Cortinaan tekniikka hakusessa, ehdotuksia?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Tuuppaa siihen Rolls Royce Merlini
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: cortina...

Viesti Kirjoittaja 20m »

Taunus-Sälli kirjoitti:mä kans ku muutki,jos kerta haluat jotain poikkeevaa tekniikkaa eli ei siis 2.8v6 eikä 2.0ohc... ni piä hyvä mies se kentti siellä! saahan siitänkin aika kireen (tai no se on suhteellinen käsite nykyään ku joka toinen harraste-auto on ahdettu) :D ...noissa moniventtiili ym. moottoreissa ei oo enään nykyään mitään persoonallista vaikka niillä lujaa pääseeki mutta toista se ois kunnon työntötanko taapertaja... :wink:
Nii ja eiks se kentti oo aika kevyt motti? kuulemma.
Siihen sitte kaveriksi remmiahdinta tai megaskuirttia.
Jotenkin minustakin tuntuu että nuo isot myllyt ja turbot on jo niin tavallisia että alkaa jo vähän haukottaa :o
:)
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

cortina...

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

on se kentti huomattavasti kevyempi ku ohc,ois tiinassa painojakaumakin aika kohillaan kentin kans.. :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Vaikka täällä jo haukotellaan isoille koneille niin oisko tässä mitään? 3.5 litrainen V6 kölniläinein->
http://www.cologneengines.com/ford%20co ... ersion.htm

Ittee kyllä vähän kiehtois... :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sitähän on 4.0l myös, rangereissa? En muista kumpaa sarjaa se oli ulkonäöltään, 2.4/2.9 vai nää muut.

Ja onhan se 2.8l v6 työntötankokone ja vaan 12v ;) Itse sitä ainakin lähden kutittelemaan, kukaan ole ottanut 12v tehoja kun on niin "paska" kun on olemassa se mainio 2.9l ja varsinkin vielä se monivenanen 2.9l. :P Heh, vai mitä pojat :)
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

cortsu..

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

onhan mullaki noita kakskaseja,paria jopa yrittäny virittääkki :D ..mutta pointti oli se ettei aina tarvi olla 2.8 eikä 2.9... eikä ees 2.0 ohc...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Re: cortina...

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Taunus-Sälli kirjoitti:on se kentti huomattavasti kevyempi ku ohc,ois tiinassa painojakaumakin aika kohillaan kentin kans.. :)
Painoeroa on 1,6 kentillä ja 2.0 oharilla tasan 20 kiloa. En nyt tietä saavuttaako kentillä kovin suurta hyötyä teho/painosuhteessa. Painojakaumaan kyllä, mutta voimassa häviää kovin.

Kent 1600 115kg

OHC
1600 130kg
2000 135kg
Jokkismoottoritaunus
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

cortina..

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

nii ja ohc häviää (samalla budjetilla tehdylle) 2.8:lle. ja 2.8 häviää 2.9:lle ja 2.9 häviää boa:lle ja boa häviää ahdetulle boa:lle... joo tiedossa on :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
ohnoitsford
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2008, 19:47

Viesti Kirjoittaja ohnoitsford »

Jees, kaikkia noita melkeenpä on tullut suunniteltuakin paitsi v4:sia. :) Kenttiläistä varmaan tullaan joskus kutitteleemankin, mutta ei vielä.
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

oishan tollanen transitin 2.0 V4 tuplakaasareilla ja remmiahdolla spesiaali :P
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

miten olis 1.8td?
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

samiharju kirjoitti:miten olis 1.8td?
yököttävän iso vero.. :P
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tää kun meni ihan älyttömäks, nii mites oli 1.1 Kent isolohko?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Onko pakko olla Fordin kone? Laita pösön 1.9 GTI. Täysalumiininen kone ei paina mitään eikä maksakaan juuri mitään, vakiona 125/130hv. Joskus olen miettinyt myös Audin 5-pyttyistä 2.3 konetta, diesel-volvon laatikkoon menisi heittämällä joten saisi helposti takavetoiseen kiinni.
Vastaa Viestiin