maksamaan noin 1000€ ja on kestävämpi kuin iso atlas.
tähän oon ite kans kallistumassa..onkos sulla jotaan kuvia asennuksesta? eikös noita 1031:siä oo ollu myös 700 sarjan volvoissa? se olis ainakin leveyden puolesta sopivampi..
Cortina2800
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Loka 2004, 10:38

Viesti Kirjoittaja Cortina2800 »

Jees, niitä 1031 periä on ainakin 200,700 ja 900 sarjassa ja saatavana myös alumiinikuorisena.
1030 ja 1031 ero on lautaspyörän koko muu on samaa mm. tasauspyörästö ja vetarit.

Isoa ja pientä perää ei oikein erota päältä päin, eli kannattaa ottaa luukku auki ja katsoa samalla selviää myös välitys, lautaspyörässä lukee hammasluvut esim. 41-10, ja onko lukkoa.

Jostain vuosimallista eteenpäin 88 tai 89 muistaakseni on käytetty vain isoa perää.

1030 perässä lautaspyörä on ison atlaksen koko luokkaa ja vetarit on paksummat kuin atlaksessa.

volvolandiassa on paljon tietoa ja arvailua aiheesta.

http://kuvablogi.com/nayta/338389/
http://kuvablogi.com/nayta/338390/
Hesus

Viesti Kirjoittaja Hesus »

Toinen vaihtoehtohan on quaifen atb mutta miten se toimii radalla. Suoraan ajettaessa toimii varmasti hyvin niin kauan kun kummatkin fillarit on maassa mutta esim. radalla saattaa jokus toinen takapyörä keventyä liikaa ja lukko ei pidäkkään enää. Yhellä tutulla oli semmonen kilpurissa (sierra) ja ensimmäisen kisan jälkeen heitti kuikkaa sillä.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Hesus kirjoitti:Toinen vaihtoehtohan on quaifen atb mutta miten se toimii radalla. Suoraan ajettaessa toimii varmasti hyvin niin kauan kun kummatkin fillarit on maassa mutta esim. radalla saattaa jokus toinen takapyörä keventyä liikaa ja lukko ei pidäkkään enää. Yhellä tutulla oli semmonen kilpurissa (sierra) ja ensimmäisen kisan jälkeen heitti kuikkaa sillä.
kuikkako sen osti? :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Hesus

Viesti Kirjoittaja Hesus »

tanari kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Toinen vaihtoehtohan on quaifen atb mutta miten se toimii radalla. Suoraan ajettaessa toimii varmasti hyvin niin kauan kun kummatkin fillarit on maassa mutta esim. radalla saattaa jokus toinen takapyörä keventyä liikaa ja lukko ei pidäkkään enää. Yhellä tutulla oli semmonen kilpurissa (sierra) ja ensimmäisen kisan jälkeen heitti kuikkaa sillä.
kuikkako sen osti? :roll:
Mitä sä tomi sekoilet? :lol:
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Hesus kirjoitti:
tanari kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Toinen vaihtoehtohan on quaifen atb mutta miten se toimii radalla. Suoraan ajettaessa toimii varmasti hyvin niin kauan kun kummatkin fillarit on maassa mutta esim. radalla saattaa jokus toinen takapyörä keventyä liikaa ja lukko ei pidäkkään enää. Yhellä tutulla oli semmonen kilpurissa (sierra) ja ensimmäisen kisan jälkeen heitti kuikkaa sillä.
kuikkako sen osti? :roll:
Mitä sä tomi sekoilet? :lol:
oli vaa pakko kirjottaa kun huomasin ovelan sanakäänteen :shock: sairasta.

söin big sierra hampurlaisen ja mietin että pistän kemppikympin tohon omaan.
matalan pudjetin kulkineet...
Täystuh02
Viestit: 275
Liittynyt: 17 Touko 2006, 17:22

Viesti Kirjoittaja Täystuh02 »

Cortina2800 kirjoitti:Tuli laitettua se Volvon perä lähinnä osien hintojen/saatavuuden takia.
Olis se atlaskin varmasti kestäny mulla.
no lukot on kuulemma halvempia
Cortina2800
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Loka 2004, 10:38

Viesti Kirjoittaja Cortina2800 »

Mulla tommonen lukko
linkki
Se on lukko eikä mikään luistonrajoitin niin kun nämä levy ja kartio lukot.
Vetoakselit ei pääse pyörimään lautaspyörää hitaammin vaan mutkassa ulkokaarteen puoli pyörii nopeemmin.
Ei varmaan paras mahdollinen radalle mutta toimii kadulla ihan hyvin.
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Mistähän tollaisen palalukon voisi kehitellä pikkuatlakseen? Karpiola ainakin on palakukkoja tehnyt, hmmm.
Avatar
jiikoo
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Marras 2006, 20:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja jiikoo »

Cortina2800 kirjoitti:Mulla tommonen lukko
linkki
Se on lukko eikä mikään luistonrajoitin niin kun nämä levy ja kartio lukot.
Vetoakselit ei pääse pyörimään lautaspyörää hitaammin vaan mutkassa ulkokaarteen puoli pyörii nopeemmin.
Ei varmaan paras mahdollinen radalle mutta toimii kadulla ihan hyvin.
Siis meneekö toi suoraan isoon atlakseen??
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet.. :mrgreen:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jiikoo kirjoitti:
Cortina2800 kirjoitti:Mulla tommonen lukko
linkki
Se on lukko eikä mikään luistonrajoitin niin kun nämä levy ja kartio lukot.
Vetoakselit ei pääse pyörimään lautaspyörää hitaammin vaan mutkassa ulkokaarteen puoli pyörii nopeemmin.
Ei varmaan paras mahdollinen radalle mutta toimii kadulla ihan hyvin.
Siis meneekö toi suoraan isoon atlakseen??
Ei, ku Volvon perään...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Cortina2800
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Loka 2004, 10:38

Viesti Kirjoittaja Cortina2800 »

Jees se lukko on Volvon perään tai oikeestaan Broncon ja Jeepin dana 30 akseliin mutta se käy volvon isoon ja pieneen perään. Tilasin summitilta maksoi postikuluinen n. 350€
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Te joilla on Volvon perä niin sellainen kysymys, että oletteko saaneet jollain ilveellä vaihdettua siihen 4x108 jaon Volvon 5x108 tilalle? Miten onnistuu?
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vanhat pultit irti vetareista, reiät hitsillä umpeen, sorvissa pinnat suoriks ja jonkun jigin avulla poraa uudet reiät pinnapulteille.
Vastaa Viestiin