mistä löytyy 3 koppasessa sytytys johdon vastus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

mistä löytyy 3 koppasessa sytytys johdon vastus

Viesti Kirjoittaja kana12 »

nyt olis 3 koppasen l mallin 1980 puolan virta-johto ja vastus hukassa eli missähän pän pitäis olla se vastus mikä alentaa sen virran 7 volttiin?itsellä o ollu 12 volttia suoraa virtalukolta mutta se ei vissii oo oikein hyvä ratkasu!korjausopas kyl puhuu vastuksesta mutta ei vahingossakaan kerro missä sen pitäis olla! :?:
taunus is my obsession!
Avatar
maza
Viestit: 109
Liittynyt: 15 Marras 2004, 17:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja maza »

Se on semmonen paksu johto puolan lähellä. Mulla kakkoskoppasessa on se erillään muusta johtonipusta.
taunus 1,6 77 2d
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

no joo ku toi on niinku 3 koppane l malli ja sitä on jo aikojen saatossa muuteltu vähä joka paikasta puolakaa ei oo lähelläkää alkuperästä paikkaasa!kyl siellä syylärin luona tais yks musta johto olla mut se ei mene yleis mittarin mukaa mihkään :roll:nii ja jarrupääsylinterin luona on kans yks musta "putki"liitin mihi kyl tulee virta mut se o sen 12v ja korjausoppaan mukaan pitäis tulla 7 volttia ja mistää en oo mitää vastusta löytäny¨
taunus is my obsession!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Se vastusjohto on ainakin vanhemmissa Taunuksissa väriltään harmaa ja paljon paksumpi ku muut johdot. Toinen pää on jossain jarrutehostimen kohdilla ja toinen pää etu umpion lähettyvillä. Voihan se olla et se johto on revitty kokonaan poiskin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

sitä mä vähä alan epäilemään!mut onkos se sit missä välissä haarottunu ku siihe kuuluis se musta missä o keltane raita mikä tulee startilta!ja siitä haarasta eteenpäihä se kaiketi on ollu ohuempi siihe puolan !hattuun!
taunus is my obsession!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tossa kuvassa näkyy sen vastusjohdon pää, se on kytketty mustaan liittimeen: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... 000785.JPG

Siellä puolan päässä se on tosiaan kytketty siihen musta-keltaiseen johtoon.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

jooo eli mulla on se musta johto siellä sehä o semmone ohuempi mut vastusjohto on lingottu mäkeen jossain elämänvaiheesa!en tiiä miks ku yritin bilteman puolaa laittaa missä on ittessään vastus ni se suli se vastus siitä puolasta :lol:
taunus is my obsession!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ompa outoo, itelkii joskus ollu semmonen puola missä oli se vastus kupeessa kiinni ja kyl se kesti ihan normalisti. Ihan kun se puola ois oikarissa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

mä jyräytin auton käyntiin ni se kävi hetken iha nätisti ja sitte nous savu!mut mulla kun ei oo sitä vastusjohtoo ni se saa suoraan sen 12v!tavallinen puola mulla on siinä ollu eikä se vielä ainakaa oo räjähtäny!en oo kyl pitempiä ajosessioita kokeillu et mite sillon käy!oliskoha tunnin verra yhtämittasta ajoo ollu pisin eikä se siinä ajassa posahtanu
taunus is my obsession!
Vastaa Viestiin