2.0 V6 + EFI

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

2.0 V6 + EFI

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Sanotaan nyt heti alkuun, että en halua tähän ketjuun yhtään viestiä, siitä että 2.0 V6 ei kannata rakentaa / viritellä. Tarttis vaan tietää, kuinka helposti EFI asettuisi kyseisen koneen päälle.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Empä oo kokeillu vaik V6 Efi-satsi onkin jemmassa mut jos se käy 2.3 koneeseen, nii miks ei 2.0 koneeseen myös.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Mulla olis k-jetin imusarjasta tehty efi-imusarja, jos kiinnostaa. Samalla tavalla siinä efi ruisku toimii, ku isoveljissäkin..
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

ylimark kirjoitti:Mulla olis k-jetin imusarjasta tehty efi-imusarja, jos kiinnostaa. Samalla tavalla siinä efi ruisku toimii, ku isoveljissäkin..
Eli EFI:n imusatsi ei mee heittämällä kakslitraseen?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

2.8 Efin menee.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

ylimark kirjoitti:Mulla olis k-jetin imusarjasta tehty efi-imusarja, jos kiinnostaa. Samalla tavalla siinä efi ruisku toimii, ku isoveljissäkin..
oisko sulla tuosta imusatsista kuvaa? ettei tässä sikaa tarvis säkissä ostaa :) ja paljon meinaisit satsilla rikastua?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

fonzie kirjoitti:
ylimark kirjoitti:Mulla olis k-jetin imusarjasta tehty efi-imusarja, jos kiinnostaa. Samalla tavalla siinä efi ruisku toimii, ku isoveljissäkin..
oisko sulla tuosta imusatsista kuvaa? ettei tässä sikaa tarvis säkissä ostaa :) ja paljon meinaisit satsilla rikastua?
Ei oo kuvia tähän lähtöön, mutta mekaanisen ruiskun reiät on holkitettu normi sähkösuuttimille + niille tehty bensakisko.

Taisin kirjottaa vähän huonosti edellisessä postauksessa, mutta kuten Jari H jo sanoi samalla tavalla se 2.8 EFI:n imusarja siinä pikkukoneessa toimii ku isommissakin.. Ne on vaan aika hankalia löytää.
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

ylimark kirjoitti:
fonzie kirjoitti:
ylimark kirjoitti:Mulla olis k-jetin imusarjasta tehty efi-imusarja, jos kiinnostaa. Samalla tavalla siinä efi ruisku toimii, ku isoveljissäkin..
oisko sulla tuosta imusatsista kuvaa? ettei tässä sikaa tarvis säkissä ostaa :) ja paljon meinaisit satsilla rikastua?
Ei oo kuvia tähän lähtöön, mutta mekaanisen ruiskun reiät on holkitettu normi sähkösuuttimille + niille tehty bensakisko.

Taisin kirjottaa vähän huonosti edellisessä postauksessa, mutta kuten Jari H jo sanoi samalla tavalla se 2.8 EFI:n imusarja siinä pikkukoneessa toimii ku isommissakin.. Ne on vaan aika hankalia löytää.
Näin oon käsittäny, että 2.8 efin imusarjaa on melkeenpä turha edes yrittää löytää. efissähän on kuiten kolmet reiät imusarjassa, miten tämä puoli on toteutettu tuossa sun modatussa sarjassa? Eipä tässä jäneksen selässä olla efi-romujen saamisen kanssa. Keväällä vasta aloittelen konerempan tuon koneen kanssa ja siitä sitten menee varmaan pitkään kesään, ennen kuin imusarjaa asetellaan koneen päälle...
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ite satuin löytämään melko nopeestikin tuon 2.8 efin imusarjan, ja ihan suomenmaasta eikä edes maksanut hirveitä! Mutta tosiaan, melko harvassa ovat.
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

fonzie kirjoitti:Näin oon käsittäny, että 2.8 efin imusarjaa on melkeenpä turha edes yrittää löytää. efissähän on kuiten kolmet reiät imusarjassa, miten tämä puoli on toteutettu tuossa sun modatussa sarjassa? Eipä tässä jäneksen selässä olla efi-romujen saamisen kanssa. Keväällä vasta aloittelen konerempan tuon koneen kanssa ja siitä sitten menee varmaan pitkään kesään, ennen kuin imusarjaa asetellaan koneen päälle...
Ite imusarjan mallihan ei muutu, jos suuttimien paikat modataan, eli päällepäin täysin k-jetin sarjan näkönen. Ja on siinä k-jetin sarjassa tietty myös 3 reikää kansiin päin per puoli. Plenumiin tosin vain 4 reikää.. Tämä nyt ei ihan mahdotonta ongelmaa muodosta, koska vierekkäisillä sylintereillä ei oo ikinä imutahti yhtäaikaa.

Kyllä niitä EFI-imusarjoja jonkin verran pyörii, mullaki on yks jemmassa ja vasta möin 2.8 TT-koneen, josta sellainen myös löytyi...
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

miula ois nyt semmone ropleema et pitäis saada kaasari 2.4efin päälle?

eli onks kukaan saanu selville meneeks EFI (2.4 ja 2.9) <---> kaasari (2.0-2.8)imusarjat ristii?

ku en kehtais ehjee toimivoo purkaa ku ei vissii toho 2.4:seen löydy sit oikein tiivisteitä..

miks? :D no siks ku tallis on hyvä 2.4 kone ja rikkinäine 2.8 kaasareineen imusarjoineen mut en jaksais ruveta rakentaa ruiskuu tanariin tälle "väliaikais pannulle"

ja sytyn virittäsi jotenki.. :roll:
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Jos nyt en ihan väärin muista, niin 2.4 ja 2.9 imusarjat ei käy heittämällä ristiin 2.0, 2.3, 2.6 ja 2.8 koneiden kanssa. Termarihässäkässä taitaa olla jotain eroa. Värkkäämällä tietty kaikki saa sopimaan...
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

henkka kirjoitti:miula ois nyt semmone ropleema et pitäis saada kaasari 2.4efin päälle?

eli onks kukaan saanu selville meneeks EFI (2.4 ja 2.9) <---> kaasari (2.0-2.8)imusarjat ristii?

ku en kehtais ehjee toimivoo purkaa ku ei vissii toho 2.4:seen löydy sit oikein tiivisteitä..

miks? :D no siks ku tallis on hyvä 2.4 kone ja rikkinäine 2.8 kaasareineen imusarjoineen mut en jaksais ruveta rakentaa ruiskuu tanariin tälle "väliaikais pannulle"

ja sytyn virittäsi jotenki.. :roll:
Kokeilin äsken tallissa piruuttani 2.8 kaasari-imusarjaa 2.9:n päälle ja ei näyttäis olevan suurempia ongelmia.(en toki takuuseen mene ku vaan vähä sihtailin). Muistaakseni 2.9 ja 2.8 imukansissa on pulttien reiät hieman erikohdassa jotku eli joutunee pikkusen viilaan pultin reikiä Vesikanavia en tsekannu mutta imukanavat näyttäs menevän kohtuu kohdilleen.

-vk-
Vastaa Viestiin